ההכנות לקראת ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל הולכות וצוברות תאוצה. משלחת מקדימה מטעם הבית הלבן תגיע לישראל ביום שני הבא ותשהה במדינה עד יום חמישי, שבו ייסגרו כל פרטי הביקור. המשלחת תעבור לכל אורך תחנות הביקור כדי לסגור את כל הקצוות.
המשלחת תקיים, בין השאר, פגישת תיאום במלון המלך דוד שבו צפוי הנשיא להתארח, ותבקר בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים שבו הנשיא צפוי לבקר. המשלחת תסייר בנוסף בנתב"ג, יד ושם, בסיס פלמחים, כפר המכביה, משרד ראש הממשלה, בית הנשיא ומעבר רחל - משם יעבור ביידן לבית לחם.
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית מסיבת עיתונאים הבית הלבן
ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית מסיבת עיתונאים הבית הלבן
לוח הזמנים לביקור עוד לא נסגר. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP )
4 צפייה בגלריה
הביקור האחרון של נשיא אמריקני בישראל. הטקס יהיה מצומצם יותר הפעם? טראמפ ב-2017
הביקור האחרון של נשיא אמריקני בישראל. הטקס יהיה מצומצם יותר הפעם? טראמפ ב-2017
הביקור האחרון של נשיא אמריקני בישראל. הטקס יהיה מצומצם יותר הפעם? טראמפ ב-2017
(צילום: רויטרס)
עד לרגע זה לוח הזמנים של הביקור לא התפרסם, ולמעשה הוא גם לא לגמרי סגור. בעת ביקור הצוות המקדים יציג הצד הישראלי את כל האופציות להכרעה של הבית הלבן. בין השאר, יוחלט כיצד תראה קבלת הפנים בנמל התעופה בן גוריון.
האמריקנים חוששים ממזג האוויר החם במקום. הנשיא צפוי לנחות ביום רביעי, 13 ביולי, בשעה 15:00 - ולכן ביקשו בסביבתו שהטקס בנתב"ג יהיה מצומצם וללא לחיצות ידיים. בצד הישראלי יבהירו לאמריקנים שבמקרה כזה רצוי לא להזמין את סגל א', המורחב, שכן אם המוזמנים ידעו שאין לחיצות ידיים - הם לא יגיעו, ואז עלולים לראות בטלוויזיה כיסאות ריקים. לכן ביקשו לזמן רק את סגל א' המצומצם.
סגל א' המורחב עומד על כ-450 אנשים, כולל בעלי התפקידים - מנשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, שרים, ח"כים, מנכ"לי משרדים דרך פורום מטכ"ל ועוד. סגל א' המצומצם, שבדרך כלל מוזמן כשאי אפשר להזמין את כלל מאות בעלי התפקידים, מונה כ-50 אנשים, ולא כולל את חברי הכנסת, פורום מטכ"ל, סגן מפכ"ל המשטרה, שב"ס ושאר הגורמים.
4 צפייה בגלריה
בנט ולפיד בהעברת המקל
בנט ולפיד בהעברת המקל
ביידן ייפגש גם עם בנט? רה"מ הנכנס לפיד ורה"מ היוצא נפתלי בנט
(צילום: חיים צח/ לע"מ)
מנתב"ג צפוי ביידן להגיע לירושלים, ולאחר רענון ייפגש שם עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, כנראה במלון המלך דוד, ולאחר מכן הם ימסרו הצהרות. ככל הנראה תהיה גם ארוחת ערב, שעד כה לא ברור באיזה פורום תתקיים, והאם תכלול גם יועצים וראשי סיעות המרכיבות את הממשלה. לפיד שוקל לזמן לפגישה את ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שימשיך להחזיק את תיק איראן.
ביום חמישי צפוי ביידן להגיע לבית הנשיא לפגישה והצהרות משותפות עם הנשיא יצחק הרצוג. לא ברור אם תתקיים שם ארוחת עבודה. לאחר מכן צפוי ביידן לבקר ביד ושם ובבסיס פלמחים, שם ייפגש עם שר הביטחון בני גנץ, ויצפה במערכת הלייזר שישראל מפתחת ליירוט מל"טים ורקטות, וכן סוללה של כיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ. ביידן צפוי להיפגש גם עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, על רקע מסוק ה"מארין 1"
(צילום: AP )
כבר בימים הקרובים צפויה להגיע לארץ רכבת אווירית עם ציוד אמריקני שישמש לביקור הנשיא. בין השאר תגיע הלימוזינה הנשיאותית המפורסמת, המכונה "The Beast", שבה ינוע ביידן בכבישי ישראל, ומסוקי ה"מארין 1" המפלצתיים, שיטיסו את ביידן מנתב"ג לירושלים וחזרה. עם ביידן צפויה להגיע פמליה ענקית, שתתאכסן בשלושה בתי מלון בירושלים - המלך דוד, מצודת דוד וממילא. לארץ צפויים להגיע מאות כתבים שיסקרו את הביקור, מתוכם עשרות כתבים של הבית הלבן.