בקצרה:
  • טויוטה מציגה סופרה על הצד, רק בעזרת מחשב
  • מטרת הניסוי: שיפור היכולת להתמודד עם מצבי חירום
  • אל תבנו על ייצור סדרתי, אבל המערכת תסייע בעתיד
להחליק בלי נהג: חטיבת המחקר והפיתוח של טויוטה מציגה ניסוי דריפט אוטונומי, לדבריה לראשונה בעולם, במסלול המרוצים טנדרהיל, קליפורניה. הפרויקט בוצע בשיתוף אוניברסיטת סטאנפורד ונהג המרוצים של היצרנית בסבב פורמולה דריפט, קן גושי. מטרתו: שיפור יכולת הרכב לסייע לנהג בהתמודדות עם מצבי חירום.
"המטרה היא להרחיב את מעטפת היכולת בו מסוגלת מערכת אוטונומית לפעול כדי להעניק לנהג מהשורה כלים שידמו יכולת של נהג מירוץ מקצועי. כל זאת כדי לסייע במצבי חירום קיצוניים ולמנוע תאונה", אומרים במחלקת מחקר נהיגה ממוקדת ב-TRI (ר"ת Toyota Research Institute).
על הצד הטוב ביותר: לטובת הניסוי משמשת טויוטה סופרה שעברה הסבה דומה לזו של מכוניות המירוץ מהפורמולה דריפט. לרבות שינויים במערכת ההיגוי, מיתלים, צמיגים ובלמים, לרבות בלם יד הידראולי. כל המערכות נשלטות אלקטרונית על ידי מחשב שאמור לאפשר לרכב לאבד אחיזה מבלי לחרוג מגבולות הנתיב שהותוו לו. בסרטון נראית הסופרה מבצעת מספר תרגילי דריפטים, לרבות החלקת כוח ארוכה וסלאלום. תרגילים המחייבים איזון עדין מאוד בין פקודות המצערת להיגוי.
מה אנחנו חושבים: לפני כמה שנים היה נראה שמכוניות אוטונומיות יעלו על הכביש הציבורי כבר בעשור הנוכחי, אבל זה לא קרה. ועדיין, מערכות אוטונומיות בכלי רכב סדרתיים הופכות לעניין שבשגרה, מתרבות ומתפתחות במהירות. והמערכת שבוחנת טויוטה היא אחת כזו, המסוגלת לשמור על הרכב שלא יצא לחלוטין משליטה גם בהחלקה קיצונית. מתי מערכת דומה תוצע במכוניות החברה? עוד מוקדם לדעת. אבל אין לנו ספק שמדובר כאן בהרבה יותר ממפגן יכולת לצורך יחסי ציבור.