על הקיר במשרדו של איש העסקים דובי שנידמן, מייסד ומנכ"ל חברת מותג הספורט "ריטיילורס" ששוויה מוערך בשלושה מיליארד שקל, תלוי פוסטר של מייקל ג'ורדן. הוא שואב מאגדת הכדורסל השראה, שתמיד אפשר לעוף גבוה יותר. את המוטו הזה הוא רוצה להביא איתו להפועל ת"א, המועדון שאליו הוא צפוי להצטרף בקרוב על תקן בעלים-שותף, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
שנידמן (נשוי פלוס 2), שיחגוג בקרוב 50 שנה, הוא טיפוס של מאחורי הקלעים, כזה שלא מרבה להיחשף ולהתראיין. אוהב את השקט שלו. את דרכו בעולם הקמעונאות התחיל כמוכר נעליים ב"סקאל ספורט" כשהיה סטודנט לכלכלה. אבל שנידמן, כמו הפוסטר על הקיר, ראה רחוק, ראה גבוה, ומוכר הנעליים בסקאל הפך לסמנכ"ל החברה ולאחר מכן למנכ"ל שלה. בהמשך שימש גם כמנכ"ל "טיב טעם".
3 צפייה בגלריה
דובי שנידמן
דובי שנידמן
טיפוס של מאחורי הקלעים. שנידמן
(צילום: אוראל כהן)
נחזור לכדורגל. שנידמן בדק את הפועל ת"א מבפנים ומבחוץ לפני שקיבל את ההחלטה העקרונית להצטרף כשותף בקבוצת הרכישה האמריקאית. אתמול נפגש שוב עם ראש הקבוצה, דייויד מינצברג, והוא צפוי לחתום בקרוב באופן רשמי. שנידמן מתכוון להיכנס כשותף בהפועל ת"א עד עשרה אחוזי אחזקה. בעולם העסקי בו הוא משחק תפקיד מפתח הופתעו מהחלטתו לקחת חלק בכדורגל הישראלי. אגב, עם חשיפת שמו, שנידמן כבר הספיק לקבל עשרות הודעות מאוהדי הפועל ת"א, שדחקו בו להיות חלק מהפרויקט החדש שנרקם במתחם חודורוב.
בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet שנידמן מדבר על החיבור לכדורגל והתוכניות שלו לשיקום הפועל ת"א, ומספר: "כבר לפני תשעה חודשים התחלתי לדבר עם אחד הבעלים של הפועל, בועז תושב, לגבי אפשרות כניסה למועדון. למדתי הכל מבפנים, אבל בסוף החלטתי לא לעשות את הצעד הזה כי הוא לא מתאים. הרגשתי שזה פורמט שיהיה קשה לבצע בו שינויים. הרגיש לי שזה להיות עוד אחד כמו כולם".

לבוא ולעבוד בשקט

אז מה השתנה? "כששמעתי שקבוצה אמריקאית לקחה על עצמה את הבעלות על המועדון, בועז תושב חיבר אותי מיד למינצברג. כשדייויד הגיע ארצה לפני כחודש נפגשנו, עברנו יחד על מסמכים מרכזיים וכבר היו בינינו לפני כן שיחות זום שבהן דיברנו על כך שאכנס כשותף. אתמול שוב נפגשנו, אני אעשה את הבדיקות שלי ואקבל החלטה סופית בקרוב. מעריך שבסוף אהיה חלק ממועדון הפועל ת"א".
3 צפייה בגלריה
דובי שנידמן
דובי שנידמן
"תמיד היה לי ריגוש ועניין מכדורגל". שנידמן
(צילום: אוראל כהן)
יש לך תוכנית הבראה להפועל ת"א? אתה יודע שמצבה עגום. "אם אכנס כשותף, זה יהיה על מנת לסייע בכל מה שקשור לדברים שמדברים אליי. אני לא מחפש את אור הזרקורים, לא מחפש חשיפה, תמיד הייתי מאחורי הקלעים ואני גם לא אחד שאוהב להתראיין. לא אכפת לי רק לסייע ניהולית בכל מה שקשור למחלקות הנוער והנשים, זה מאוד מעניין אותי. וכמובן, לתת בכל המקומות הללו הכוונה ניהולית".
לא אוהב להיחשף? כדורגל זה בדיוק ההפך, אתה יודע. "במהלך שנותיי הייתי, ואני גם עכשיו, מנכ"ל של חברות גדולות במשק, כאמור מעולם לא חיפשתי את אור הזרקורים, תמיד ידעתי לבוא ולעבוד בשקט. זה אני, וגם במקרה הזה אני מתכוון להיות ממוקד בגזרות שאני מחובר אליהן".
איך התרשמת מהמשקיעים? "הכרתי את מי שעומדים בראש קבוצת הרכישה, האחים דייויד ומייקל מינצברג, אנשים מקסימים. אני אדם שמאמין שצריך לעשות עסקים או שותפויות עם אנשים טובים, שאתה מתחבר אליהם, והם ממש כאלו. נחשפתי לתוכניות שלהם והדרך טובה ובעיקר נכונה, זו גם הסיבה שאני בדרך פנימה. בניגוד להזדמנות מלפני כשנה, שהייתה בלי אפשרות אמיתית לשינוי. עם כל מה שקורה עכשיו בהפועל ת"א, יש הזדמנות אמיתית לשינוי".
"הכרתי את מי שעומדים בראש קבוצת הרכישה, האחים דייויד ומייקל מינצברג. אני אדם שמאמין שצריך לעשות עסקים או שותפויות עם אנשים טובים, שאתה מתחבר אליהם, והם ממש כאלו"
זו תהיה הפועל ת"א אחרת? "הם מגיעים לעשות את הכי טוב, יש להם אסטרטגיה טובה, התקציבים שעליהם הם מדברים יהיו גבוהים יותר ממה שהפועל הורגלה בשנים האחרונות. הדרך שלהם שקופה לגמרי ובעיקר אמיתית, אני ממש מאמין שהם יצליחו לעשות פה דברים מצוינים, ולכן אני מעריך שאכנס בקרוב. מינצברג מגיע לעשות שינוי, יש פה דרך, זה לא רק עניין תקציבי, אלא ניהול שהתחברתי אליו. גם שינויים לוקחים זמן. זה לא משהו שיקרה ברגע, אנשים צריכים להבין שבנייה לוקחת זמן, שלב אחרי שלב, רק ככה אפשר להצליח".

בזכות האבא והחם

תגיד, מה בכלל לך ולכדורגל? "הכדורגל בוער בי, אבל בעיקר מעניינים אותי החיבורים שאמרתי לעצמי שאני רוצה לעשות. זה מכוון אותי בדיוק לחיבורים שאני רוצה לעשות לטובת הדברים האמיתיים של הכדורגל. לא רק הקבוצה הבוגרת שהיא חלון הראווה, אלא הדברים האחרים שאני רוצה להתמקד בהם. אני משוכנע שדרך המקומות האלו, כל המסביב של הפועל ת"א, אפשר להפוך את הקבוצה למועדון טוב יותר ולהוביל למקומות הנכונים".
3 צפייה בגלריה
הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א ביציעי טדי
הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א ביציעי טדי
אנשי קבוצת הרכישה המיועדת. "הם אנשים טובים"
(צילום: עוז מועלם)
מתברר שהחיבור של שנידמן להפועל ת"א מגיע דרך אביו שהוא אוהד הקבוצה, אבל לא פחות מנישואיו לבתו של משה (מוגיטה) גל ז"ל, אחד האוהדים השרופים של הקבוצה ואביו של שייט העבר והמאמן בהווה, אודי גל.
"אני מגיל אפס בכדורגל, זה משהו שמרגש את כולנו. לא משנה עם מי תשב, תמיד הכדורגל יהיה שפה משותפת לכולם", מספר שנידמן. "מפה החלה ההתעניינות שלי בהפועל ת"א לפני מספר חודשים, הריגוש הזה ותחומי החיבור שלי דרך הכדורגל. מוגיטה היה איש אדיר, דרכו ואיתו ראיתי הרבה משחקים של הפועל ת"א, הוא היה שרוף על הקבוצה הזו. תמיד היו לי ריגוש ועניין מכדורגל. ואם אפשר לעזור בניהול התחומים שאני אוהב, אשמח מאוד. זה יקרה אחרי שאעשה את הבדיקות שלי. אני יודע שנעשו בדיקות נאותות קפדניות, אבל גם אני רוצה לעבור עליהן, ומאמין שאהיה חלק מפרויקט אדיר שהולך לקום בהפועל ת"א עם אנשים אדירים".