בקואליציה הפילו הערב (רביעי) את הצעתו של חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת "סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע. רוב הקואליציה רצתה לתמוך במהלך - אך לא הייתה מסוגלת בשל המשמעת הקואליציונית. בסופו של דבר, ההצעה נפלה ברוב של 46 מול 41 ח"כים.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
חברי האופוזיציה לוחצים על סופר במליאה, הערב
הצעתו של ח"כ סופר הוגשה בעקבות עדותו של מפקד כלא גלבוע שחשפה את האירוע המטריד ובשל ההודעה כי ועדת הבדיקה של שב"ס לבריחת המחבלים לא תחקור את הפרשה. סופר ביקש שהוועדה תבחן באופן יסודי את התנהלות הכלא ותפרסם את מסקנותיה.
על מנת לגייס תמיכה רחבה להצבעה, שוחח ח"כ סופר בימים האחרונים עם חברי כנסת מהקואליציה וגילה שההצעה זוכה לתמיכה. באותה הזדמנות הבהירו חברי כנסת רבים שלמרות תמיכתם העקרונית, הם מחויבים למשמעת הקואליציונית.
3 צפייה בגלריה
עמר בר לב בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
עמר בר לב בכנס מפקדי מחוז צפון של המשטרה
השר בר-לב. בקואליציה סימנו אותו כאחראי להפלת ההצעה
(צילום: גיל נחושתן)
לאורך כל היום, וגם כשהציג את הצעתו על דוכן המליאה, ניסו חברי הקואליציה לשכנע את סופר לדחות את ההצעה ולהגיע להסכמות. בקואליציה האשימו את השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שבשל סירובו כל הקואליציה נאלצת להצביע נגד ההצעה. גם סגנו, יואב סגלוביץ', עלה להשיב להצעה וביקש מסופר לדחות את ההצבעה בחודש כדי שפרקליט המדינה יורה על פתיחת חקירה פלילית, כפי שמרב בן ארי ביקשה.
חברות הקואליציה הודיעו כבר שיתקשו להתנגד להצעה, וחלקן - בהן יו"ר הוועדה לביטחון הפנים מירב בן ארי ומיכל רוזין ממרצ - יצאו מהמליאה בזמן ההצבעה השמית. "תתביישו לכם, עצוב להסתכל עליכם", צעקה לעברם חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד. "משרתים את מנסור עבאס, גועל נפש".
3 צפייה בגלריה
אופיר סופר
אופיר סופר
יוזם ההצעה אופיר סופר
(צילום: הדר יואביאן)
סופר אמר בתום ההצבעה כי "לצערי השר בר-לב הוכיח היום שהוא שבוי בידי הפרקליטות ושב"ס בכך שמנע את מחבריו לקואליציה להצביע בעד הצעתי הצודקת להקים ועדת חקירה לפרשה החמורה. בנוסף, חברי וחברות הקואליציה ניצלו את התמיכה של הרשימה המשותפת במחבלים בכדי להתחמק מהצבעה והצורך להסביר את עמדתם לציבור".