הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי חזר ובגדול. אמנם המשחק נערך בהיכל קבוצת שלמה בו יכולים להיכנס רק 3,500 אוהדים, אבל זה לא הפריע לכך שבצהרי יום שישי קיבלנו אווירה יוצאת מן הכלל של שני הקהלים, שהרעידו את האולם לאורך כל שלבי המשחק. בסיומו מכבי תל אביב ניצחה 65:81 את הפועל ירושלים ועלתה לגמר גביע ווינר שיתקיים ביום ראשון (20:45) , שם היא תפגוש את הפועל אילת.

שובו של ריינולדס

בעקבות מכת הקורונה במועדון הצהוב, סקוטי ווילבקין, דרק וויליאמס וג'יילן ריינולדס לא שותפו במשחק רבע הגמר מאחר ובקבוצה העדיפו לתת להם עוד זמן להתאקלם בתוך שטף האימונים.
3 צפייה בגלריה
ריינולדס ו-וויליאמס
ריינולדס ו-וויליאמס
חזר ובגדול. ריינולדס ו-וויליאמס
(צילום: אורן אהרוני)
השלושה אומנם לא כשירים בצורה מלאה אחרי תקופת הקיץ ועשרת ימי הבידוד, אבל יאניס ספרופולוס החליט לרשום אותם בבת אחת לחצי הגמר בתקווה להריץ אותם בתוך הסגל רגע לפני שהקבוצה תפתח את העונה האירופית ביום חמישי הקרוב מול באיירן מינכן בהיכל מנורה מבטחים.
בהתחלה זה היה נראה מגומגם, חלק מזה היא העובדה שלספרופולוס לא הייתה יד חופשית בדקות המשחק שלהם ובכל כמה דקות הוא נאלץ להוריד אותם חזרה לספסל לנוח. וויליאמס ניסה לשאוב אנרגיה מהקהל כשלא מעט פעמים ביקש מהאוהדים לעודד חזק יותר, אבל הציג משחק חלש עם שתי נקודות בלבד, ווילבקין התחיל להיכנס לעניינים במאני טיים ומעל כולם היה זה האקס שחזר למדים הצהובים, ריינולדס, שסיים עם 22 נקודות, 6 ריבאונדים ו-24 במדד והוכיח לכולם, לא שהוא היה צריך, עד כמה היה ראוי להחזירו להיכל.
"אני רעב יותר ממה שהייתי בכל שלב אחר בקריירה שלי", אמר ריינולדס. "אני רוצה להיות הגבוה הכי טוב ביורוליג. עבדתי הרבה על המשחק שלי, יש לי עוד הרבה על מה לעבוד בעתיד. בלי הקהל לא הייתי משחק כמו ששיחקתי, יש לנו את הקהל הכי טוב בעולם, הוא כמו השחקן השישי שלנו, זה מוסיף לנו המון אנרגיה"

הטעות של עמיאל

בתחילת הרבע האחרון האדומים עדיין היו בתמונה אבל בדיוק בזמן שריינולדס וסורקין חגגו מתחת לסלים אנתוני בנט ישב על הספסל. בנט פתח בחמישייה של עמיאל ובתוך פחות משתי דקות לקח ריבאונד, קלע שתי נקודות, סחט עבירה מג'ייק כהן וקלע זריקת עונשין, אך אחרי שתי טעויות שלו הוא ירד לספסל. ברבע השני הוא עלה שוב, אבל ביצע מספר טעויות שעלו לו בספסול, ומאז הוא נשכח שם למשך 15 דקות וחזר רק לקראת סוף הרבע האחרון, כשהצהובים עלו ליתרון דו ספרתי. נכון, לא היה לבנט משחק מרשים, ואפילו רחוק מזה, אבל בזמן שת'ון מייקר לא נתן תפוקה התקפית או הגנתית לא היה ברור למה דווקא הוא נמצא על הפרקט. אפילו המאמן הירושלמי לא הסתיר את הטעות בסוף המשחק כשאמר: "יש לנו את המחשבות שלנו על מי שצריך לשחק, אני חושב על הקבוצה באותו הרגע, כולם עושים טעויות וגם אני חלק מהטעויות, זה מה שחשבתי באותו רגע לעשות".
3 צפייה בגלריה
סורקין וזיו
סורקין וזיו
נשכח. אנתוני בנט
(צילום: אורן אהרוני)

המשך יבוא

הפועל ירושלים התפנתה להתעסק בעצמה, באימונים הקבוצתיים ובהמשך תקופת ההכנה, כשכבר ב-5 באוקטובר היא תחל את דרכה בליגת האלופות במשחק ביתי מול קרשיאקה הטורקית. כפי שזה נראה כרגע יש להם עדיין הרבה על מה לעבוד, בעיקר על הדינמיקה הקבוצתית אחרי שאתמול הם נעצרו על 8 אסיסטים בלבד ובמשחקים האחרונים הם בעיקר מסתמכים על היכולת האישית של קילפטריק, אובאסוהן ואדאמס.
מהצד השני, הצהובים מחכים לשמוע את תוצאות הבדיקה שעבר הרכש החדש, יפתח זיו, שנפצע בקרסול במהלך הרבע האחרון. הרכז ירד לספסל כשהוא לא מצליח לדרוך על רגלו ונעזר ברופא הקבוצה שישר חבש לו את האזור עם קרח על מנת להוריד נפיחות.
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו יורד פצוע
יפתח זיו יורד פצוע
בספק לגמר ולמשחק הפתיחה ביורוליג. זיו
(צילום: אורן אהרוני)
נכון לעכשיו, זיו נמצא בספק למשחק ביום ראשון ובנוסף גם לפתיחת היורוליג בחמישי. הרצון העיקרי של הצהובים הוא כמובן להתחיל את העונה עם התואר הראשון על מנת להמתיק את האווירה אחרי מכת הקורונה שחוותה הקבוצה לאחרונה ובעיקר כדי לפתוח את העונה ברגל ימין, מה שעלול לעזור מול באיירן מינכן.