רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרה נתניהו, התייחסה הערב (חמישי) להפגנה מול המספרה שבה שהתה אמש - עד שהוצאה ממנה כעבור שלוש שעות. "האירוע הנורא שקרה אתמול היה עלול להיגמר ברצח", טענה נתניהו. "הגיע הזמן להפסיק את האנרכיה. הגיע הזמן שראשי האופוזיציה יגנו את האלימות, האנרכיה וההסתה".
היא הוסיפה: "אני מבקשת להודות מעומק הלב על התמיכה הרחבה ועל הודעות החיזוק הרבות שאני מקבלת ברשתות החברתיות וגם באופן אישי". היא גם הודתה לכוחות הביטחון, לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולמפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי על מה שהגדירה "הדאגה האישית".
2 צפייה בגלריה
הפוסט של שרה נתניהו לאחר הבילוי במספרה
הפוסט של שרה נתניהו לאחר הבילוי במספרה
הפוסט של שרה נתניהו
(מתוך אינסטגרם)
במקביל, תקפו מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית: "אמש אושפזו 11 פצועים מאלימות בהוראת הטרוריסט בן גביר, ו-71 נעצרו ללא סיבה כפי שקבע בית המשפט - כל אלה ימים לאחר שנתניהו קרא להלום במפגינים באגרוף. ראש ממשלה שמסית נגד אזרחיו אינו ראוי, ולשלוח את אשתו לשקר לציבור הישראלי לא יכסה על העובדה שהוא מנסה לעשות הפיכה משטרית".
אמש, במקביל לנאומו של ראש הממשלה, אלפי מפגינים מחו מחוץ למספרה בכיכר המדינה בתל אביב, שם שהתה רעייתו. רק אחרי כשלוש שעות הצליחה המשטרה לחלץ את שרה נתניהו מהמספרה. השוטרים חסמו את הכניסה למספרה, ברקע קריאות מהמפגינים, "הון-שלטון-עולם תחתון", ו"המדינה בוערת ושרה מסתפרת". אחרי חזרתה של שרה נתניהו לבית המשפחה בירושלים, פרסם ראש הממשלה תמונה שלהם מחובקים וכתב: "שרה רעייתי האהובה, שמח שחזרת הביתה בשלום וללא פגע. האנרכיה חייבת להיפסק - זה יכול לעלות בחיי אדם".
בהמשך כמות השוטרים בכניסה למספרה הוכפלה, ולמקום הגיעו גם שוטרי מג"ב ושוטרים על גבי סוסים. השוטרים קראו למפגינים לעזוב את המקום, בניסיון לאפשר לנתניהו לצאת מהמספרה. למקום הגיעו לבסוף מאות שוטרים ובשלב מסוים פרצו עימותים אלימים ביניהם לבין המפגינים, בניסיון לפזר את המחאה.

ראש הממשלה נתניהו השווה בנאומו בין המפגינים שחסמו כבישים במהלך המחאות אתמול לבין המתנחלים ששרפו בתי פלסטינים בחווארה, וכינה אותם "פורעי חוק". המוחים מחוץ למספרה קראו בתגובה, "ביבי, שרה, פה זה לא חווארה", קראו לשוטרים "איפה הייתם בחווארה?", והוסיפו עקיצה ברקע ההשוואה לפעילי הימין הקיצוני, עם קריאות "שיישרף לכם הפן". גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כינה את המפגינים "אנרכיסטים", ואמר כי מדובר ב"חבורת פריבילגים שלא מצליחים להשלים עם הפסד צורב בבחירות". בן גביר הוסיף כי הוא "מגבה את המשטרה".
נתניהו גינה את ההפגנה מחוץ למספרה, כינה את המוחים "פעילי אנרכיה", והאשים את ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהנהגתם. "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב. אני קורא ללפיד ולאופוזיציה לגנות מעשה מביש זה", מסר נתניהו.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מחוץ למספרה בכיכר המדינה בזמן ששרה נתניהו מסתפרת
הפגנה מחוץ למספרה בכיכר המדינה בזמן ששרה נתניהו מסתפרת
הפגנה מחוץ למספרה בכיכר המדינה, אמש
(צילום: אור אדר)
המפגינים צעקו גם "ישראל היא לא דיקטטורה", וקראו קריאות קצובות של "בושה, בושה". כמה מהמפגינים עקצו את שרה נתניהו בקריאות "פסיכולוגית, B.A, M.A". ל-ynet נודע כי הנהג שהסיע את שרה נתניהו למספרה ביקש עזרה ממנהליו ואמר שהרכב נמצא "באמצע ההפגנה". הוא נשאל "אז איך אתה רוצה שיעזרו לך?" וענה: "לא יודע, שלא יתקרבו אליו". במספרה סירבו לאשר אם שרה נתניהו עדיין נמצאת במקום, ועובד במספרה תיאר את המצב כ"בלגן".
משה, הספר של שרה נתניהו שהיה לצידה, סיפר לחדשות 12: "אני בהלם, דבר כזה לא חוויתי. יש לי לקוחות מכל גווני הקשת. אני בסערת רגשות, זה לא נעים. אירוע לא פשוט בכלל. אנחנו מספר שנים ביחד. היא הרגיעה אותי". משה סירב לספר אם שוחח במהלך המצור על המספרה עם ראש הממשלה: "זה ביני לבינה, כולם דאגו לנו".