בנה של פנינה, בן 10, נדבק בקורונה ועבר את המחלה מבלי שסבל מתסמינים מיוחדים. כעבור כחודשיים, כשהיה עם חום גבוה, ההורים מיהרו לרופא, ומשם לבית החולים - שם התברר שכתוצאה מהנגיף, הוא לקה בדלקת בשריר הלב. אחרי חמישה ימי אשפוז במחלקה לטיפול נמרץ, אמו מספרת בריאיון ל-ynet על הבהלה, הימים המתוחים, תגובתו של בנה למצב - ואיך הוא מרגיש כיום.
2 צפייה בגלריה
בן ה-10 שאושפז בטיפול נמרץ
בן ה-10 שאושפז בטיפול נמרץ
"הילד בריא, מי האמין שנגיע לטיפול נמרץ?"
(באדיבות המשפחה)
"גילינו שהוא נדבק בנגיף רק לאחר שבן נוסף שלנו התגלה חיובי", מספרת פנינה, "ולא היו לו בכלל תסמינים. הוא לא הבין מה רוצים ממנו. כחודשיים אחרי הבדיקה החיובית, היה לו חום גבוה. הלכנו לרופא בקופת החולים, הוא בדק אותו, את הגרון ואת האוזניים, הכול היה נקי. הוא אמר שנמשיך לעקוב".
קראו עוד:
למחרת, כשהחום לא ירד והילד היה חלש מאוד, הם ניגשו שוב לרופא - שם הפנו אותם לחדר המיון. "הילד בקושי הלך, הוא לא הצליח לעבור בין המיטה לספה, הוא היה כל כך חלש", מספרת האם, "וגם אז עדיין לא חשבנו שמדובר בכזה סיפור רציני. הגענו מיד לבית החולים, ונבהלנו. הביאו ממש את כל הרופאים, והילד עבר המון בדיקות - אקו לב, א.ק.ג, אולטרסאונד לב. והוא כל כך קטן עם כל המכשור הזה. הביאו את הכול אליו, אפילו לא הסכימו לקחת אותו למקום אחר".
תוך זמן קצר, עם קבלת תוצאות הבדיקות, הרופאים בישרו למשפחה שבנם לקה בדלקת בשריר הלב. "אמרו לנו שהגענו לפני השיא, ושיש לנו מזל כי אם היינו מגיעים יום אחד מאוחר יותר - ייתכן שזה היה כבר נגמר אחרת. למזלנו, אחרי חמישה ימים בטיפול נמרץ, הוא עבר למחלקה רגילה וכיום מתאושש".
2 צפייה בגלריה
בן ה-10 שאושפז בטיפול נמרץ
בן ה-10 שאושפז בטיפול נמרץ
"הילד שאל - 'לאן לוקחים אותי?'"
(באדיבות המשפחה)

"מה, אני מאבד את ההכרה? למה כל כך הרבה רופאים?"

פנינה מספרת עוד על הבהלה שתקפה אותה ואת בני המשפחה בעקבות ההתפתחויות. "הסבירו לנו שהוא צריך לעבור מיד לטיפול נמרץ, היינו היסטריים. גם הוא היה היסטרי, בשנה וחצי האחרונות הוא שמע כל כך הרבה מושגים. הוא שאל - 'מה, אני מאבד את ההכרה? לאן לוקחים אותי? למה יש פה כל כך הרבה רופאים?", הצוות בהדסה היה מקסים. הרגיעו אותנו ושוב אמרו לנו שהגענו בזמן.
"את שומעת על דברים כאלה רק בחדשות, אבל את לא באמת חושבת שזה משהו שיכול להיות קשור אליך, או להגיע אליך", היא משתפת, "הילד שלי בריא לחלוטין - לא חשבנו בכלל שזה יכול לקרות". ויש לה מסר להורים אחרים: "לכו לבדוק, אל תפחדו מהמיון. תהיו בו אפילו חמש שעות, או יותר, אבל תדעו שעשיתם כל מה שאתם יכולים, ששמרתם על הילדים שלכם - שהצלתם אותם".