הם הכירו לפני 12 שנים, השתתפו יחד בריאליטי ודיברו על זוגיות פתוחה בזמנים בהם איש לא חשב על כך. היום הם מגדלים יחד שני ילדים, משתפים פעולה במיזם קופסאות משותף ובטוחים שפתיחת הקשר שומרת עליהם מבגידות. "אין סיבה לרצות לעזוב מערכת כזאת שיש בה ביטחון ואמון כל כך גדולים, עד כדי כך שאנחנו מרשים לאדם אחר לגעת בצד השני", הם אומרים
הילה דניאל | פורסם:31/01/2022
יש סיכוי לא רע שליעד קליין ("בת 37 אבל מרגישה בת 30") וקובי שטח ("בן 41 אך מרגיש בן 50") זכורים לכם מהדוקו-ריאליטי "גולשי-ספות", ששודר בהוט לפני מספר שנים. בשעתו, השניים טיפחו זוגיות מתוקשרת, והתחבטו בשאלה: זוגיות פתוחה - כן או לא. מאז הם טסו יחד להודו, נפרדו, חזרו, נישאו, והיום הם הורים לשני ילדים ומיזם בשם OH MY BOX, שמציע קופסאות דייט מקוריות.
"הכרנו לפני 12 שנים", מספרת קליין. "הייתי אז בת 25 והיה לי בלוג רווקות פופולרי, שכלל גם שיתוף פעולה עם ערוץ 10. לקובי הייתה סדרת אינטרנט וגם הוא עבד בשיתוף פעולה עם אותו ערוץ. יום אחד הוא חיפש מישהי שתשב לו על הכתפיים בבגד ים לצורך סרטון כלשהו, ופנו אליי מההפקה כדי לבדוק אם אני רוצה להצטרף. מיד אמרתי כן, עוד לפני שהבנתי שמדובר בביקיני", היא צוחקת. "נפגשנו בצילומים, קובי התאהב בי מיד וממש חיזר אחריי. הייתה בינינו כימיה מעולה, והוא אפילו הציע לי נישואים בצחוק כבר באותו היום".
קובי: "כמה ימים אחרי זה, ליעד שלחה לי סמס בזמן שהיא הייתה בדייט עם בחור אחר, וביקשה ממני רעיון לשאלה מגניבה שהיא תוכל לשאול את הבחור. מבחינתי, זה היה אור ירוק להתחיל איתה, ומאז זו היסטוריה".
קובי וליעד. מהריאליטי ועד לחיים עצמם (צילום: אוסף פרטי)
"היינו קורבנות ריאליטי קלאסיים"
הם התחילו לצאת באופן רשמי וזמן קצר לאחר מכן, הצטלמו ל"גולשי ספות", ושיתפו את הצופים בדילמה שהעסיקה אותם. "הדילמה שלנו הייתה העובדה שקובי לא רצה מערכת יחסים מונוגמית, ואילו אני מעולם לא חשבתי שיש אופציה אחרת. לאורך התוכנית התעסקנו בשאלה האם אנחנו יכולים לחיות במערכת יחסים פתוחה, ואם כן – אז איך עלינו לעשות זאת", מסבירה ליעד.
"הציגו אותי בצורה מאוד צרה, כאדם שרודף שלישיות. קיבלתי תגובות נאצה בכל מקום ובעיקר מנשים"
"באנו לתוכנית כמו דף פתוח, לא סיננו דבר והיינו מאוד חשופים, אבל העריכה יצרה את הרושם שאני קורבן ושקובי סוטה מין", היא צוחקת. "דווקא קובי, שהוא אחד האנשים החברותיים והאהובים, לראשונה בחייו החל לקבל פידבקים שליליים. לא ציפינו לזה. היינו ממש קורבנות ריאליטי קלאסיים".
קובי: "למרות זאת זו הייתה חוויה של פעם בחיים. טסנו לארה"ב, עברנו בין אנשים מעניינים ונהנינו, אבל בסופו של דבר הציגו אותי בצורה מאוד צרה, כאדם שרודף שלישיות. קיבלתי תגובות נאצה בכל מקום ובעיקר מנשים. בדיעבד, זה חישל אותי. אני מוכן לאח הגדול", הוא צוחק.
מה קרה בסוף עם הדילמה הזאת?
ליעד: "הרעיון לפתוח את הקשר לא ערער את הבסיס החזק שלנו כזוג. היינו מדברים על זה המון, אבל לא הייתה לנו תשובה האם זה מתאים לנו, עד שהגיעה 'גולשי ספות' והאיצה את הדיון ואת ההתעסקות שלנו בנושא הזה".
קובי וליעד. לא התערערו מהמחשבה על לפתוח את הקשר (צילום: אוסף פרטי)
קובי: "בכל פרק בתוכנית התארחנו אצל אדם אחר שקשור לסיפור שלנו. פעם זו הייתה מורה לטנטרה, פעם אחרת מישהי שיש לה מוזיאון סקס והיו גם זוג סווינגרים. בסך הכול, זרמנו כמו דג מת בנהר, וכמה שהיה כיף, לא הצלחנו לעכל את החוויה המטלטלת ויצאנו מהתוכנית עם סימני שאלה לגבי הקשר בינינו. החלטנו לטוס להודו יחד, אבל כשחזרנו לארץ חזרו איתנו גם סימני השאלה".
ליעד: "בסוף קיבלנו החלטה להיפרד לחודש, לא לפני שקבענו ביומנים את היום שבו ניפגש שוב כדי לדבר".
איך קיבלתם את הפרידה?
קובי: "עבורי הפרידה הייתה מעולה, רציתי להתגעגע ולקבל גושפנקא לרגשות שלי כלפי ליעד, ומבחינתי הפרידה עשתה את העבודה".
ליעד: "אני מאוד עצמאית באופיי, ולקחתי את החודש הזה בעיקר כדי להראות לעצמי שגם אם זה לא יסתדר בינינו, עדיין הכול יהיה בסדר. דאגתי ליהנות מהחיים וחזרתי לצאת עם חברות".
"יש ריגושים שכבר אי אפשר לחוות עם בן הזוג, וזה מכניס פרפרים הביתה"
ליום המפגש המחודש הגיעה ליעד כשהיא עדיין אוחזת בסימני שאלה. "הערב היה טעון, אבל בסופו של דבר חזרנו הביתה יחד. הבנו שהחיבור שלנו חזק ושאנחנו לא יכולים להיות בנפרד. זמן מה לאחר מכן קובי הציע לי נישואים. הוא אמר לי שאם אני לא רוצה מערכת יחסים פתוחה, הוא יוותר על זה, אבל מבחינתי לא הייתה אופציה להיות בזוגיות עם מישהו שאני מגבילה אותו. הסכמתי לנסות לזרום עם הרעיון. מאז יצרנו מערכת יחסים מאפשרת עם חוקים, ובינתיים זה מחזיק מעמד כבר חמש שנים".
אז בעצם ויתרת על מה שחשוב לך.
"אני לא רואה את זה כהקרבה. ההחלטה הגיעה ממקום טבעי. אמרתי שאני מוכנה לנסות, שאני בכלל לא בטוחה שאנצל את האפשרות לעשות סקס עם אחרים, אבל הסכמנו שאפשר לזרום עם החיים ועם סיטואציות מיניות.
"עוד הבנתי שלעשות סקס עם אדם אחד לכל החיים זה די מטופש וחסר היגיון. יש ריגושים של התחלת קשר שכבר אי אפשר לחוות עם בן הזוג, וזה אפילו מכניס פרפרים הביתה. זו תפיסה של בני זוג שאוהבים האחד את השני, ושיש להם בסיס חזק לקשר, מערכת יחסים בריאה וביטחון. האמת שאני חושבת שגם בגידה היא לא סוף העולם, ואפילו יכולה לתרום למערכת היחסים".
"קובי הציע לי נישואים. הוא אמר לי שאם אני לא רוצה מערכת יחסים פתוחה, הוא יוותר על זה, אבל מבחינתי לא הייתה אופציה להיות בזוגיות עם מישהו שאני מגבילה"
קובי, למה זוגיות מאפשרת?
"רציתי להימנע מהלחץ שנלווה למחשבה שמעתה ועד עולם אני חייב להיות עם מישהי אחת וצריך לעמוד בפיתויים מבחוץ. לא רציתי להיות כבול או להגיע למצב שאני בוגד. הרי אין ספק שהתשוקה בזוגיות מגיעה לרף מסוים, וחרמנות על אחרים זה דבר טבעי. בנינו סט של חוקים שמגן עלינו ובולם את כדור השלג שעשוי להתגלגל".
יש להם סט חוקים לפתיחת הקשר. קובי וליעד (צילום: אוסף פרטי)
מה החוקים שלכם?
"יש לנו חמישה חוקים: לא מספרים זה לזו על מפגשים עם אחרים, לא נפגשים במיטה שלנו, לא נפגשים עם חברים קרובים משותפים, אסור לפתח רומנים ולהיקשר רגשית, ואסור להכניס להריון".
זה שיפר לכם את מערכת היחסים?
ליעד: "כן. גם את הזוגיות ואת המיניות. אנחנו גם משתדלים לחוות חוויות מיניות יחד, אבל היום עם שני ילדים זה פחות מתאפשר".
קובי: "בעיניי, זה מאוד מחזק את מערכת היחסים. אין לי סיבה לעזוב מערכת כזו שיש בה ביטחון ואמון כל כך גדולים, עד כדי כך שאנחנו מרשים לאדם אחר לגעת בצד השני".
"לא רציתי להיות כבול או להגיע למצב שאני בוגד. הרי אין ספק שהתשוקה בזוגיות מגיעה לרף מסוים, וחרמנות על אחרים זה דבר טבעי"
אין קנאה?
קובי: "אני בהחלט לא רוצה לדעת מה היא עושה עם מישהו אחר, אבל אני כן אשמח אם היא תחזור עם גילויים חדשים שהיא תבצע עליי".
ליעד: "אין מקום לקנאה. היום אנחנו עובדים יחד ונמצאים המון יחד, לכן כשקובי בוחר לצאת, זה לא מפריע לי, להפך. בסופו של יום, אני יודעת שהוא רוצה רק אותי. גם ההתעסקות בזה היא לא אינטנסיבית ולא פולשת ליחסים שלנו או נוכחת אצלנו באופן יומיומי. היום עם העבודה והילדים, אנחנו לא מחפשים סקס עם אחרים כל הזמן, אבל יודעים שיש לנו אפשרות לנצל הזדמנויות שנקרות בדרך".
מה קורה אם בכל זאת יש רצון להיפגש עם פרטנר/ית ליותר מפעם אחת?
"אחד החוקים הוא שאסור להמשיך לכמה דייטים עם אותו אדם, במטרה למנוע התאהבות. אנחנו לא מפתחים מערכת יחסים רגשית עם מישהו אחר, וברגע שמרגישים תזוזה בלב - מיד חותכים את הקשר", אומר קובי.
נשמע קשוח לשחק ככה עם הלב.
ליעד: "בהכללה, סקס אצל נשים באמת יוצר חיבור רגשי, אבל לי זה עוד לא קרה".
קובי: "כנראה החוק הזה שומר עליי מפני האפשרות שליעד תתאהב בגבר אחר. אני אישית פחות בסכנת התאהבות. בגלל שאני מאוהב בליעד, אני מרגיש שאין לי מקום בלב להתאהב באף אחת אחרת".
מה הייתם ממליצים לזוגות שחושבים לפתוח את הקשר?
קובי: "לא לפתוח את מערכת היחסים עד שבאמת יש בסיס חזק לקשר, ולקבוע כללים שיגנו עליכם".
ליעד: "אנחנו מייצרים חוויות מיניות משותפות כמו ביקור במועדוני סקס, וגם זה מאוד מחבר ושומר עלינו".
"יש זוגות שמספרים שהדייט הציל אותם מפרידה"
היום, ליעד וקובי מודים שאין להם זמן לנצל את הזוגיות המאפשרת כמו שהם היו רוצים, היות שמעבר לזה שהם מגדלים את שני ילדיהם הקטנים, הם גם מטפחים עסק בשם OH MY BOX, שנולד בתחילת משבר הקורונה.
איך נולד המיזם?
ליעד: "בכל יום הולדת קובי עושה לי משהו מטורף, קריאטיבי ומושקע, ואז בימי ההולדת שלו אני שוברת את הראש מה אפשר לעשות כדי להצליח לעמוד ברף. כשהגיעה הקורונה, קובי חגג יומולדת 40 ולא ידעתי מה לעשות לו. מכאן נולד רעיון להכין קופסה עם כל מיני משחקים זוגיים כמו 'אמת או חובה' וקופונים שהוא יכול לנצל, כמו למשל לקבל פטור ממפגש משפחתי".
נחמד!
"לגמרי, ומכיוון שזה באמת היה מוצלח, חשבתי לעצמי מדוע שלא אתן את הרעיון הזה גם לאחרים? אז ישבתי כמה ימים וחשבתי על רעיונות לקופסאות, וההורים של קובי עזרו לנו לקפל אותן. את הקופסה הראשונה מכרתי לגמרי במקרה. זו הייתה קופסת יום הולדת. ראיתי שמישהי בפייסבוק מחפשת רעיון ליום הולדת של בן זוגה, ושלחתי לה את הקופסה. משם זה פשוט התגלגל בקצב מטורף. היום יש לנו חמישה סוגי קופסאות, ומכרנו כמעט 20 אלף קופסאות בשנה הזו".
"בהתחלה ראיתי שליעד נדלקת על הרעיון ותמכתי בה, אבל לא האמנתי שהרעיון יגדל לעסק, אלא שאז התחילו להגיע תגובות מזוגות שרכשו את הקופסאות. הבנו שיש צורך אמיתי של זוגות להכניס פרפרים לקשר, ומאז נסחפתי בזרם", מוסיף קובי.
מצאו צורך בפרפרים. קובי, ליעד וקופסאות הדייטים החדשות (צילום: טל רביב)
אילו תגובות אתם מקבלים?
"זוגות מספרים לנו עד כמה החוויה של הדייט שיפרה להם את הזוגיות או החזירה אותם לתחילת הקשר מבחינת ההרגשה. זוגות שיתפו אותנו שהם גילו מחדש האחד את השני, יש זוגות שמספרים שהדייט הציל אותם מפרידה. מישהי כתבה לנו שאנחנו חייבים לתת את הקופסה לכל זוג שחושב להתגרש, ואחר כתב לנו שהוא אוהב יותר את אשתו. כל פידבק יותר מרגש מהשני. זה סיפוק אדיר לדעת שאנחנו עושים משהו שכל כך תורם לזוגות".
איך זה לעבוד יחד?
"אני בעד מערכת יחסים מאפשרת, אך לא ממליצה לעבוד עם בן הזוג", צוחקת ליעד. "אני מתנגד", אומר קובי. "עד OH MY BOX עבדתי לבד כמפיק אירועים עצמאי, והיום מאוד כיף לי לעבוד עם ליעד ולראות כמה היא מקצועית. היא מנהלת לתפארת".
"קובי, אמרתי לך שאתה לא תקבל העלאה! תפסיק להתחנף", ליעד קוטעת בצחוק את רצף המחמאות, ומוסיפה בקריצה שהסוד בעבודה עם בן הזוג הוא שהאישה תהיה הבוסית.
העבודה המשותפת לא יוצרת משברים?
"אין לנו זמן לריבים", צוחקת ליעד. "אנחנו בהחלט רבים לא מעט, אבל לא שומרים טינה. בנוסף, מערכת היחסים שלנו מיומה הראשון מבוססת על האהבה שלנו ליצור יחד".
הקופסאות פותחות גם נושאי שיחה עמוקים או נקודות רגישות בקשר?
"הן פותחות נושאי שיחה אבל לא כבדים. המטרה שלהן היא לשדרג את המפגש, להעביר ערב כיפי יחד ולברוח מהשגרה".
פותחים קשר, שני נצלנים שמחפשים לספק תאוות על ידיי אנשים מזדמנים. איכס
ללא שם
| 02/02/2022 | 19:21
הגיבו לתגובה
77.
כול הכבוד לגבר.נותן בירכתו לכול מיזדמן
לבדוק את מערכת הרוויה של זוגתו
רם
| 02/02/2022 | 15:35
הגיבו לתגובה
76.
לא להיקשר רגשית,כאילו אפשר לשלוט בזה (לת)
טיפשי
| 02/02/2022 | 10:19
הגיבו לתגובה
75.
גם אני הסכמתי לבעלי לפתוח את הקשר
בנעליים
רינת
| 01/02/2022 | 21:33
הגיבו לתגובה
74.
הזיות
אל תשכחו לספר כשתפרדו. זה יקרה.
שפוי
| 01/02/2022 | 19:37
הגיבו לתגובה
73.
... ולמה בדיוק חדר המיטות של הסאחים האלה אמור לעניין אותי?? (לת)
שמשון בעל הכלי
| 01/02/2022 | 18:37
הגיבו לתגובה
72.
כולם מרחמים על ליעד, אבל קרוב לוודאי שהיא הכי עפה על זה
ומשחקת אותה כאילו היא בסה"כ זורמת עם זה ובינתיים היא מגיעה למפגש המיני כמו נמרה ועושה הכללללל ברמה של פורנו אפילו רק כדי לא לצאת פראיירית בעיני עצמה, לעומת השמנמן המתבגר שמפרפר תנשמה בשביל לשכב עם איזו גרושה שבורה שהסכימה לתת לו.
אושרי
| 01/02/2022 | 17:30
הגיבו לתגובה
71.
גועל נפש- איזה ערכים ונורמות מעבירים לציבור?
גועל נפש- איזה ערכים ונורמות מעבירים לציבור?
שי
| 01/02/2022 | 13:46
הגיבו לתגובה
70.
אם יש לה רצון להיות עם אחר היא וודאי לא מאוהבת בך
אשה מאוהבת לא תרצה לשכב עם אחר ובכלל זה הסמרטוט שאתה ואתה וודאי לא גבר עבורה ואוטוטו היא כבר תהיה עם אחר אתה בינתיים ברירת מחדל והיא צודק כי אתה לא גבר.
ברק
| 01/02/2022 | 11:33
הגיבו לתגובה
69.
זה נראה כמו נישואין מטעמי נוחות ... יש בית וילדים ומשפחה
שצריך לשמור...
יש חשבונות חשמל, ארנונה, מים ומשכנתא...
ויש שותפים לדירה שהם חברים טובים... זה קיים אצל כל כך הרבה זוגות נשואים...
נישואין מטעמי נוחות.. ותו לא..
נישואין פתוחים ... חרטא ברטא...חחחחח
---------
| 01/02/2022 | 10:41
הגיבו לתגובה
68.
אהבה מאפשרת
לגמרי חושבת שאין שום סיבה להיות עם אדם אחד במיטה. אתה מהממים ותודה על השיתוף.
מלמל
| 01/02/2022 | 10:37
הגיבו לתגובה
67.
דביל היה ודביל נשאר (לת)
אחד שמכיר
| 31/01/2022 | 21:42
הגיבו לתגובה
66.
דפוקים , כדי ליצר יציבות בקשר נאלצו לפתוח אותו
עם הזמן בגידה תהפך להתאהבות , כניסה להריון ושלא לדבר על מחלות מין .
אזרח
| 31/01/2022 | 20:57
הגיבו לתגובה
65.
דוחה וחולני ! (לת)
ניקול
| 31/01/2022 | 20:19
הגיבו לתגובה
64.
תגובה
אני בעד שיתארו אחד לשני מה עבר עליהם עם מישהו/מישהי אחרת. לא מבינה למה לא. להיפך לשתף גם בסקס עם אחר. אם כבר לפתוח את הקשר ולדבר אז עד הסוף, ואם אחד מהם לא מסכים לשמוע, מעניין למה לא מסכים לדעת מה היה חווייתי לבן/בת הזוג עם מישהו/נמישהי אחר/ת.
ענת
| 31/01/2022 | 17:53
הגיבו לתגובה
63.
באמת שלא ברור לי
למה אנשים מרגישים שהם צריכים להתפשר ריגשית בשביל לשמור על החבילה. הרי ברור שזה פוגע ריגשית, בצד אחד, לפחות, וברור שזה מחייב מידה מאד גדולה של איפוק ריגשי ( אסור לקנא, אסור לשאול, אסור לחשוד, אסור להרגיש רע בגלל זה) - השאלה למה לחיות ככה? זוגיות זה מקום שאמור להיות בטוח מבחינה ריגשית לא מנזר של רגשות על תנאי.
לא הבנתי
| 31/01/2022 | 16:24
הגיבו לתגובה
62.
לא קניתי ליעד
עצוב מאוד כל כך שקוף שהיא לא באמת שלמה עם זה ורוצה את זה רק הןא מכורה אליו וחושבת שהוא היחיד בעולם שמתאים לה ולכן מכרה את העקרונות
אני בעד שכל אחד יחיה כפי שהוא רוצה ולא יכפה - ברור שהוא לא מתאים לזוגיות וזה בסדר עצוב שהיא משכנעת עצמה שזה מה שטוב לה כאשר בפנים היא יודעת שהיא משקרת לעצמה
קל כשמש ליעד ויתרה על העקרונות כדי שהבחור לא יעיף אות
| 31/01/2022 | 16:21
הגיבו לתגובה
61.
בהחלט לא לכל אחד. לא קראתי את הכתבה אבל ...
פוליאמוריה זה לסוג מאוד מסוים של אנשים.
רובנו ככולנו צריכים משהו יציב בחיים כי החיים זה דבר לא כל כך יציב.
אנחנו מגבילים את עצמנו עבור היציבות הזאת.
תמוס עמם
| 31/01/2022 | 16:19
הגיבו לתגובה
60.
זוג נשוי שנואף בהסכמה ? טיפשים גמורים (לת)
גיא
| 31/01/2022 | 15:31
הגיבו לתגובה
59.
הדבר היחידי שנשמע לי מוזר זה שהם לא מספרים אחד לשני
אם זו לא בגידה, ויש אמון, ויש אהבה - למה לא לחלוק? אם אתה לא רוצה לשמוע שגבר אחר נגע בה, כנראה שאתה לא באמת במערכת יחסים פתוחה אלא סתם רוצה סקס מהצד.
אלעד
| 31/01/2022 | 22:18
הגיבו לתגובה
58.
אני זוכרת אותם בתוכנית הזו
כמה שהם ידברו על עריכה שמריכה, זה היה ברור שהוא לוחץ עליה כל הזמן לעשות משהו שהיא לא רוצה ולא מרגישה בנוח איתו. אז נראה שבסופו של דבר זה הצליח לו על ידי גילט טריפינג - הוא לכאורה היה מוכן לוותר אבל היא לא רצתה להרגיש שהיא מגבילה אותו ואת "צרכיו" - כי היא אוהבת אותו, מסיבה שלא ממש ברורה לי על סמך הזכור לי מהתוכנית.
בקיצור, אני לא קונה את ההסברים שלה. פשוט התיישרה איתו וזהו. אבל שיהיה לה לבריאות. כל אחד ובן הזוג שמגיע לו. אני לא הייתי יכולה לקשור את חיי ולגדל את ילדיי עם אדם שלא מסוגל לעמוד בפיתויים ולגלות אחריות ומתנהג כמו ילד מגודל.
ירושלמית
| 31/01/2022 | 22:09
הגיבו לתגובה
57.
אני עם אישתי 28 שנה ונהנה מכל יום ומכל סקס. (לת)
רונן
| 31/01/2022 | 22:04
הגיבו לתגובה
למה לשקר
נו באמת
רמי
| 01/02/2022 | 15:48
הגיבו לתגובה
גם אני עם אשתך ונהנה מכל רגע (לת)
ערן
| 02/02/2022 | 15:00
הגיבו לתגובה
56.
שיהיה להם לבריאות. הערה קטנה:
לא הגיוני סקס עם אותו אדם כל החיים? לי זה הכי כיף, הכי הגיוני. אני רוצה רק את אשתי.
נדב
| 31/01/2022 | 21:23
הגיבו לתגובה
55.
יש לי חבר שניסה ואז התגרשו (לת)
לא עובד
| 31/01/2022 | 20:34
הגיבו לתגובה
54.
חיים בסרט רע ומשקרים לעצמם ולנו, בקרוב יתעוררו וזה יכאב. (לת)
מסכנים הילדים
| 31/01/2022 | 18:17
הגיבו לתגובה
53.
כל הליצניות שמגיבות פה בזמן שהבעל שלהן בוגד או מנסה....
אתן פטתיות. כולכן ישנות בעמידה. הגבר שאתן מכירות זה לא מי שמטייל בחוץ
טל קורקוס איירונסורס
| 31/01/2022 | 17:55
הגיבו לתגובה
52.
אסור לפתח רומנים ולהיקשר רגשית...זה אחד הדברים הכי מצחיקים!
לספר לכם כמה זוגות נשואים אני מכיר שחיו ביחסים פתוחים (ביוזמת צד אחד שרצה זאת והשני נאלץ להסכים) ובשלב מסויים הם התאהבו במישהו אחר ואז זה פירק את הנישואים? ואז הם התחתנו שוב וחזרו להיות מונוגמים לחלוטין???
המון מקרים!
אי אפשר לתכנן/לקבוע לא להיקשר רגשית! זה לגמרי קורה! מי חושב רגשית בצורה רציונלית בכלל??
עדיף לחיות בבתים נפרדים, כגרושים ולנהל זוגיות לפרקים מאשר לחיות בזוגיות פתוחה באותו בית.
רווק בן 40 פלוס
| 31/01/2022 | 16:59
הגיבו לתגובה
תמיד טוב לשמוע עצות בזוגיות מרווק בן 40 פלוס. (לת)
וואללה
| 01/02/2022 | 20:16
הגיבו לתגובה
51.
או מיי בוקס!
לא חשוב בכלל איזו מערכת יחסים הם מנהלים. מה שחשוב זה שהמוצר שלהם באמת מוצלח וכיפי. בת הזוג המהממת שלי קנתה לי כזה ליום ההולדת והעברנו יחד ערב זוגי שבאמת הזיז כמה דברים אצל שנינו. רק על זה מגיעות להם מחיאות כפיים סוערות!
לקוח מרוצה
| 31/01/2022 | 15:24
הגיבו לתגובה
50.
הפתרון המעודף
בעלי ואני החלטנו להשתתף בחילופי זוגות.לנו זה הפתרון האידיאלי משום שאין צורך לחזר .כל המשתתפים יודעים היטב למה לצפות. אין התקשרות רגשית ויש חילופים בכל מפגש.
נטע
| 31/01/2022 | 14:47
הגיבו לתגובה
49.
למה שלא תשנו כבר את המדור מ "יחסים" ל "פתיחת יחסים" ?
כל התוכן רק על זה
אידיוט שחתם על כתובה
| 31/01/2022 | 14:39
הגיבו לתגובה
48.
יש סקס אחר...
הצד האחד, החפוז המתחלף והנפוץ:
מפלס עינוגים שנמדד (רק) בחדשנות, הנאה וכיבוש
מול הצד הנדיר, הנסתר (שברי מזל חווים):
מפלס אינטימיות וחיבור אדיר של קירבה וריגוש שאין לו סוף
תבחרו
בהצלחה
| 31/01/2022 | 14:26
הגיבו לתגובה
47.
בחייאת אני לא מבין איך זה הולך
זה לא שיש תור של נשים כרגע שרק מחכות לסטוץ פעם פעמיים עם בחור אקראי ונחמד.
לנשים זה הרבה יותר קל
שאינו יודע לשאול
| 31/01/2022 | 14:21
הגיבו לתגובה
46.
"אסור לפתח רומנים ולהיקשר רגשית"
ברור, כי זה נורא בשליטתנו. נו באמת, מה זה הקשקוש הזה? יש אנשים שלא בנויים לזוגיות ארוכה ומחייבת וזה בסדר גמור, לא כולם חייבים את השטאנץ של נישואין ומשפחה אבל ההצגה הזאת של "חיים רגילים" למראית עין וברקע אני שומר גם על חיי הרווקות שהיו לי מגוחכת.
אלה
| 31/01/2022 | 13:38
הגיבו לתגובה
45.
אני עם אותו אחד מגיל 19 וכיף לי
לא חויתי שום סקס עם אף אחד אחר חוץ מבעלי המדהים והכי טוב לי שבעולם. מגיל 19 איתו 4 שנות חברות ונשואה מגיל 23 וכבר 28 שנים רק איתו וכל פעם מתלהבת ממנו מחדש. לא חסר לנו לפזול החוצה
מיכל-51
| 31/01/2022 | 13:12
הגיבו לתגובה
אוי פרימיטיבית כזאת, צאי אל העולם (לת)
TTT
| 01/02/2022 | 19:54
הגיבו לתגובה
ברור שהוא בוגד בך. (לת)
זה רק נדמה לך
| 01/02/2022 | 20:17
הגיבו לתגובה
44.
זה גועל נפש, וגם די חסר היגיון
אם אתם לא מעוניינים זה בזו, פשוט תחליפו בני זוג. מה ההיגיון לצאת להז*** עם אנשים זרים, ואז לחזור הביתה למיטה של בן.ת הזוג? אם פלוני לא מספק אותך, צאי עם מישהו אחר. אם אלמונית לא יפה בעיניך, תעבור לסטוצים. במילים פשוטות: מה ההיגיון להישאר בזוגיות, שאין בה בלעדיות מינית? מה בדיוק אתם מרוויחים ממנה?
ימני מתון
| 31/01/2022 | 22:59
הגיבו לתגובה
43.
לא טבעי לשכב עם אותו אחד כל החיים
אבל הרבה יותר עצוב המודל שלהם.
גל
| 31/01/2022 | 22:51
הגיבו לתגובה
42.
אז לעשות סקס עם אחרים מגן מפני....*תופים*.....
עשיית סקס עם אחרים!
תעשו מה שאתם אוהבים, דבר כזה זה מסלול מסוכן, כדברי המם, זה או הצלחה אדירה, או רוב הסיכויים, התרסקות איומה
אייל
| 31/01/2022 | 22:47
הגיבו לתגובה
41.
זהו, עכשיו למשיח אין ברירה, חייב לבוא (לת)
ירידת הדורות
| 31/01/2022 | 22:28
הגיבו לתגובה
40.
כמו שהוא נראה, היא לא צריכה לדאוג...
הוא הרי לא אמור לספר לה איך ומה היה - אז נחסך ממנו הצורך להמציא סיפורי סקס שלא היו ולא נבראו.
מי מסתכלת עליו בכלל? דוחה...
והוא לא צריך לשקר
| 31/01/2022 | 22:24
הגיבו לתגובה
39.
הלב שקובע את איכות הזוגיות , הדת נותנת סיבות ללב לאהוב לנצח (לת)
ששון ,
| 31/01/2022 | 22:19
הגיבו לתגובה
38.
"דיברו על זוגיות פתוחה בזמנים בהם איש לא חשב על כך"? חה, חה!
משחר ההיסטוריה אנשים חיו במערכות יחסים פתוחות, בגדו, עשו סקס עם בני מינם, ברביעיות ובתלייה מערסלים. אבל כל דור חושב שסקס זה המצאה שלו... תוציאו את הראש מהת*ת ותלמדו קצת היסטוריה. הכל היה לפניכם, כן גם התנוחה הזאת שחשבתם שהמצאתם לבד...
עאלק המציאו את הגלגל
| 31/01/2022 | 22:18
הגיבו לתגובה
37.
עניין של זמן....עד לפרידה (לת)
מקווה שלא
| 01/02/2022 | 08:47
הגיבו לתגובה
36.
הבעיה היא שאין סוף לריגושים. כל פעם עוברים סף נוסף
ממש לא ממקום של שיפוטיות אבל אני כן מאמינה שמחויבות לבן אדם אחד הוא מפתח את הקשר. אז יש רגעים לא פשוטים - יש עליות וירידות אבל בסופו של דבר המחוייבות מנצחת. אני 27 שנים נשואה ונכון שיש תקופות יבשות אבל כשנפגשים שוב זה מדהים. האינטימיות מדהימה.
ליז
| 01/02/2022 | 08:42
הגיבו לתגובה
35.
לא מזדהה עם הבחירות שלהם אבל זה שהם ביחד כבר הרבה זמן ונראה
שטוב להם, מראה שכל זוג צריך לבחור את הדרך שלו גם לאחרים זה גורם להרמת גבות.
אחת
| 01/02/2022 | 08:42
הגיבו לתגובה
34.
קופסא מעולה מומלצת בחום
ליעד, אם הייתי מסדרת לבעלי פרנסה טובה והוא היה שוכב בכיף עם נשים אחרות כשאני בהריון עם ילד שלו... את באמת משהו מיוחד! כל הכבוד לך ורק לך זכה במפעל הפיס
חיפאית
| 01/02/2022 | 08:40
הגיבו לתגובה
33.
מערכת יחסים פתוחה זה נרקסיזם במיטבו
פשוט היכולת או "אישור" לשכב כמה שרוצים עם מי שרוצים בזמן שיש "גיבוי" בבית. סטוצים כל הזמן, העיקר שיש למי לחזור הביתה בסופו של יום (עם ריחות של מישהו אחר). אין להם ביטחון לחזור לבית ריק ולחיות לבד, אז הם מרכיבים "זוגיות" וממשיכים לשכב עם אחרים, בעצם, כי הם פחדנים חסרי אחריות. כל הרעיון במונוגמיה היא שבני האדם "התעלו" מבחינה חברתית מעל בעלי חיים (חלקם בכל אופן), אבל פה יצר הבסיס הפראי יוצא החוצה ממניעים הכי ילדותיים שיש
איתי
| 01/02/2022 | 08:33
הגיבו לתגובה
32.
הצעתי לאישתי לפתוח את הקשר
כבר ישן יומיים במכונית
נשוי
| 01/02/2022 | 08:31
הגיבו לתגובה
31.
מעציב ומאכזב
תתעוררו כבר על עצמכם. פרפרים שמרפרים, בלה בלה בלה. נישואין זה היכולת להקדיש אהבה, תשומת לב, ואת עצמך, לבן/בת זוג שהם אחד ומיוחד, לכל החיים. חיי מין זה רק חלקיק מכל העניין. אתם רצים אחרי הנאה רגעית של הגוף, במקום להיצמד למשהו עמוק בנפש.
מתנחל בפתח תקווה
| 01/02/2022 | 08:06
הגיבו לתגובה
30.
איך אפשר להכיר אותה? (לת)
סקרן
| 01/02/2022 | 07:28
הגיבו לתגובה
29.
מרחמת על האנשים האלה שרואים בזה הגיון. (לת)
הם טיםה לא מבינים בחיי זוגיות מאושרת.
| 01/02/2022 | 07:26
הגיבו לתגובה
28.
השאלה את מי מצאתם מהצד ?? אי אפשר למצוא פה כלום סתם טמבלים (לת)
קובי
| 01/02/2022 | 07:24
הגיבו לתגובה
27.
כנסו
זוכר אותם מהריאלטי הוא חרמן ללא תקנה והיא נגררת וכך במציאות
ללא שם
| 01/02/2022 | 07:14
הגיבו לתגובה
26.
לא ולהיות נואף זה כן הגיוני
פח אשפה של התנהגות
ללא שם
| 01/02/2022 | 07:04
הגיבו לתגובה
25.
מצטער.. אהבה זה לא... (לת)
אבי
| 01/02/2022 | 06:56
הגיבו לתגובה
24.
בשלות היא שם המשחק
אני מסכים איתם במשהו אחד ומרכזי . שזה עניין של בשלות. למי שמתאים אחרי 10- 15 שנות זוגיות
בשלן
| 01/02/2022 | 06:27
הגיבו לתגובה
23.
הישראלי יגיב באופן שיפוטי דוחה ומבטל, ככה זה ישראלים
הם לא נראים אנשים רעים
או מושחתים
או שקרנים
או פרזיטים
או גאים יותר מדי
או שמרנים יותר מדי
למעשה זה לכשעצמו עושה אותם כבר יותר מוצלחים מרוב הישראלים.
ואם טוב להם אז טוב להם, למה צריך לשפוט את זה? מכ'פת לכם?
אבל האמת היא
| 01/02/2022 | 05:52
הגיבו לתגובה
22.
מדהימים! ממש נהניתי לקרוא
מרגשים בפתיחות ובהכלה!
דור
| 01/02/2022 | 03:06
הגיבו לתגובה
21.
מחשבה של איש קטן ועלוב
אתה לא מספיק גבר כדי שתיהיה הגבר של האישה .אז אתה מוצא דרך חיים של איש בלי מוסר
אושיק
| 01/02/2022 | 02:57
הגיבו לתגובה
20.
אז הוא אילף אותה לעשות סקס כמו גבר
בינתיים אני שומעת רק איך תמיד יש את הצד המסכן בנישואים פתוחים שנגרר אחרי הגחמות של הצד השני ומעמיד פנים שכיף לו.
עצוב
| 01/02/2022 | 02:53
הגיבו לתגובה
19.
מסכנים
יום אחד אולי ימצאו את ה"אחד\אחת" האמיתיים ולא יצתרכו עוד לחפש
מונוגם מאושר
| 01/02/2022 | 01:21
הגיבו לתגובה
18.
שטויות והבלים. אין דבר כזה זוגיות פתוחה. סתם שקרים.
הכי כיף זה עם אדם אחד כל החיים.
י
| 01/02/2022 | 01:20
הגיבו לתגובה
17.
"יש ריגושים שכבר אי אפשר לחוות עם בן הזוג"
בקיצור, אתם לא מסוגלים להשקיע בקיום מערכת יחסים זוגית שתביא לכם את מירב הסיפוק, וכנראה שיש לכם גם בעייה בתקשורת הבינאישית.
אני עם אותו בן זוג עשרות שנים, ריגושים מדהימים, אותם פרפרים בבטן של שנות הנעורים ויותר מכך.
קוראת לפעמים כתבות כאן בynet וגם במקומות אחרים ובעיקר מרחמת על כל האנשים שהכתבות מיועדות להם כי ברור שאנשים לא מספיק מקשיבים לעצמם ולבני הזוג שלהם כדי להצליח להגיע ביחד לגבהים שאפשר להגיע אליהם. הכתבות מתארות דברים כאילו הם איזה להיט חדש עצום ואני כל פעם חושבת לעצמי "מה, אנשים באמת לא הגיעו לזה בעצמם"?
השמים הם הגבול, תמיד. גם עשרות שנים אחרי. תמיד אפשר למצוא עוד ריגוש. בינינו. בלי אף אחד אחר. החוכמה היא להקשיב. לעצמנו, ולבני הזוג, ולדעת להביע את זה.
ואם אין לכם את זה, אני בעיקר מרחמת עליכם, אבל מה שברור לי זה שלהיות עם אלף בני זוג אחרים לא ייתן לכם את זה. זו חוויה רדודה, ריגוש חד פעמי שטוח שאחריו תרדפו אחרי הריגוש החד פעמי השטוח הבא עם עוד מישהו שתכניסו לחיים וכן הלאה. במקום ללמוד למצוא את הריגוש הזה, רק בעומקים שאפשר רק עם בני הזוג שמכירים הרבה שנים.
ירושלמית
| 01/02/2022 | 00:51
הגיבו לתגובה
16.
מעניין מי האבות (לת)
ח
| 01/02/2022 | 00:51
הגיבו לתגובה
15.
בטח שפתיחת הקשר שומרת מבגידות
זה כמו מישהו שחולה בקורנה, בזמן שהוא חולה הוא אכן מוגן מלהידבק……
ללא שם
| 01/02/2022 | 00:47
הגיבו לתגובה
14.
בהצלחה עם האידס העגבת וההרפס (לת)
בבר
| 01/02/2022 | 00:43
הגיבו לתגובה
13.
רפואה שלימה מכל הלב
זה מדהים איך מחשבות סוטות וטאבואים למינהם נהפכו למיינסטרים ודבר מגניב, איפה אמות המוסר איפה הנאמנות זה לזו. הולכים בחושך
רחמים
| 01/02/2022 | 00:30
הגיבו לתגובה
12.
נאמנות היא ההשקעה הטובה ביותר
כבני אדם קל יותר לברוח לאופציה של קשר פתוח, לא להיות מחויבים לאדם אחד. אבל מה שלא מבינים הוא שמחויבות ונאמנות הן ההשקעה הכי טובה לטווח קצר וכל שכן לטווח הארוך. כן, יש פיתויים ויצר שיש להילחם בו, אבל לחיות חיים שיש בהם פירצה כזו גדולה לפגיעה, בלי כל אחריות. בלי כל עבודה פנימית שעלינו לעשות כבני אדם. צר לי, זה לא ריאלי ופוגעני כלפי שני הצדדים. בהצלחה
מרי
| 01/02/2022 | 00:04
הגיבו לתגובה
11.
באתר הזה כל מי שבשוליים מצוייר כנורמלי.
החצוף הזה גם מודיע שרק מי שהקשר שלו עם בסיס יציב שינסה. אני ואישתי עם בסיס יציב, ילדים והחרמנות לא מובילה אותה לחזור הביתה מטפטפת מגבר אחר או אותי לשטוף את הנקניק בכיור לפני חזרה הביתה. אתם שני ילדים טמבלים וזכותכם אבל אל תציירו את זה כנורמה. בהצלחה לא להתאהב פחחח
זה עם זה.
ככה לפחות ליעד אומרת...
אז זה לא בדיוק מחזק את הקשר שלכם, לפחות לפי מה שמתואר בכתבה, אלא לאט לאט מרחיק ביניכם
גבר אחד
| 31/01/2022 | 23:27
הגיבו לתגובה
7.
"אבל היום עם שני ילדים זה פחות מתאפשר" מתאפשר רק עם אחרים:-) (לת)
ללא שם
| 31/01/2022 | 23:24
הגיבו לתגובה
6.
לא מקנא בהם לרגע
יש יותר מפואר, יפה, מרגש ומעורר השראה מקשר מונוגמי אמיתי איתן חזק יציב וארוך בשנים??? מושלם ומאוד קשה להשגה....! כאן מדובר באנשים חלשי אופי וחלשים באופן כללי שמראש ידעו שלא יוכלו לעמוד בזה. כתשאל אותם אז יתחילו לספר שמרבית החיות בטבע אינן מונוגמיות וגם אנחנו לא נועדנו להיות כאלה... אכן שום דבר אינו מבדיל את הזוג הזה ואת בהמת השדה. איזה כייף שאני לא הם.
בעעע
| 31/01/2022 | 23:13
הגיבו לתגובה
5.
תגובות שמראות כמה רוב הישראלים מקובעים (לת)
צאו מהקופסא
| 31/01/2022 | 23:05
הגיבו לתגובה
4.
הבחורה נאלצה לקבל את השטויות של בן הזוג ואז מנסה להזדהות אית
ברור שהיא סובלת מהמחשבות אחרי מי בעלה חיזר ועם מי הוא שכב,
אבל היא חתמה על הסכם, אז אסור לה אפילו לשאול.
מסכנה.
אמא
| 31/01/2022 | 12:55
הגיבו לתגובה
למה קבעת שהיא סובלת?? תסמכי עליה שהיא גם נהנית כשהיא רוצה!! (לת)
בת
| 31/01/2022 | 13:25
הגיבו לתגובה
לא ציפינו לתגובה אחרת ממישהי שבוחרת להציג עצמה כ-"אמא" (לת)
ללא שם
| 31/01/2022 | 14:04
הגיבו לתגובה
נכון אבל זו בחירה שלה להסכים
אני הייתי אומרת - תודה ושלום. היא בחרה להסכים ולהמשיך איתו אז אין לה את מי להאשים.
ללא שם
| 31/01/2022 | 16:27
הגיבו לתגובה
הפוך גוטה, הפוך. (לת)
ללא שם
| 31/01/2022 | 17:21
הגיבו לתגובה
או שהיא באמת אוהבת אותו ורוצה שהוא יהיה מאושר ומסופק (לת)
ללא שם
| 31/01/2022 | 20:03
הגיבו לתגובה
היא לא נאלצה ולא נעליים
יכולה לקום וללכת. אף אחד לא חייב לה כלום. סה לה וי
ללא שם
| 31/01/2022 | 22:04
הגיבו לתגובה
ואם טוב לה ככה? ואם בכל זאת היא מאושרת? (לת)
אני
| 31/01/2022 | 22:49
הגיבו לתגובה
ואולי הוא המסכן אחרי כמה שנים הם הגיעו להדדיות-אילו חייהם (לת)
דוד
| 31/01/2022 | 23:28
הגיבו לתגובה
קשקשנית. לא הבנת אף מילה ממה שקראת. (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 00:13
הגיבו לתגובה
בול (לת)
ללא שם
| 01/02/2022 | 00:46
הגיבו לתגובה
את מיושנת (לת)
אבא
| 01/02/2022 | 07:34
הגיבו לתגובה
הנה דוגמה ל"פמיניזם"
היא לא קורבן.
היא אולי נכנסה לזה שלא ביזמתה, אבל יש לך מושג מה קורה ביומיום שלה? ואולי הוא נפגש פעם בשנה עם מישהי אחרת אבל היא אחת לחודש?
ואולי ואולי ואולי..
ללא שם
| 01/02/2022 | 07:57
הגיבו לתגובה
3.
אי אפשר לקבוע חוק לא להתאהב, או לא להכניס להריון..
לפכמים עם כל ההגנות זה קורה... ולהתאהב אפשר גם במפגש אחד.. אבל תעשו מה שבא לכם
ללא שם
| 31/01/2022 | 12:43
הגיבו לתגובה
2.
להיות מחוייב לאשה שרוצה סקס עם אחרים זה חסר הגיון
אם אתם רוצים לעשות סקס עם אחרים תעשו, אבל אם כל כך פשוט לקבל את תשומת לבה של האשה, למה שאתה תשקיע בה יותר ממה שמשקיע בה האדם המזדמן? למה שתתחייב לה אפילו לרכישה משותפת של שקית שוקו. איך חונכת להיות פראייר, ולמה אתה מנסה ללמד אחרים ללכת בעקבותיך?
לא מתחייב
| 31/01/2022 | 12:14
הגיבו לתגובה
"למה שאתה תשקיע בה יותר ממה שמשקיע בה האדם המזדמן?"
כי כנראה הוא מקבל ממנה הרבה יותר מרק סקס מזדמן. אם כל החשיבות של בת הזוג שלך עבורך היא סקס, ואין לה עוד משמעות עבורך, אז צר לי עליך.
מישהו
| 31/01/2022 | 14:03
הגיבו לתגובה
מכיוון שתשומת הלב שלה אליו זאת אהבה, ולא סקס חסר רגש ברור? (לת)
יובל
| 31/01/2022 | 22:16
הגיבו לתגובה
סקס עם אחרת
מסכים לכל מילה,בעיני הסקס הוא חלק בילתי ניפרד מהתחושה של אהבה ומשיכה שאני חש כלפי זוגתי.לא הייתי רוצה לדעת שאני לא ממלא את אותה תחושה גם אצלה.לדעתי זה יותר כרוך באופי ולא בצורך אמיתי.