בהפועל ת"א, כבר החל להתכונן לעונה הבאה כאשר מי שעתיד להיות ניק האמונד, הסמכות המקצועית הבכירה במועדון הגיע אמש (שני) יחד עם מתן סימן-טוב לבלומפילד על מנת לצפות בהפסד 1:0 למכבי חיפה. מבחינת האמונד, המועמד הישראלי המוביל לאימון הקבוצה, כפי שנחשף לראשונה ב"ידיעות אחרונות", הוא מאמנה של מ.ס אשדוד, רן בן-שמעון.
מרגע שנחת היה האמונד צמוד לאנליסט חן סול והמנכ"ל לירן מוכתר, על מנת להתכונן לקראת עונת 2023/24 וביקר בין היתר במשחקי מחלקת הנוער והבוגרים אמש. המאמן חיים סילבס שלא הצליח להוביל את הפועל ת"א לפלייאוף העליון מסיים את חוזהו במועדון עם סיום העונה הנוכחית, למרות שהוא חתום לעונה וחצי, אלא שיש סעיף המאפשר לקבוצת הרכישה האמריקנית שלא להתחייב לחוזהו לעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
רן בן-שמעון
(צילום: יאיר שגיא )
הסיכויים כי סילבס ימשיך קיימים אך נמוכים, כשבמידה ויוחלט ללכת על השוק הישראלי בן-שמעון שכשל בקדנציה הקודמת בוולפסון עשוי לשוב אליה, כשבמידה והמהלך הזה יקרה, מאמן קבוצת הנוער של אשדוד, אלי לוי, יחליף את בן-שמעון. האמונד גם בוחן מספר מאמנים זרים.
בכל מקרה, בוולפסון צפוי מהפך מקצועי משמעותי. מבין הזרים נראה כי רק אלן אוז'בולט יישאר, בעוד פאבלו גונסאלס, רומארטו, אלכסנדר בולייביץ ואנטואן קונט לא ימשיכו בעונה הבאה. מבין הישראלים, מעבר לשחקני הבית הצעירים, נראה כי הישאם לאיוס, קייס גאנם וייתכן גם כי אדי גוטליב או דן אינבינדר יישארו. אחת ההתלבטויות הבולטת היא בנוגע לשוער אמיליוס זובאס, שהיה אחת ההצלחות הגדולות של המועדון מאז הגעתו בינואר האחרון.
2 צפייה בגלריה
אלן אוז'בולט שחקן הפועל ת"א
אלן אוז'בולט שחקן הפועל ת"א
הזר היחיד שצפוי להישאר בעונה הבאה. אלן אוז'בולט
(צילום: עוז מועלם)
למרות ההפסד והמרחק של שש נקודות בלבד לפני פתיחת הפלייאוף התחתון, בהפועל ת"א משוכנעים כי יישארו בליגה. בשבת תשוב הקבוצה של סילבס לטדי ותשחק נגד בית"ר ירושלים, אותה ניצחה פעמיים. האדומים כבר החלו בהכנות לקראת העונה הבאה, כולל קיום מחנה אימונים בארה"ב ומשחק ראווה מול פלימות' במשחק המאה להיווסדות המועדון.
בקבוצה התאכזו מהטעות של יהב גורפינקל, שניסה לסחוט עבירה והשאיר את דולב חזיזה פנוי במהלך שהוביל לשער. "אם גורפינקל לא היה אדיש, אנחנו לפחות לא מפסידים את המשחק הזה", אמרו במועדון, אולם נראה כי ההתבטלות של סילבס - מתוך הבנה כי כליו מוגבלים מול מי שהביסה את האדומים בסיבוב הראשון עם חמישיה - הייתה גדולה מידי. גם הישאם לאיוס ספג ביקורת: "הוא שחקן מצוין, אבל אגואיסט וחייב לקבל החלטות נכונות יותר".
סילבס ענה על הטענות בנוגע למערך ההגנתי איתו עלה: "השגנו את מה שרצינו במחצית הראשונה. ממש לפני השער שספגנו אחרי ספק עבירה, רציתי לעבור למערך 4:3:3. היינו צריכים לעשות מעברים בצורה טובה יותר מול מכבי חיפה בכדי להיות תחרותיים. אני לא מתנצל, זה מה שהצלחנו לעשות".