סילבן אדמס הוא אחד האנשים הכי בולטים בספורט הישראלי. הוא הקים את קבוצת הרכיבה "סטארט-אפ ניישן" שהתשתתפה בטור דה פראנס, והביא לארץ גם את הג'ירו ד'איטליה. בראיון בוועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet הוא הסביר מה מניע אותו.
"לאנשים יש תפיסות מוטעות על המדינה הזאת. בגלל שהסיקור התקשורתי מציג תמיד את הסיכסוך הישראלי-פלסטיני וכל מיני דברים אחרים. זה לא הסיפור האמיתי – זו לא ישראל שאתה ואני חיים בה", הוא מספר.
2 צפייה בגלריה
סילבן אדאמס
סילבן אדאמס
סילבן אדאמס
(צילום: ירון שרון וחגי דקל)
אנחנו יכולים להיות אומת ספורט? "כן. אני מאמין שאם ניקח מדליות באולימפיאדה ובאליפויות עולם, וננצח בתחרויות מרכזיות - זה ירים את הרוח של כל המדינה, זה יחבר אותנו. כשהייתי באיטליה עם ראשי הג'ירו אמרתי להם שכדאי להם לקיים את זה בישראל, והם חשבו שאני צוחק".
הם אף פעם לא מדמיינים את ישראל כמקום לספורט "אמרתי להם, 'אתם יודעים מה? אני מזמין אתכם לישראל, אני אהיה המדריך שלכם, אני אציג לכם את האזור'. אז הם הגיעו לכאן והשתכנעו. הם ראו את כל המדינה, הג'ירו נצפה ע"י מיליארד אנשים וזה מדהים".
2 צפייה בגלריה
סילבן אדאמס
סילבן אדאמס
"יכולים להיות אומת ספורט", אדמס
(צילום: ירון שרון וחגי דקל)
עזרת לאנשים גם באפגניסטן "כן, אז תקשיב, הייתה לנו משימת חילוץ. דרך אגב, זה גם התחיל עם רכיבה על אופניים. נוצר לי קשר עם עיתונאית שמסקרת רכיבה על אופניים, שסיפרה לי שנבחרת הנשים הלאומית האפגנית הייתה תחת סכנה גדולה. היא ביקשה ממני עזרה. הכרתי ארגון חוץ ממשלתי ישראלי נפלא, שנקרא ישרא-אייד, הבאתי את תעודות הזהות האפגניות והם התחילו לעבוד. הצלחנו לחלץ 300 אנשים מהמדינה. אירועים כאלה מביאים בסוף להסכמי שלום, כמו שקרה עם האמירויות. קבוצת הרכיבה שלי רכבה בדובאי תחת דגל ישראל, ילדים קיבלו מאיתנו מזכרות עם השם של ישראל. בסוף זה הפך להסכמי אברהם".
"ה-BDS ודומיו פועלים כדי להשפיע על הרוב השקט", מספר אדמס, "הפרויקטים שלי הם חיסון נגד הזיהום הזה. אני מראה להם את הפנים האמיתיות של ישראל. אנחנו מציגים מדינה נחמדה ויפה, עם תחרויות ספורט, שמביאה גם תיירים".
"ישראלים הם ווינרים. אנחנו מנצחים בכל דבר, כל דבר שאנחנו מכוונים עצמנו אליו. אז למה שאנחנו לא ננצח בספורט? אנחנו מנצחים בחינוך, בחקלאות, הייטק , גרינטק, מה שאנחנו מכוונים את עצמנו אליו – אנחנו מובילים את העולם. גם בספורט זה יכול להיות ככה, ספורט הוא דרך נפלאה לתקשר עם העולם", הוא מסכם.