כמו ילדים רבים שגדלו בשנות ה-90 בישראל, ליאור לב צפה בעשרות סרטי דיסני ותמיד חלם לאייר סרט משלו. אבל בשונה מהילדים האחרים, לב זכה גם להגשים את החלום, והפך לאנימטור בחברת האנימציה של וולט דיסני. "בהתחלה הייתי נבוך לשבת ליד המוחות הגדולים בעולם שמחליטים מה יהיה הלהיט הבא", הוא מספר בפרק החדש בפודקאסט "אבק פיות".
2 צפייה בגלריה
ליאור לב
ליאור לב
ליאור לב
(צילום: alt Disney Animation Studios)
ליאור לב (30) הוא אמן סטורי-בורד ועוסק בתכנון גרפי מוקדם של המוצר - זה שלבסוף אנו רואים על המסך. שיטת התכנון הגרפי הומצאה על ידי וולט דיסני בעצמו, בראשית שנות ה-30, ומלווה את אולפני חברת האנימציה עד היום. בעודו מספר על שגרת העבודה בחברה, לנו נותר רק לקנא: "בכל בוקר אני מגיע לעבודה, מכין קפה ונהנה ממוחות מבריקים וקירות שמלאים באיורים היסטוריים של דיסני".
לב היה שותף ליצירת דמותה של מיראבל, גיבורת סרט האנימציה זוכה פרס האוסקר "אנקאנטו", המספר על נערה צעירה מקולומביה, בת למשפחה שלכולם יש כוחות קסם וכישוף - מלבדה. לב חושף איך שרבוט על נייר הופך לסרט שובר קופות בין-לאומי: "כל סרט עובר בממוצע שמונה גרסאות שונות לפני מה שאנחנו רואים בסוף בקולנוע".
אנקאנטו
2 צפייה בגלריה
מתוך "אנקאנטו"
מתוך "אנקאנטו"
הסטורי-בורד לעומת התוצר המוגמר
(צילום: מתוך "אנקאנטו", מתוך האינסטגרם של ליאור לב)
כמה זמן לב עבד על אנקאנטו, ואילו סצנות אייר מפרי דימיונו? איך זה לעבוד בדיסני אמנם, אבל מהבית, בעקבות הקורונה? ואיזה עוד חלומות אפשר להגשים אחרי שהגעת לפסגת הקריירה? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט.