חברת מטא מקפיאה את הפיתוח של שעון חכם, שהיה אמור להתחרות באפל ווטש, כך לפי דיווח בבלומברג. לפי הדיווח, המכשיר היה בפיתוח במשך שנתיים לפחות, וזכה בחברה לשם הקוד "מילאן". אב הטיפוס של השעון כלל מספר פיצ'רים, כשהייחודיים ביותר שבהם היו שתי מצלמות (לרוב השעונים החכמים היום אין מצלמה כלל), וקריאת סיגנלים עצביים מפרק כף היד, באופן שיאפשר לתרגם אותן לפקודות דיגיטליות.

עוד בנושא:

המצלמה הראשונה הייתה מצלמת 5 מגה-פיקסל, שמוקמה בצד הקדמי של התצוגה, ונועדה לשימוש בעת שיחות וידאו. המצלמה השניה מוקמה בצד האחורי של התצוגה, כנגד מפרק כף היד של המשתמש, והייתה מצלמת 12 מגה-פיקסל. מסך המכשיר נועד להישלף, כך שתאפשר צילום תמונות וסרטונים במהירות. פיצ'ר הקריאה העצבית הוא מרכזי עבור מטא, ונועד לאפשר שליטה מהירה במכשירים אחרים, כמו משקפי AR, ושליטה באווטאר שמייצג את המשתמש במטאברס שהחברה בונה.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: GettyImages)
אלא שדווקא השילוב של שני הפיצ'רים הייחודיים האלו גרם לקשיים טכניים - שכן נוכחות המצלמה האחורית על פרק כף היד הפריע לקריאת הסיגנלים העצביים. קשיים אלו היו חלק מהסיבות להקפאת הפרויקט, שעל קיומו דווח לראשונה בשנה שעברה.
סיבה אפשרית נוספת לעצירת הפרויקט היא מגמה של צמצום הוצאות בחברה. בכירי מטא אמרו באפריל כי הם מתכננים להפחית את ההוצאות השנתיות של החברה ב-3 מיליארד דולר, ומנכ"ל ומייסד מטא, מארק צוקרברג התייחס בשיחת המשקיעים של החברה ספציפית לכך כי הקיצוץ יכלול גם תיעדוף של פרויקטים מסוימים על פני אחרים. השעון תוכנן להשקה באביב 2023, במחיר של כ-350 דולר, לפי בלומברג.
פיצ'רים נוספים שאב-הטיפוס של השעון כלל הם ניטור פעילות גופנית, קצב לב ונשימה, נגינת מוזיקה, גלריית תמונות, שליחת הודעות, וויי-פיי, GPS וקישוריות סלולרית. אפליקציות שהותקנו עליו מראש כללו את ספוטיפיי, וכן וואטסאפ וסטוריז לאינסטגרם מבית מטא. כמו כן, לא תוכננה להיות בו חנות אפליקציות מובנית, ומשתמשים היו אמורים לנהל את האפליקציות והפיצ'רים השונים דרך חשבון הפייסבוק שלהם, ולפרסם פרטים על האימונים וההישגים שלהם ישירות לפייסבוק ואינסטגרם. מבחינת נראות, מסך התצוגה הגיע במעטפת זהב, והיו לו שני כפתורים בצד - האחד מוארך, והשני קטן שמאפשר שליטה מעגלית. הוא תוכנן להציע עד 18 שעות של חיי סוללה.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
השעון תוכנן לאפשר פרסום ישיר באינסטגרם ופייסבוק
(צילום: shutterstock)
פיתוח אב-הטיפוס של השעון נעשה על-ידי Reality Labs, המחלקה במטא שאמונה גם על בניית המטאברס. מאחר ומטא ממשיכה להשקיע בפיתוח חומרה, וספציפית גם במכשירים לכף היד, לא מן הנמנע שחלק מהפיצ'רים שפותחו עבור השעון יופיעו במכשירים עתידיים של החברה. ממטא לא נמסרה תגובה לדיווח.