צפו בריאיון עם תום די קורי שהקים קבוצה למציאת אופניים גנובים:
תום, ספר על הקבוצה הייעודית שהקמת "זו קבוצת ווטסאפ שמטרתה להחזיר אופניים גנובים. אופניים גנובים בדרך כלל לא מגיעים למשתמש הקצה, כלומר מי שגנב אותם בדרך כלל לא יהיה זה שגם ייסע בהם אחר כך. הם בדרך כלל נמכרים בשתי דרכים עיקריות, או באתרי יד שנייה באינטרנט, או בחנויות פיראטיות בדרום ת"א. אנחנו מנסים להיות במקומות האלה, בעצם להגיע קצת לפני שמוכרים את האופניים. חברים מהקבוצה מסיירים באופן פרטי, כל אחד מתי שיוצא לו, מצלם ושולח תמונות של אופניים שהוא רואה בסביבה".
מה אמור לגרום לי לחשוד במישהו שנמצא לצד אופניים שהם לא שייכים לבעלים? "זה פחות מבוסס על הבן אדם שנוסע באופניים, אנחנו הרבה פעמים מתעלקים על חנויות שאנחנו יודעים שהן מוכרות אופניים גנובים ואחרי שמוצאים פעם, פעמיים כבר מבינים את העניין ויודעים לחפש אותם שם. זה רחוב או שניים באזור נווה שאנן שמוכרים שם כל יום עשרות זוגות אופניים גנובים חדשים ואפשר לארוב להם שם ולמצוא אותם".
כמה כבר מצאו אופניים דרככם, ואיך אני יכול להגיע לאופניים הגנובים שלי? "הקבוצה קיימת בערך חצי שנה ומצאנו בינתיים כמה עשרות זוגות אופניים והיד עוד נטויה. אם אתה רוצה שנמצא את האופניים שלך, אתה מוזמן לשלוח תמונה ודגם ומניח שניתן למצוא גם אותם. באופן עקרוני כדאי לחפש אותנו בפייסבוק, פתחתי קבוצה שנקראת 'מחזירים את האופניים', כדי שיהיה אפשר להגיע לוואטסאפ. בכוונה אנחנו בוואטסאפ כי זה מיידי, בן אדם רואה את האופניים שלו ויכול להגיע".
אנחנו יודעים שהמשטרה לא הכי מטפלת בסיפור הזה של אופניים, למרות שזה מטריד הרבה אנשים כי זה מצרך יקר. יש לכם מספרים של כמה אופניים נגנבים מדי יום וחודש? "הנתון שאני מכיר מדבר על כמה עשרות אלפי זוגות בשנה, הרוב בתל אביב. אני ראיתי סדר גודל של 25,000 זוגות ואולי יותר, אני לא יודע מה מהימנות הנתון, אבל זה מה שאני הבנתי. באמת מספרים מטורפים".