4 צפייה בגלריה
אילן ישועה, יצחק הרצוג
אילן ישועה, יצחק הרצוג
"אל תהסס לסמס לי 10 פעמים ביום". אילן ישועה ויצחק הרצוג
(צילום: יואב דודקביץ, אלכס קולומויסקי)
סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיבו להודעת הפרקליטות על הכוונה לבצע השלמת חקירה ממוקדת בתיק 4000 (בזק-וואלה) - שבו מואשם נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. במסגרת השלמת החקירה מבקשת הפרקליטות לגבות עדות נוספת מעורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי. לטענת הסנגורים, החומר החדש מלמד שבניגוד לעדותו של עד התביעה המרכזי בתיק, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, המעורבות שלו בסיקור גורמים פוליטיים נוספים מלבד נתניהו הייתה אינטנסיבית ו"בניגוד לכל דין".
בינתיים, הסנגורים חשפו היום (שני) התכתבות בין נשיא המדינה יצחק הרצוג, אז יו"ר המחנה הציוני, למנכ"ל וואלה לשעבר ועד התביעה המרכזי בתיק, אילן ישועה. יש להדגיש כי בעוד שנתניהו מואשם בכך שהעביר דרישות בנוגע לסיקור באתר וואלה דרך מקורביו - בהתכתבות שנחשפה הרצוג לא מבקש מישועה דבר. זו ההתכתבות כפי שנחשפה:
4 צפייה בגלריה
התכתבות בין ישועה ליצחק הרצוג
התכתבות בין ישועה ליצחק הרצוג
התכתבות בין ישועה ליצחק הרצוג
ישועה: "ברכות על הסקרים. מחזיק לך אצבעות. מה עם ביטחוניסט? חשוב במיוחד לאור הרשימה. אל תהסס להיעזר בי ולסמס בכל שעה 10 פעמים ביום". הרצוג: "תודה ממש על הכול". ישועה: "אתה הולך לעשות היסטוריה במקום הזה. בנסיבות האלו תציל את עם ישראל, פשוטו כמשמעו". הרצוג: "לאט לאט, אבל אמן".
יש לציין כי הדוגמה מובאת לפי בקשת הסנגורים מתוך אלפי שורות מסרונים, שחלקם גם עוסקים בנושאי סיקור מול פוליטיקאים וגורמים נוספים ביחס לסיקורם באתר. לדבריהם, מעורבות ישועה כללה בהקשר זה דרדור כתבות עד קבירתן וקידום אחרות.
4 צפייה בגלריה
אבי אלקלעי
אבי אלקלעי
אבי אלקלעי
(צילום: מוטי קמחי )
"החומרים החדשים שברשותנו, שהתגלו לאחר ניסיון הסתרה, חושפים מידע משמעותי ורחב היקף שמחייב השלמת חקירה רחבה, שתכלול שורה של פוליטיקאים ואנשי ציבור שעמדו בקשר עם מערכת 'וואלה'", הוסיפו הסנגורים. נזכיר כי בפרקליטות ביקשו שאלקלעי יעיד שוב במשטרה בעקבות החומרים החדשים.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו בבית המשפט
(צילום: AP)
בהוראת בית המשפט, נזכיר, הפרקליטות סקרה חומרים נוספים מהטלפון הנייד של מנכ"ל וואלה לשעבר ישועה. הסריקה נעשתה לפי מילות חיפוש נוספות, שנועדו להראות עוד שיחות שלו עם פוליטיקאים, דוברים ואנשי תקשורת. החומר החדש כבר נמסר להגנה - וב-13 בספטמבר, עת המשפט יתחדש, ימשיך ישועה את עדותו ויתבקש על ידי הצדדים להתייחס לחומרים החדשים.
לפי החומרים החדשים, לאלקלעי, ששימש עורך בפועל של האתר, התכתבות ארוכה עם ישועה. לכן הפרקליטות מבקשת לחקור אותו מחדש בימים הקרובים במשטרה על מנת שיתייחס לדברים.
בהודעת הפרקליטות אתמול לבית המשפט צוין כי "בתום המעבר על החומרים בהתאם לאמור - הועברו, זה מכבר, לידי ההגנה כל התכתובות שנמצאו רלוונטיות בהתאם לקריטריונים שקבע בית המשפט הנכבד בהחלטתו. לאור העובדה שהתכתובות אותרו במסגרת השלמת החקירה אך ברור שהן לא הוצגו במהלך החקירות שנערכו בתיק.
"המאשימה סבורה כי אין מניעה להציגן לעדים הרלוונטיים במסגרת ראיונות העדים שייערכו, בהתאם לכללים הקבועים בדין ובהנחיית פרקליט המדינה המתאימה. זאת, משום שהתכתובות הן חומר חקירה לכל דבר ועניין, עדי תביעה היו צד להן, והן עוסקות בנושאים שעליהם נחקרו. ככלל, התכתובות שהמאשימה מתכוונת להציג לעדים הרלוונטיים אינן אלא דוגמה או המחשה להתנהלות שעליה העידו העדים בחקירותיהם ממילא".
בהתייחס להשלמת החקירה הספציפית צוין: "שונים הדברים בעניינו של עד התביעה אבי אלקלעי. אלקלעי שימש כעורך בפועל של אתר וואלה במהלך חלק מן התקופה הרלוונטית לאישום. בחומר הנוסף שמקורו בהשלמת החקירה שעליה הורה בית המשפט הנכבד, אותרו תכתובות רבות, עשרות במספר, בינו לבין ישועה.
"מדובר בתכתובות שממחישות נושאים אליהם התייחס אלקלעי בחקירתו, ולכן עמדתה העקרונית של המאשימה - גם ביחס לאלקלעי - היא כי אין מניעה להציג לו את התכתובות הללו במסגרת ריאיון עד שייערך עמו יחד עם תכתובות אחרות מתוך חומר החקירה. אולם, נוכח החלטת בית המשפט הנכבד מיום שישה באפריל 2021 המנחה את המאשימה ביחס למספר המסמכים שיוצגו לעדים במסגרת ראיונות העד, סבורה המאשימה, כאמור, כי המתווה הראוי הוא השלמת חקירה, שתיערך בימים הקרובים".