תם עידן: מיקרוסופט מפסיקה היום (ד') את התמיכה בדפדפן אקספלורר ברוב הגרסאות של מערכת ההפעלה ווינדוס 10. המשתמשים שעדיין נאחזים בדפדפן הקשיש, שהגרסה הראשונה שלו הושקה לפני 27 שנים, מתבקשים לעבור ליורש שלו, דפדפן אדג', או למתחרים כמו גוגל כרום או מוזילה פיירפוקס.
1 צפייה בגלריה
אינטרנט אקספלורר
אינטרנט אקספלורר
להתראות, אינטרנט אקספלורר
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ההודעה הזאת לא אמורה להפתיע אתכם: כבר לפני יותר משנה הצהירה ענקית הטכנולוגיה כי ב-15 ביוני 2022 תסתיים התמיכה באקספלורר ברוב הגרסאות של ווינדוס 10. התמיכה באקספלורר בחלק מהגרסאות של ווינדוס, בהן גרסאות מוסדיות וגרסאות ישנות יותר כמו 7 ו-8.1, תימשך בינתיים. בווינדוס 11, הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה שהושקה בסוף 2021, אקספלורר כלל אינו זמין. מיקרוסופט מכינה את הקרקע למותו של האקספלורר כבר שנים: בשנת 2015 השיקה החברה את היורש שלו, דפדפן אדג', ומאז היא מנסה לשכנע את המשתמשים לעבור אליו בטענה שהוא בטוח, מודרני ומהיר יותר.
מיקרוסופט מודעת לכך שחלק מהמשתמשים והמפתחים חוששים לגורלם של אתרי אינטרנט ויישומים שתומכים באקספלורר בלבד, ולכן היא מדגישה שבדפדפן אדג' קיים "מצב אינטרנט אקספלורר" (IE Mode) שמאפשר לדפדפן המודרני "להתנהג" כמו אחיו הגדול והמיושן. התמיכה במצב IE תימשך עד שנת 2029 לפחות. >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<<

נוח בשלום על משכבך, אקספלורר

מיקרוסופט אקספלורר הושק על-ידי מיקרוסופט בשנת 1995, כאשר האינטרנט היה רק בחיתוליו ככל שזה נוגע למשתמשים הפרטיים. המתחרה הגדול שלו באותם ימים היה נטסקייפ נביגייטור, ששלט בשוק ונחשב לחדשני יותר.
תוך כמה שנים האקספלורר הצליח להביס את הנביגייטור, בין היתר בזכות מהלך עסקי גאוני של מיקרוסופט שפשוט הפכה אותו לחלק בלתי נפרד וחינמי ממערכת ההפעלה ווינדוס 95. היא אמנם נתבעה בארה"ב על הפרת ההגבלים העסקיים, אבל עד שההליך המשפטי הסתיים בהסדר פשרה ב-2001 גורלו של הנביגייטור כבר נחרץ.
מאז עברו הרבה מים בנהר האינטרנט: האקספלורר שלט במשך כמה שנים טובות בשוק הדפדפנים, אבל כוכבו דעך לאחר שגוגל השיקה ב-2008 את דפדפן הכרום שלה, שהיה משוכלל ומהיר יותר. לפי חברת המחקר Statcounter, נכון לחודש מאי 2022 כרום הוא הדפדפן הפופולרי ביותר בשוק המחשבים האישיים, עם נתח שוק שעומד על 66.16%. אחריו: אדג' עם 10.2%, ספארי עם 9.14%, פיירפוקס עם 7.66% ואופרה עם 2.8%. ואקספלורר? הוא נמצא הרחק מאחור עם 1.65% בלבד.
פורסם לראשונה: 07:00, 15.06.22