החופשה של הנערים הישראלים הפכה לסיוט: לפחות שישה נערים אושפזו מאז סוף השבוע בבית החולים באי היווני זקינטוס לאחר שחשו ברע. סיבת האשפוז היא ככל הנראה תנאים תברואתיים ירודים ביותר ששרו במלון מוג'ו (Mojo) שבו שהו הנערים שרכשו חבילת נופש דרך חברת קשרי תעופה. "15 מהנערים חשו ברע", סיפר ליאור צברי, אביו של עמית בן ה-17 שאושפז, "עשרה מהם סבלו מחום גבוה, בחילות, הקאות, כאבי ראש וחולשה".
תחילתו של הסיפור כאשר קבוצה של 20 נערים מאזור השרון שעולים לכיתה י"ב רכשה חבילות נופש לזקינטוס. הדיל דרך חברת קשרי תעופה כלל לינה במלון מוג'ו. בדיקה מהירה באינטרנט מגלה שבאתר טריפאדווייזר זוכה המלון לדירוג של 2 מתוך 5, ובגוגל קיבל המלון דירוג נמוך אף יותר של 1.6 – כלומר, מדובר במלון שזכה לביקורות גרועות.
5 צפייה בגלריה
מלון מוג'ו, זקינטוס
מלון מוג'ו, זקינטוס
כך נראה אתר האינטרנט של המלון
(מתוך אתר המלון: mojohotel.gr)
דירוג המלון בטריפאדווייזר ובגוגל:
ביקורות מלון מוג'ו
ביקורות מלון מוג'ו
חבילת הנופש עלתה לכל אחד מהנערים 1,837 שקל ועוד 450 אירו לצמיד שמעניק כניסה לשמונה מסיבות באי, על צמיד זה נרחיב בהמשך הכתבה. בנוסף, המלון חייב כל נער ב-30 אירו בגין הפעלת המזגן בחדר.
הנערים נחתו ביוון, ואז החל הסיוט. "עמית החל לחוש ברע כבר ביום חמישי, הוא העלה חום ל-39 מעלות, היו לו כאבי ראש, צמרמורות ובחילות", סיפר ליאור אביו. "הוא ביקר אצל רופאה מקומית וזו הורתה לו לנוח, להמשיך לקחת כדורים להורדת חום וציידה אותו באנטיביוטיקה. החום המשיך לטפס והתסמינים לא נעלמו, אז החלטנו על פינוי בהול לבית חולים להמשך בירור. נציגים של קשרי תעופה ליוו אותו לבית החולים והוא אושפז והחל לקבל אנטיביוטיקה לווריד ועשו לו בדיקות דם נוספות".
5 צפייה בגלריה
נער שאושפז בחופשה בזקינטוס
נער שאושפז בחופשה בזקינטוס
עמית בבית החולים בזקינטוס
אביו של עמית סיפר כי הרופאים היו בטוחים שמדובר בזיהום שנגרם ממצב תברואתי לקוי. בשלב הזה הבינו הוריו של עמית כי נערים נוספים חלו, ובנוסף החלו להיחשף לתנאים הירודים ששוררים במלון. "אחרי שראינו את הסרטונים שהילדים צילמו, ומהתיאורים שלהם על אודות מצב התחזוקה של החדרים, המקלחות והשירותים – לא נותר הרבה מקום לדמיון. זה מזעזע. הזוי שחברה כמו קשרי תעופה מתחברת מראש לבית מלון בכזאת רמה איומה".
היום חל שיפור קל במצבו של עמית והוריו מקווים שמחר (יום ב') הוא יעלה על הטיסה לישראל, וישאיר את חופשת הבלהות מאחוריו.
5 צפייה בגלריה
נער שאושפז בחופשה בזקינטוס
נער שאושפז בחופשה בזקינטוס
אחד מהנערים רגע לפני הקאה נוספת בבית החולים
גלית, אימו של נער אחד מהחבורה שחלה, סיפרה: "בסוף השבוע קיבלתי מהבן שלי טלפון שגרם לי לדפיקות לב מואצות. הוא נשמע מבוהל וסיפר לי שהחברים נופלים בזה אחר זה, מרגישים רע, מקיאים, סובלים מחולשה, חלקם העלו חום גבוה, היו להם כאבי בטן, שלא לדבר על עקיצות פשפשים מהמזרנים שהם ישנו עליהם".
ההורים המודאגים פתחו בארץ סוג של חמ"ל בקבוצת הוואטסאפ, והמידע שזרם גרם לתסכול רב. על הפרק: זוהמה, לכלוך, מיטות שבורות ומים מסריחים שיוצאים מהברז, ככל הנראה לאחר שהתערבבו עם מי ביוב במלון, כפי שהסביר מרדכי, אחד מהאבות ששוחח עם ynet. "נאלצנו אנחנו, ההורים, למצוא חברת ניקיון שתנקה ותחטא את החדרים במלון ותחליף לילדים, לכל הפחות, את המגבות, כי חששנו מהדבקה המונית. התברר לנו גם שהיו מקרים כאלה עוד לפני שהילדים שלנו הגיעו למלון".
מרדכי הוסיף ואמר: "הילדים שלנו בסך הכול רצו לנקות קצת את הראש מעבר לים, ביעד קרוב, ובסוף התקלה הגיעה מספק שלא עשה בדק בית מול המלון שהוא מוכר לצעירים הללו שנפלו בפח. הרי הם מחפשים מקום לשים את הראש, לא מלון חמישה כוכבים, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לקבל את הילדים שלנו בחזרה על אלונקה, אנחנו מצפים שחברת קשרי תעופה תיקח אחריות מלאה על מה שקרה שם ותפסיק מיד להמשיך למכור חבילות ליעד עם המלון המדובר, בנוסף צריך לפצות את הנערים".
5 צפייה בגלריה
נער ישראלי עם עקיצות פשפשים בזקינטוס
נער ישראלי עם עקיצות פשפשים בזקינטוס
נער ישראלי עם עקיצות פשפשים בזקינטוס
במהלך ההידברות שהחלה בין ההורים לחברת קשרי תעופה, העניקה החברה לנערים שנותרו במלון פיצוי - שובר לאטרקציה ימית. כצפוי, ההורים לא התלהבו מהפיצוי שניתן לילדיהם. אחד מהם אמר ל-ynet: "זה לא מחפה על שום התנהלות קלוקלת של הספק, להוציא ילדים במצב בריאותי מתנדנד לפעילות במים היה מיותר. הילדים שלנו פתיים, הם ראו בזה כיף ולא ידעון לסרב.
כאמור, לא רק גל התחלואה הרס את החופשה, גם מכירה של כרטיסי כניסה למסיבות במחיר מופקע השאירה טעם מר אצל הנופשים הצעירים וחסרי הניסיון. הצעירים סיפרו כי לאחר נחיתתם ביוון הציע להם אדם, אשר הם חשבו שהוא נציג של חברת קשרי תעופה, לרכוש צמידים שמקנים כניסה לשמונה מסיבות באי. המחיר: 500 אירו. לאחר התמקחות "הצליחו" הנערים לרכוש את הצמידים במחיר של 450 ליחידה, כשלטענתם נאמר להם שאם לא ירכשו כעת ייתכן ולא יוכלו לרכוש כרטיס כניסה למסיבה לאחר מכן.
בפועל מדובר בעסקה גרועה, שלא לומר עוקץ. מהר מאוד גילו הצעירים, משיחות עם נערים אחרים, כי כרטיסים למסיבות באי עולים בין 10 ל-20 אירו, ויש אפילו לא מעט מסיבות שהכניסה אליהם חינם. בחברת קשרי תעופה הכחישו כי מוכר הצמידים הוא עובד של החברה. "מישהו חייב לעשות סטופ לתופעת העוקץ של הצעירים הללו", אמרו לנו ההורים עימם שוחחנו. "מה כבר בני נוער בגילם מבינים".
"איזו ספקית ממשיכה לשלוח צעירים למלון פח כזה ולקבל אינסוף תלונות", סיכם ליאור. "לא אתפלא אם תהיה תביעה ייצוגית, ובצדק".
5 צפייה בגלריה
מפרץ לגאנאס, זקינטוס
מפרץ לגאנאס, זקינטוס
מפרץ לגאנאס, זקינטוס. לא בטוח שאטרקציה ימית זה מה שהצעירים היו צריכים
(צילום: shutterstock)

תגובת החברה: טיפלנו באירוע בליווי צמוד

מחברת קשרי תעופה נמסר בתגובה: "החברה טיפלה באירוע ברגישות ובליווי צמוד. במהלך השבת סביב השעה 18:00 קיבלנו דיווח על קומה במלון באי שהוצפה. שני החדרים היחידים ששהו בקומה זו הועברו עוד באותו הערב, תוך פחות מארבע שעות מרגע הדיווח למלון חלופי. קיבלנו דיווח על ארבעה נערים שהתפנו למרפאה מקומית וכולם כבר שוחררו לאחר טיפול קצר למלון, וזאת תוך ליווי צמוד של נציגי שירות מקומיים ביעד. לא מוכרת לנו שום טענה לבעיה במערכות מים באי או במלון הספציפי יתרה מזאת, לאחר בדיקה מול בית החולים המקומי הובהר שמדובר בווירוס עונתי המתפשט באי ואינו קשור כלל למלון.
"החברה אינה עוסקת כלל במכירת אטרקציות ו/או מסיבות, אלא אך רק במכירת טיסות ומלונות בלבד ,הנושא הנ"ל מובהר באופן חד משמעי באתר החברה ובהדרכות ההורים שקדמו לחופשה שהינה חופשה עצמאית ולא טיול מאורגן".