מבודדים בבית ומטפסים על הקירות מרוב שעמום? זה לא סוף העולם כי תוכלו לנצל את הזמן הזה שבו אתם תקועים בבית ללמוד כל מה שרציתם לדעת לבשל ולא היה לכם זמן לזה - מאוכל תאילנדי וסושי ועד קינוחים וחמוצים. הרשת מלאה במגוון אפשרויות לסדנאות מקוונות ואנחנו בחרנו לכם כמה מהן, בשביל שלפחות תוכלו להפיק קצת תועלת מימי הבידוד.

סדנת ההחמצות של נועה ברמן-הרצברג

נועה ברמן-הרצברג היא מחמיצה סדרתית ומי שעומדת מאחורי סדנת ההחמצות האינטרנטית המצליחה ברשת. עד כמה שזה יישמע לכם מוזר, נועה היא כוכבת באוסטרליה למשל. מה שהתחיל כסדנת החמצה פרונטלית הפך במהלך הקורונה לסדנת אונליין שבה תלמדו איך לכבוש ולהחמיץ ירקות ופירות שונים ומשונים, מיומנות שתשרת אתכם במטבח שנים ארוכות.
4 צפייה בגלריה
חמוצים -נופר זוהר
חמוצים -נופר זוהר
תהיו צנצנת
(צילום: ירון ברנר)
הקאטץ׳ היחיד בסיפור הזה הוא שהסדנה באנגלית, אבל לא מדובר באנגלית מסובכת אלא בשפה זורמת וקלה להבנה ותפעול. נועה היא יוצרת ותסריטאית שלקחה את האהבה שלה לצנצנות צעד אחד קדימה ויצרה חשבון אינסטגרם מרהיב שבו קרמבולה, קיווי, ענבים, מלפפונים, בצלצלים, סלק ולפת נכנסו לתוך צנצנות, ווהכל בשילוב של תבלינים יפים ומעניינים.
בהתאם לביקוש שהתעורר בימי הקורונה היא יצרה ערבי החמצות שבהם אנשים סיפרו על החמצות בחיים שלהם בזמן שהחמיצו ירקות, מה שהפך בהמשך גם לתוכנית רדיו ואחר כך לסדנה. הסדנה היא פעילות מלמדת ומעשירה, וכיף לעשות אותה עם חברים, ילדים, משפחה בבידוד, או עם עצמכם.
הזמנות: באתר האינטרנט serialpicklercourse

קורס בישול תאילנדי של פו ושירן סינגהנארט

הוא תאילנדי והיא ישראלית ושניהם חיים על קו ישראל-תאילנד - עם שני ילדים וכלבה. כשהשניים גרו בתאילנד בעבר במשך מספר שנים, הם יצרו קורסי בישול תאילנדי אונליין לישראלים שאוהבים את המטבח התאילנדי ומתגעגעים אליו.
4 צפייה בגלריה
פאד קפאו
פאד קפאו
פאד קפאו
(צילום: shuterstock)
פו הוא טבח אינטואיטיבי, אבל הוא משתמש בשיטות עבודה מסורתיות שלמד מהאמא התאילנדית שלו במטבח הביתי שלה. העיקרון המוביל של הבישול שלו זה טריות, והוא מתעסק אך ורק עם חומרי גלם עונתיים טריים וכאלה שהוא מגדל בעצמו בגינה הביתית.
הקורס הוא קורס מעמיק שמתפרש על פני 6 שיעורים, ויש גם קורס טבעוני למי שמעוניין. בקורס תלמדו להכין מגוון מאכלים ביתיים ומסורתיים, מנות רחוב קלאסיות, פוגשים תבלינים אקזוטיים וטעמים חדשים ומעניינים.
הזמנות: באתר האינטרנט של jai-thai

סדנת סושי מבית ניני האצ'י

מסעדת ניני האצ'י הכשרה מתל אביב היא מסעדה ותיקה ומוערכת. במהלך הסגר הראשון ערכו בעלי המסעדה שיתוף פעולה עם דיגיטל תל אביב וחילקו ערכות סושי לבתים של 300 הנרשמים הראשונים לסדנה. המהלך היה מוצלח מהמצופה, ולזום הזה התחברו בסוף למעלה מ-3,000 משתתפים פלוס עוד כמה אלפים של סקרנים שצפו בה בלייב בפייסבוק. הסדנה הזאת, אגב, נמצאת לצפייה חינם בדף הפייסבוק של המסעדה, שם אפשר גם לקנות ערכה.
4 צפייה בגלריה
אפשר גם בבית
אפשר גם בבית
אפשר גם בבית
(צילום: ערן גזיאל)
אחרי שהבינו שיש ביכולתם להכין כמו גדולה של ערכות ולשנע אותן לכל מקום בארץ ולטפל בכל הלוגיסטיקה מסביב, התחילו שם לערוך סדנאות לחברות ולקבוצות גדולות של 300-50 משתתפים, כולל ילדים שנמצאים בבית בבידוד עם ההורים. זה הזמן להדגיש - הסדנה פחות מתאימה לקבוצות קטנות.
הסושי מן עובר עם המשתתפים על כל השלבים, ובסוף הסדנה גם יהיה לכם סושי מעשה ידיכם לנשנש עם בני המשפחה שתקועים אתכם בבית.
להזמנות: 03-6249228 או באתר האינטרנט של המסעדה

סדנאות הסושי של אנטון יושין ויסמין תדמור

אנטון ויסמין, בני זוג שמצאו את עצמם מובטלים בתקופת הקורונה, הקימו את סושף - מארזי סושי להכנה ביתית המבוססים על הידע שצבר אנטון כשעבד בתור סושי מן במשך למעלה מעשור.
המארזים נחלו הצלחה אדירה וככה נולדה לה גם סדנת אונליין המלווה את המארז, כך שלא תצטרכו כלום מלבד להזמין את הקופסה ולהתחבר לזום. הבסיס של הסדנה הוא צמחוני, אבל אתם יכולים להצטייד בדגים על פי ההוראות של אנטון וליצור את הסושי האותנטי שלכם.
בסדנה לומדים להכין 4 סוגי רולים: אינסיידאאוט, מאקי, קונוס וסנדביץ' סושי, ובמהלכה תלמדו על העולם היפני שאנטון ויסמין אוהבים ומכירים. המארז עצמו יפה ומעוצב, חומרי הגלם מצוינים והסדנה מלמדת ומהנה.
להזמנות: באתר האינטרנט של sushef

סדנאות קינוחים של ניצן סלומון

ניצן סלומון היא בוגרת בית הספר לקונדיטוריה של אסטלה, וכבר חמש שנים שהיא עורכת סדנאות אפייה וקונדיטוריה. במהלך הקורונה היא התאימה את עצמה למצב, והתחילה לעשות סדנאות קינוחים אונליין המשודרות מהסטודיו הפריזאי שלה בהרצליה.
הסדנה האחרונה למשל הוקדשה לעוגת פרזייה - עוגת תותים שהיא קלאסיקה צרפתית יפיפייה שמתאימה לעונה. יש גם סדנת אפייה עם גבינה, סדנת קינוחים בכוסות, ועכשיו גם סדנת אוזני המן.
4 צפייה בגלריה
מתוק גם בבידוד
מתוק גם בבידוד
מתוק גם בבידוד
(צילום: ירון ברנר)
הסדנאות הדיגיטליות מושקעות מאוד, מלוות בצילומים איכותיים, בצילומי תקריב למיקסרים ולבצקים שהיא מרדדת וגם לסירים, כך שלא תוכלו להישאר עם סימני שאלה לגבי התהליך. בסדנה תקבלו בהסברים מפורטים כך שתוכלו לראות בדיוק מתי נעצר המיקסר, איך נראה הקרם כשהוא מוכן ומה המרקם המדויק של חמאה אגוזית, למשל.
לקראת הסדנה תקבלו מתכון מפורט מוכן להדפסה, רשימת קניות וכמויות מדויקות. הסדנאות ניתנות לצפייה ללא הגבלה והקונדיטורית נותנת תמיכה למי שצריך.
להזמנות: עמוד האינסטגרם של ניצן סלומון