אם למישהו היה ספק שרונלד קומאן בלחץ עצום, באה מסיבת העיתונאים אתמול (רביעי). זאת לא הייתה מסיבת עיתונאים, זה היה נאום קצר של פחות משלוש דקות, שאחריו הוא נטש. בנאום הוא לא סיפק שום דבר חדש. ההולנדי האשים את המצב הפיננסי של המועדון בתוצאות הרעות של ברצלונה, ואמר שמדובר בתהליך ארוך, גם צ'אבי ואינייסטה לא נולדו ביום אחד.
אבל לתקשורת ולקהל אין סבלנות כמו שקומאן מבקש. אחרת הוא היה עורך מסיבת עיתונאים מסודרת. הוא יודע שהפיטורים באוויר. "הספירה לאחור החלה" נכתב בעיתון הקטלוני "ספורט". לא מן הנמנע שהמשחק הערב (23:00) מול קאדיס יהיה האחרון של קומאן על הקווים, אבל יש לו גם קצת סיבות לאופטימיות.
4 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן. הסוף קרוב?
(צילום: EPA)
הכסא של ההולנדי רעד גם בעונה שעברה, אבל הוא ידע להתגבר על זה. בדצמבר 2020 ברצלונה הייתה רחוקה 12 נקודות מאתלטיקו מדריד המוליכה. קומאן עבר למערך של שלושה בלמים שהיטיב עם הקבוצה, שרצה לרצף ניצחונות מרשים ומחקה את היתרון מאתלטיקו. היא גם זכתה בגביע והייתה כמעט עד הרגע האחרון במאבק האליפות. אבל לא רק קומאן היה אחראי לקאמבק הזה, היה לו אז את לאו מסי שעשה את מה שהוא יודע.
מסי עכשיו בפריז עם צרות משלו, קומאן נותר לבד, הסיכוי לעוד רצף ניצחונות כזה נראה קלוש. ברצלונה נראית אבודה. האוהדים כועסים, התקשורת לוחצת, וקומאן אמור לשלם את המחיר. למרות שאי אפשר באמת להאשים אותו במחדלי המועדון, שהתנהל במשך שנים בצורה שערורייתית ורק עכשיו נכנס לתהליך של הבראה כלכלית.
4 צפייה בגלריה
קומאן מתדרך את מסי
קומאן מתדרך את מסי
אין לו את מסי
(צילום: רויטרס)
בנוסף לתוצאות הלא טובות, לקומאן יש עוד בעיה: יחסיו הרעועים עם נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה. לאפורטה רמז בראיון כי ההולנדי לא לוקח את כל ההחלטות המקצועיות במועדון, וקומאן לא אהב את זה: "הוא מדבר יותר מדי, הוא עשה משהו שלא עושים", אמר. "עכשיו אנחנו מדברים על הארכת חוזה, כי בזכותי לברצלונה יש עתיד".
לפני ההפתעה שהכין במסיבת העיתונאים, קומאן התראיין שוב לתקשורת ההולנדית והתלונן על היחס כלפיו. "בספרד, קודם כל מאשימים את המאמן. הדרך היחידה להרגיע את המצב היא עם ניצחונות. כרגע אין לי כוונה להתפטר". ב"אל מונדו דפורטיבו", עיתון שמזוהה עם ברצלונה, מאוד לא אהבו את ההתבטאויות האחרונות של קומאן. "הוא לא יכול להגיד כבר בספטמבר שהסגל חלש ושיהיה בלתי אפשרי לזכות בליגת האלופות, ככה לא מתנהג מאמן ברצלונה".
4 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה. היחסים עם קומאן רעועים
(צילום: AFP)

המחליף כבר סומן

נשיא הקבוצה לא הגיב פומבית, אבל אתמול הגיעה תגובה מסביבתו הקרובה. היועץ שלו אנריק מאסיפ אמר: "קומאן לא יכול לדבר ככה לנשיא, כי הוא הנשיא והוא קובע. יש דברים שלא אומרים. כרגע הדינמיקה בקבוצה לא טובה, קומאן נשאר ואנחנו בוטחים בו".
מאסיפ גיבה את קומאן, אבל לאפורטה לא. הנשיא דיבר אחרי התיקו מול גרנאדה ואמר: "אנחנו נעשה מה שצריך", ולא פירט. מה שרק הגביר את הדיווחים לפיהם קומאן בדרך הביתה. ב-ESPN דווח כי בהנהלה "זועמים" על דבריו של קומאן לתקשורת. המאמן לא עידכן את חברי ההנהלה על ההצהרה שמסר במסיבת העיתונאים, והם הבינו שזה קורה רק כמה דקות לפני שהאירוע התחיל.
המכשול העיקרי שעומד בפני לאפורטה אם הוא רוצה לפטר את קומאן הוא כמובן כלכלי. ההולנדי והצוות שלו חתומים על חוזה עד תום העונה הנוכחית, וברצלונה תצטרך לפצות אותם ב-10 מיליון אירו. פעם זה היה כסף קטן עבור בארסה, אבל היום מדובר בסכום שעלול להיות כבד על המועדון.
4 צפייה בגלריה
רוברטו מרטינס
רוברטו מרטינס
רוברטו מרטינס. המחליף המיועד
(צילום: גטי אימג'ס)
העיתון "ספורט" כבר סימן את המחליף: מאמן נבחרת בלגיה רוברטו מרטינס. מרטינס חתום בבלגיה עד 2024 אבל סעיף השיחרור שלו עומד על 1.8 מיליון אירו, זה סכום שברצלונה יכולה לעמוד בו. החתימה של מרטינס צפויה להתרחש, אם בכלל, רק אחרי פגרת הנבחרות באוקטובר. ב-7 באוקטובר נבחרת בלגיה תשחק בחצי גמר ליגת האומות מול צרפת, ואם תנצח תעפיל לגמר שייערך שלושה ימים לאחר מכן.
מרטינס כבר נשאל על ההתעניינות של בארסה וענה: "תמיד יש שמועות, אין לי על מה להגיב. אחרי שלושה הפסדים, התקשורת שולחת את המאמן הביתה. כרגע אין לי מה להגיד בנושא". למרות שהוא ספרדי, מרטינס העביר את קריירת האימון שלו בפרמייר-ליג ולאחר מכן בנבחרת בלגיה, עימה העפיל לחצי גמר מונדיאל 2018, אבל איכזב עם הדחה מוקדמת מהיורו, כבר ברבע הגמר מול איטליה. הוא נחשב לחבר קרוב של ג'ורדי קרויף, המנהל הטכני הטרי של בארסה.
לברצלונה מצפה שבוע לא פשוט ועמוס. אחרי המשחק מול קאדיס הערב (23:00), היא תתמודד ביום ראשון מול לבאנטה. לאחר מכן היא תצא למשחק חוץ קשה מול בנפיקה בליגת האלופות. בנפיקה אמנם סיימה במחזור הראשון ב-1:1 מול דינמו קייב, אבל בליגה הפורטוגלית היא מושלמת עם שישה ניצחונות משישה משחקים. אחרי בנפיקה, אתלטיקו מדריד תצפה לברצלונה, בעוד משחק חוץ. עם איך שזה נראה כרגע, בארסה עשויה לצאת לפגרת הנבחרות במאזן עלוב במיוחד, אבל אולי היא תחזור ממנה עם מאמן אחר.