כמה חיכינו כבר לימים שבהם נוכל לפשוט מעלינו את המסכות, ללכת בטוחים עם חיסונים אמינים ברחובות, להיכנס בחופשיות למסעדות ולמסיבות ולחיות, בדיוק כמו פעם. בדיוק כשנראה היה שהימים האלו הגיעו, נראה שהכל הולך ומסתבך. 
רק בשבוע שעבר דיווחנו שכמו בישראל, גם בניו יורק, נרשמים יותר ויותר מקרי הדבקה בזן דלתא ודלתא פלוס של הקורונה ונראה שהמצב מחמיר, הקורונה חזרה לחיינו ומאיימת שוב לשבש את שגרת החיים. גם השבוע פורסם כי בחלק משכונות העיר חלה עלייה ניכרת במקרים חדשים של COVID-19 וגורמי הבריאות טוענים שיש לייחס את העלייה הזו לשיעורי חיסונים היורדים ווריאנט הדלתא. ה- CDC פרסם השבוע מפה עם ארבעה ייעודי העברה אשר מוגדרת כ- גבוהה, מהותית, בינונית ונמוכה, והכריז כי תקנות חדשות יוטלו על אזורים שבהם ניכרת העברה משמעותית.
4 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
חובת התחסנות
(המושל אנדרו קואומו)

ניתן לפרק את המפה גם לפי המחוזות השונים, מה שמראה כי בניו ג'רזי, במחוז מונמות, 'יש העברה "גבוהה", בעוד שבמחוזות אטלנטיק, ברגן, ברלינגטון, אסקס, מידלסקס, אוקיינוס ​​ופסאית׳ יש העברה "משמעותית". 13 המחוזות האחרים בניו ג׳רזי מוגדרים מתונים או נמוכים. בקונטיקט ההעברה של הנגיף נחשבת למתונה. בניו יורק נראה כי ההעברה בעיר היא "מהותית", ההעברה בסטטן איילנד מוגדרת "גבוהה", אך למעט מחוזות גרין, נסאו וסופוק בהם מוגדרת העברה "מהותית", שאר האזורים בסטייט עם העברה מתונה או נמוכה.
"תושבי ניו יורק כבר ניצחו את הקוביד, עברו משיעור החיוביים הגבוה ביותר בעולם לאחד הנמוכים ביותר - כשעושים מה שמתבקש, עוקבים אחר המדע ומעניקים גב זה לזה, מצליחים״, אמר השבוע המושל, ״וזה בדיוק מה שנמשיך לעשות בשלב הבא של המגפה. אנו בודקים את ההמלצות החדשות של ה- CDC מקרוב בהתייעצות עם מומחי בריאות פדרליים וממלכתיים״.

4 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
משנה כיוון
(הנשיא ג׳ו ביידן)

על פי הנתונים שפרסם משרד המושל, ישנה עלייה מטרידה במקרים חיוביים בשבועות האחרונים, ממש בדומה למה שאנחנו שומעים מישראל ובדומה להחלטות שנלקחו מעבר לים גם כאן החליט בשבוע שעבר ראש העיר דה בלאסיו במסיבת עיתונאים מיוחדת כי העיר תחייב מעתה את עובדי הבריאות ועובדי הציבור בחיסון או בדיקות שבועיות של COVID-19.
החל מה -2 באוגוסט, העיריה תחייב עובדים בבתי חולים ציבוריים להתחסן נגד COVID-19 או להיבדק לנגיף על בסיס שבועי. ההחלטה הגיעה כאשר וריאנט הדלתא ממשיך להתפשט בעיר, ומגביר את שיעורי האשפוז והזיהום, אבל הקריאות נגד ההחלטה היו מפתיעות.
ד"ר מיטשל כץ, מנכ"ל מערכת הבריאות בעיר הסביר כי כ -60% מעובדי הבריאות ובתי החולים בניו יורק מחוסנים למרות שצוותי הבריאות היו הראשונים בתור לחיסון. קצת פחות מ -54% מכלל תושבי העיר מחוסנים לחלוטין, על פי נתוני העירייה.הכלל החדש יחול על כל הרופאים, האחיות, האפוטרופוסים, עובדי המשרדים והעובדים הסוציאליים במסגרות קליניות בבתי החולים ובמרפאות העירוניות. מי שלא יעמוד בכללים, יושעה ללא תשלום, הודיע דה בלאסיו."אנחנו הולכים לשנות את המגמה," אמר דה בלאסיו. "עד עכשיו הדברים היו לבחירה לחלוטין. הם כבר לא נתונים לבחירה״.
כמה מהאיגודים של עובדי עיריית ניו יורק מוחים על החלטת דה בלאזיו לחייב את 300 אלף עובדיו להתחסן. בין המתנגדים לחובה גם האיגודים שבהם חברים פרמדיקים וכבאים. הוועדים דורשים מהעירייה להעניק פטור מחיסון לעובדים שכבר החלימו מהנגיף, לממן את בדיקות הקורונה של מי שאינם מתחסנים ולשלם שעות נוספות לעובדים שנאלצים להיבדק במעבדות חיצוניות. דה בלאסיו מצידו הבהיר כי ההחלטה חוקית וכי הרשויות יקיימו שיח עם האיגודים לצורך קיום ההנחיות על רקע מחאת הוועדים על כך שההחלטה התקבלה מבלי לקיים עימם משא ומתן. "כמעסיקים יש לנו את הזכות להבטיח את הבריאות והבטיחות של עובדינו וכל מי שהם משרתים" אמר ראש העיר.  לא עבר זמן רב וגם המושל קואומו הודיע שמדינת ניו יורק תחייב את עובדי הסטייט להתחסן או להיבדק מדי שבוע ל- COVID-19.
במקביל, עודד המושל את ההנהגה המקומית לנקוט בצעדים דומים. המושל הוסיף כי הוא יעבוד עם ארגוני העובדים הציבוריים במדינה בנושא דרישות החיסון או הבדיקה. "אנחנו עובדים עם האיגודים שלנו כדי לסבך זאת בצורה הוגנת", אמר קואומו. "אני מעודד את כל הרשויות המקומיות אותו דבר. זה חכם, זה הוגן, זה האינטרס של כולם״. קואומו שמצפה להכרעה בנוגע לעתידו המשפטי בימים אלו מתמקד שוב בנגיף שמאיים לשבש את חיי תושבי ניו יורק. בשיחה השבועית שלו הצביע על החששות הגוברים סביב וריאנט הדלתא, הנחשבת לגרסה מדבקת הרבה יותר של הנגיף. מוקדם יותר השבוע כשהתבקש להתייחס לדרישות החיסון לעובדי המדינה טען כי מדובר בעיקר בסוגיה של ההנהגה המקומית לעובדים הפונים לציבור, אך השבוע הודה כי דאגה הולכת וגוברת משיעורי החיסונים מדרבנת דרישות רבות יותר ככל שיותר אנשים חוזרים למשרדים ואתרי עבודה. על פי הנתונים, כ -75% מהמבוגרים בניו יורק קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון COVID-19. ובכל זאת, אזורים רבים בסטייט בפיגור, וקואומו נאלץ להכריז השבוע כי המדינה תוציא 15 מיליון דולר על מערך חיסונים.
רוצים $100? תתחסנו 
בנסיון אדיר וגובר של ניו יורק להימנע מסגרים והגבלות חדשות-ישנות, יצא השבוע ראש העיר דה בלאסיו בהצעה מקורית. העיר, הכריז, תעניק 100 דולרים לכל מי שיקבל את החיסון נגד הקורונה באתר המופעל על ידי העירייה החל מיום שישי הקרוב.
4 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
תשלום למתחסן
(ראש העיר, ביל דה בלאסיו)

המרכז לבקרת מחלות הודיע השבוע כי ההמלצות החדשות לאנשים המחוסנים במלואם יהיו שוב לעטות מסכות בתוך מסגרות מסוימות, כולל שטחים ציבוריים בתוך אזורים בסטייט שבהם העברת הנגיף גבוהה.כעת, כאמור, העיר עצמה מוגדרת כעיר עם העברה "גבוהה ומהותית ". "אנו במצב של הערכות ובדיקות של המידע החדש מ- CDC," אמר דה בלאסיו במסיבת עיתונאים. "קיבלנו את זה לפני פחות מ 24 שעות וזה מידע מסובך, לכן צוות הבריאות שלנו בודק אותו ויהיה לנו עוד מה לומר עליו בימים הקרובים״.
פקידי CDC שינו את החלטתם הקודמת והאופטימית וממליצים כעת גם על מיסוך פנים אוניברסלי לכל המורים, הצוות, התלמידים והמבקרים בבתי הספר, ללא קשר למצב החיסון. בתי ספר בניו יורק צפויים לחזור ללמידה אישית מלאה בסתיו הקרוב.
המצב כידוע, מחמיר גם בכל ארה״ב. הנשיא ג'ו ביידן הודיע השבוע כי חובת חיסון לשני מיליון עובדי הממשל הפדרלי היא "אפשרות שנשקלת" בגלל העלייה בתחלואה שגורם וריאנט הדלתא. החובה ככל הנראה תחול על כל עובדי הממשל הפדרלי וספקי השירות שעובדים איתו. "הנושא נבחן ממש עכשיו, אבל אם אתם לא מחוסנים, אתם לא באמת חכמים כמו שחשבתי לגביכם". עובדים שיסרבו להתחסן יצטרכו לקיים בדיקות קורונה אחת לשבוע ולהציג את תוצאתן.
בעוד איננו רשאים לשלוח את ילדינו לבתי הספר בארה״ב אלא אם התחסנו באופן מלא על פי ההנחיות, נראה שמבוגרים לא ממהרים לקבל את החוק הזה כשהוא נוגע אליהם. הדיון בעניין חיוב עובדי הממשל להתחסן מתקיים על רקע עדכון נוסף בנוגע לעטיית מסכות במקומות סגורים בארה"ב יימשך בימים הקרובים.  ביידן טען במסיבת עיתונאים שהשינויים בהנחיות יהוו "צעד נוסף במסע שלנו לעבר הניצחון. אני מקווה״, הוסיף, ״שכל האמריקאים שמתגוררים באזורים שבהם חלות הנחיות חדשות על עטיית המסכות, יקפידו על קיומן" אמר ביידן. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן קרא לאמריקאים שגרים באזורים שבהם התפרצות משמעותית של הנגיף לעטות מסכות בחללים סגורים, גם במידה והם מחוסנים. בעוד שבמדינות כמו פלורידה מסרבים לקבל את ההחלטה, בקליפורניה רק השבוע החליט המושל להוציא את ילדיו ממחנה קיץ שסרב לחייב את החניכים לעטות מסכות. ביידן קרא לכל האמריקאים הרשאים להתחסן לקבל את שתי המנות מהר ככל הניתן. "החיסון הוא ההגנה החשובה ביותר שיש לנו נגד זן דלתא של הנגיף" קרא. "באמצעות האמונה במדע ועשיית המוטל עלינו בקבלת החיסון ארה"ב נוכל להביס את הקורונה" אמר רגע לפני שהכריז על מגבלות נוספות. חובת החיסון תחל ב-13 בספטמבר, עם חידוש שנת הלימודים בבתי הספר.
חגיגה מיוחדת למחוסנים
קונצרט "homecoming" האייקוני עולה בכל שנה בקיץ, בסנטרל פארק לאורך חודש אוגוסט ועל הבמה מופיעים האמנים הכי גדולים בארה״ב. השנה הוא חוזר, כפי שהוגיע השבוע בחגיגיות ראש העיר אך עם תנאי אחד ברור ובהיר: כל מי שירצה להשתתף, יידרש להציג הוכחת חיסון, כך הודיע ביל דה בלאסיו ביום שלישי. גורמים בעירייה אמרו כי החוגגים לא יידרשו להרחקה חברתית מאחר והקהל שיגיע הוא מחוסן. "כל מי שרוצה להשתתף, יעשה את הדבר הנכון ויתחסן כדי שתוכלו ליהנות לגמרי מהמופע הזה", אמר דה בלאסיו במסיבת עיתונאים שלשום, כאשר הודיע ​​על פרטים נוספים אודות הקונצרטים והאירועים שיתקיימו החל מה -14 באוגוסט ועד ל-22 באוגוסט.

4 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
מופע למתחסנים
(ברוס ספרינגסטין)
הוכחת החיסון תיבדק כאשר המשתתפים יגיעו למתחם המופעים בפארק, לדברי ראש העיר. פרטים אודות תהליך הבדיקה עתידים לבוא, הוסיף. ראש העיר הדגיש גם את ההשלכות של זיוף כרטיס חיסון: "אם מישהו מזייף את תעודת החיסון, זוהי עבירה על החוק. ככזו היא כוללת עונשים, לכן אנו נעסוק גם בבעיה הזו״. הדשא הגדול בפארק, מול הבמה, יכול להכיל עד כ- 60,000 איש ו -80% מכרטיסים אלה יהיו בחינם לציבור הרחב, על פי הודעת ראש העיר. 20% הנותרים יועברו למכירת כרטיסי VIP.
המפיק המפורסם קלייב דיוויס שהגיע למסיבת העיתונאים יחד עם ראש העיר דה בלאסיו הכריז על האמנים שיגיעו לסדרת המופעים, ביניהם LL Cool J, אלביס קוסטלו, Wyclef Jean, קארלוס סנטנה, וויטקליף ג׳אן, רוב תומאס, ג'ניפר הדסון, ברוס ספרינגסטין ופול סיימון. "מעולם לא הייתי עד למשבר כזה בעיר כמו זה שהיה בשנה וחצי האחרונות", אמר דייוויס, תושב העיר. "בתור ניו יורקר, שנולד וגדל כאן, אני יודע עד כמה אנחנו גמישים, איך ניו יורק תמיד חוזרת, וכן, גבירותי ורבותי, אנחנו חוזרים״.