יש סיכוי לא רע שליעד קליין ("בת 37 אבל מרגישה בת 30") וקובי שטח ("בן 41 אך מרגיש בן 50") זכורים לכם מהדוקו-ריאליטי "גולשי-ספות", ששודר בהוט לפני מספר שנים. בשעתו, השניים טיפחו זוגיות מתוקשרת, והתחבטו בשאלה: זוגיות פתוחה - כן או לא. מאז הם טסו יחד להודו, נפרדו, חזרו, נישאו, והיום הם הורים לשני ילדים ומיזם בשם OH MY BOX, שמציע קופסאות דייט מקוריות.
"הכרנו לפני 12 שנים", מספרת קליין. "הייתי אז בת 25 והיה לי בלוג רווקות פופולרי, שכלל גם שיתוף פעולה עם ערוץ 10. לקובי הייתה סדרת אינטרנט וגם הוא עבד בשיתוף פעולה עם אותו ערוץ. יום אחד הוא חיפש מישהי שתשב לו על הכתפיים בבגד ים לצורך סרטון כלשהו, ופנו אליי מההפקה כדי לבדוק אם אני רוצה להצטרף. מיד אמרתי כן, עוד לפני שהבנתי שמדובר בביקיני", היא צוחקת. "נפגשנו בצילומים, קובי התאהב בי מיד וממש חיזר אחריי. הייתה בינינו כימיה מעולה, והוא אפילו הציע לי נישואים בצחוק כבר באותו היום".
קובי: "כמה ימים אחרי זה, ליעד שלחה לי סמס בזמן שהיא הייתה בדייט עם בחור אחר, וביקשה ממני רעיון לשאלה מגניבה שהיא תוכל לשאול את הבחור. מבחינתי, זה היה אור ירוק להתחיל איתה, ומאז זו היסטוריה".

4 צפייה בגלריה
קובי וליעד
קובי וליעד
קובי וליעד. מהריאליטי ועד לחיים עצמם
(צילום: אוסף פרטי)

"היינו קורבנות ריאליטי קלאסיים"

הם התחילו לצאת באופן רשמי וזמן קצר לאחר מכן, הצטלמו ל"גולשי ספות", ושיתפו את הצופים בדילמה שהעסיקה אותם. "הדילמה שלנו הייתה העובדה שקובי לא רצה מערכת יחסים מונוגמית, ואילו אני מעולם לא חשבתי שיש אופציה אחרת. לאורך התוכנית התעסקנו בשאלה האם אנחנו יכולים לחיות במערכת יחסים פתוחה, ואם כן – אז איך עלינו לעשות זאת", מסבירה ליעד.
"הציגו אותי בצורה מאוד צרה, כאדם שרודף שלישיות. קיבלתי תגובות נאצה בכל מקום ובעיקר מנשים"
"באנו לתוכנית כמו דף פתוח, לא סיננו דבר והיינו מאוד חשופים, אבל העריכה יצרה את הרושם שאני קורבן ושקובי סוטה מין", היא צוחקת. "דווקא קובי, שהוא אחד האנשים החברותיים והאהובים, לראשונה בחייו החל לקבל פידבקים שליליים. לא ציפינו לזה. היינו ממש קורבנות ריאליטי קלאסיים".
קובי: "למרות זאת זו הייתה חוויה של פעם בחיים. טסנו לארה"ב, עברנו בין אנשים מעניינים ונהנינו, אבל בסופו של דבר הציגו אותי בצורה מאוד צרה, כאדם שרודף שלישיות. קיבלתי תגובות נאצה בכל מקום ובעיקר מנשים. בדיעבד, זה חישל אותי. אני מוכן לאח הגדול", הוא צוחק.
מה קרה בסוף עם הדילמה הזאת?
ליעד: "הרעיון לפתוח את הקשר לא ערער את הבסיס החזק שלנו כזוג. היינו מדברים על זה המון, אבל לא הייתה לנו תשובה האם זה מתאים לנו, עד שהגיעה 'גולשי ספות' והאיצה את הדיון ואת ההתעסקות שלנו בנושא הזה".

4 צפייה בגלריה
קובי וליעד
קובי וליעד
קובי וליעד. לא התערערו מהמחשבה על לפתוח את הקשר
(צילום: אוסף פרטי)

קובי: "בכל פרק בתוכנית התארחנו אצל אדם אחר שקשור לסיפור שלנו. פעם זו הייתה מורה לטנטרה, פעם אחרת מישהי שיש לה מוזיאון סקס והיו גם זוג סווינגרים. בסך הכול, זרמנו כמו דג מת בנהר, וכמה שהיה כיף, לא הצלחנו לעכל את החוויה המטלטלת ויצאנו מהתוכנית עם סימני שאלה לגבי הקשר בינינו. החלטנו לטוס להודו יחד, אבל כשחזרנו לארץ חזרו איתנו גם סימני השאלה".
ליעד: "בסוף קיבלנו החלטה להיפרד לחודש, לא לפני שקבענו ביומנים את היום שבו ניפגש שוב כדי לדבר".
איך קיבלתם את הפרידה?
קובי: "עבורי הפרידה הייתה מעולה, רציתי להתגעגע ולקבל גושפנקא לרגשות שלי כלפי ליעד, ומבחינתי הפרידה עשתה את העבודה".
ליעד: "אני מאוד עצמאית באופיי, ולקחתי את החודש הזה בעיקר כדי להראות לעצמי שגם אם זה לא יסתדר בינינו, עדיין הכול יהיה בסדר. דאגתי ליהנות מהחיים וחזרתי לצאת עם חברות".

"יש ריגושים שכבר אי אפשר לחוות עם בן הזוג, וזה מכניס פרפרים הביתה"

ליום המפגש המחודש הגיעה ליעד כשהיא עדיין אוחזת בסימני שאלה. "הערב היה טעון, אבל בסופו של דבר חזרנו הביתה יחד. הבנו שהחיבור שלנו חזק ושאנחנו לא יכולים להיות בנפרד. זמן מה לאחר מכן קובי הציע לי נישואים. הוא אמר לי שאם אני לא רוצה מערכת יחסים פתוחה, הוא יוותר על זה, אבל מבחינתי לא הייתה אופציה להיות בזוגיות עם מישהו שאני מגבילה אותו. הסכמתי לנסות לזרום עם הרעיון. מאז יצרנו מערכת יחסים מאפשרת עם חוקים, ובינתיים זה מחזיק מעמד כבר חמש שנים".
אז בעצם ויתרת על מה שחשוב לך.
"אני לא רואה את זה כהקרבה. ההחלטה הגיעה ממקום טבעי. אמרתי שאני מוכנה לנסות, שאני בכלל לא בטוחה שאנצל את האפשרות לעשות סקס עם אחרים, אבל הסכמנו שאפשר לזרום עם החיים ועם סיטואציות מיניות.
"עוד הבנתי שלעשות סקס עם אדם אחד לכל החיים זה די מטופש וחסר היגיון. יש ריגושים של התחלת קשר שכבר אי אפשר לחוות עם בן הזוג, וזה אפילו מכניס פרפרים הביתה. זו תפיסה של בני זוג שאוהבים האחד את השני, ושיש להם בסיס חזק לקשר, מערכת יחסים בריאה וביטחון. האמת שאני חושבת שגם בגידה היא לא סוף העולם, ואפילו יכולה לתרום למערכת היחסים".
"קובי הציע לי נישואים. הוא אמר לי שאם אני לא רוצה מערכת יחסים פתוחה, הוא יוותר על זה, אבל מבחינתי לא הייתה אופציה להיות בזוגיות עם מישהו שאני מגבילה"
קובי, למה זוגיות מאפשרת?
"רציתי להימנע מהלחץ שנלווה למחשבה שמעתה ועד עולם אני חייב להיות עם מישהי אחת וצריך לעמוד בפיתויים מבחוץ. לא רציתי להיות כבול או להגיע למצב שאני בוגד. הרי אין ספק שהתשוקה בזוגיות מגיעה לרף מסוים, וחרמנות על אחרים זה דבר טבעי. בנינו סט של חוקים שמגן עלינו ובולם את כדור השלג שעשוי להתגלגל".

4 צפייה בגלריה
קובי וליעד
קובי וליעד
יש להם סט חוקים לפתיחת הקשר. קובי וליעד
(צילום: אוסף פרטי)

מה החוקים שלכם?
"יש לנו חמישה חוקים: לא מספרים זה לזו על מפגשים עם אחרים, לא נפגשים במיטה שלנו, לא נפגשים עם חברים קרובים משותפים, אסור לפתח רומנים ולהיקשר רגשית, ואסור להכניס להריון".
זה שיפר לכם את מערכת היחסים?
ליעד: "כן. גם את הזוגיות ואת המיניות. אנחנו גם משתדלים לחוות חוויות מיניות יחד, אבל היום עם שני ילדים זה פחות מתאפשר".
קובי: "בעיניי, זה מאוד מחזק את מערכת היחסים. אין לי סיבה לעזוב מערכת כזו שיש בה ביטחון ואמון כל כך גדולים, עד כדי כך שאנחנו מרשים לאדם אחר לגעת בצד השני".
"לא רציתי להיות כבול או להגיע למצב שאני בוגד. הרי אין ספק שהתשוקה בזוגיות מגיעה לרף מסוים, וחרמנות על אחרים זה דבר טבעי"
אין קנאה?
קובי: "אני בהחלט לא רוצה לדעת מה היא עושה עם מישהו אחר, אבל אני כן אשמח אם היא תחזור עם גילויים חדשים שהיא תבצע עליי".
ליעד: "אין מקום לקנאה. היום אנחנו עובדים יחד ונמצאים המון יחד, לכן כשקובי בוחר לצאת, זה לא מפריע לי, להפך. בסופו של יום, אני יודעת שהוא רוצה רק אותי. גם ההתעסקות בזה היא לא אינטנסיבית ולא פולשת ליחסים שלנו או נוכחת אצלנו באופן יומיומי. היום עם העבודה והילדים, אנחנו לא מחפשים סקס עם אחרים כל הזמן, אבל יודעים שיש לנו אפשרות לנצל הזדמנויות שנקרות בדרך".
מה קורה אם בכל זאת יש רצון להיפגש עם פרטנר/ית ליותר מפעם אחת?
"אחד החוקים הוא שאסור להמשיך לכמה דייטים עם אותו אדם, במטרה למנוע התאהבות. אנחנו לא מפתחים מערכת יחסים רגשית עם מישהו אחר, וברגע שמרגישים תזוזה בלב - מיד חותכים את הקשר", אומר קובי.
נשמע קשוח לשחק ככה עם הלב.
ליעד: "בהכללה, סקס אצל נשים באמת יוצר חיבור רגשי, אבל לי זה עוד לא קרה".
קובי: "כנראה החוק הזה שומר עליי מפני האפשרות שליעד תתאהב בגבר אחר. אני אישית פחות בסכנת התאהבות. בגלל שאני מאוהב בליעד, אני מרגיש שאין לי מקום בלב להתאהב באף אחת אחרת".
מה הייתם ממליצים לזוגות שחושבים לפתוח את הקשר?
קובי: "לא לפתוח את מערכת היחסים עד שבאמת יש בסיס חזק לקשר, ולקבוע כללים שיגנו עליכם".
ליעד: "אנחנו מייצרים חוויות מיניות משותפות כמו ביקור במועדוני סקס, וגם זה מאוד מחבר ושומר עלינו".

"יש זוגות שמספרים שהדייט הציל אותם מפרידה"

היום, ליעד וקובי מודים שאין להם זמן לנצל את הזוגיות המאפשרת כמו שהם היו רוצים, היות שמעבר לזה שהם מגדלים את שני ילדיהם הקטנים, הם גם מטפחים עסק בשם OH MY BOX, שנולד בתחילת משבר הקורונה.
איך נולד המיזם?
ליעד: "בכל יום הולדת קובי עושה לי משהו מטורף, קריאטיבי ומושקע, ואז בימי ההולדת שלו אני שוברת את הראש מה אפשר לעשות כדי להצליח לעמוד ברף. כשהגיעה הקורונה, קובי חגג יומולדת 40 ולא ידעתי מה לעשות לו. מכאן נולד רעיון להכין קופסה עם כל מיני משחקים זוגיים כמו 'אמת או חובה' וקופונים שהוא יכול לנצל, כמו למשל לקבל פטור ממפגש משפחתי".
נחמד!
"לגמרי, ומכיוון שזה באמת היה מוצלח, חשבתי לעצמי מדוע שלא אתן את הרעיון הזה גם לאחרים? אז ישבתי כמה ימים וחשבתי על רעיונות לקופסאות, וההורים של קובי עזרו לנו לקפל אותן. את הקופסה הראשונה מכרתי לגמרי במקרה. זו הייתה קופסת יום הולדת. ראיתי שמישהי בפייסבוק מחפשת רעיון ליום הולדת של בן זוגה, ושלחתי לה את הקופסה. משם זה פשוט התגלגל בקצב מטורף. היום יש לנו חמישה סוגי קופסאות, ומכרנו כמעט 20 אלף קופסאות בשנה הזו".
"בהתחלה ראיתי שליעד נדלקת על הרעיון ותמכתי בה, אבל לא האמנתי שהרעיון יגדל לעסק, אלא שאז התחילו להגיע תגובות מזוגות שרכשו את הקופסאות. הבנו שיש צורך אמיתי של זוגות להכניס פרפרים לקשר, ומאז נסחפתי בזרם", מוסיף קובי.

4 צפייה בגלריה
קובי וליעד
קובי וליעד
מצאו צורך בפרפרים. קובי, ליעד וקופסאות הדייטים החדשות
(צילום: טל רביב)

אילו תגובות אתם מקבלים?
"זוגות מספרים לנו עד כמה החוויה של הדייט שיפרה להם את הזוגיות או החזירה אותם לתחילת הקשר מבחינת ההרגשה. זוגות שיתפו אותנו שהם גילו מחדש האחד את השני, יש זוגות שמספרים שהדייט הציל אותם מפרידה. מישהי כתבה לנו שאנחנו חייבים לתת את הקופסה לכל זוג שחושב להתגרש, ואחר כתב לנו שהוא אוהב יותר את אשתו. כל פידבק יותר מרגש מהשני. זה סיפוק אדיר לדעת שאנחנו עושים משהו שכל כך תורם לזוגות".
איך זה לעבוד יחד?
"אני בעד מערכת יחסים מאפשרת, אך לא ממליצה לעבוד עם בן הזוג", צוחקת ליעד. "אני מתנגד", אומר קובי. "עד OH MY BOX עבדתי לבד כמפיק אירועים עצמאי, והיום מאוד כיף לי לעבוד עם ליעד ולראות כמה היא מקצועית. היא מנהלת לתפארת".
"קובי, אמרתי לך שאתה לא תקבל העלאה! תפסיק להתחנף", ליעד קוטעת בצחוק את רצף המחמאות, ומוסיפה בקריצה שהסוד בעבודה עם בן הזוג הוא שהאישה תהיה הבוסית.
העבודה המשותפת לא יוצרת משברים?
"אין לנו זמן לריבים", צוחקת ליעד. "אנחנו בהחלט רבים לא מעט, אבל לא שומרים טינה. בנוסף, מערכת היחסים שלנו מיומה הראשון מבוססת על האהבה שלנו ליצור יחד".
הקופסאות פותחות גם נושאי שיחה עמוקים או נקודות רגישות בקשר?
"הן פותחות נושאי שיחה אבל לא כבדים. המטרה שלהן היא לשדרג את המפגש, להעביר ערב כיפי יחד ולברוח מהשגרה".