עם שני מיליון ושבע מאות אלף עוקבים באינסטגרם, הישראלית חופית גולן זכתה בשבוע שעבר בפרס יוקרתי בפסטיבל ״קאן״ המפורסם. בטקס חגיגי של המגזין ״פורבס״ בפסטיבל זכתה גולן בתואר ״משפיענית השנה״ אחרי שרק בשנה האחרונה כבר הספיקה להפיק אירועים לאלטון ג׳ון, להנחות בטלוויזיה לצד פריס הילטון בערוצי האופנה, להוביל קמפיינים נחשקים לחברות קוסמטיקה ונופש ולהוציא לכולנו את העיניים עם תמונות עוצרות נשימה שלה מהמקומות האקזוטיים בעולם.
אל תתנו לזוהר וכל הבלונד המוקפד הזה להטעות אתכם, מתחת לעטיפה היפה מסתתרת אשת עסקים פיקחית ונבונה עם נשמה ענקית ורצון עז של נתינה.
כשאנחנו נפגשות, שתי נשיקות על הלחיים כבר נתנו לי להרגיש הכי קרוב, כשגולן באופן בלתי אמצעי מיד נותנת לכל אחד להרגיש קרוב. אחרי השיחה שלנו נותרתי פעורת פה מהדרך שעשתה לפסגה, מהאמביציה חסרת הפשרות והעוצמה שהתעצבה לאורך השנים. יותר מכל, נראה שהיא לקחה את התעוזה הישראלית כמה צעדים קדימה ואיננה נותנת למילים כמו "לא" או בלתי אפשרי" לעצור אותה.

3 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
חופית גולן
(צילום: ירון עיני www.yaroneini.com)
"לחלום ולהעז" היא מסבירה לי בעברית כשהיא מחייכת וחושפת שיניים צחורות. "הרבה פעמים עשיתי דברים למרות שאמרו לי לא לעשות זאת", היא מתארת את האור לרגליה בדרך להצלחה.
היא נולדה למשפחה צנועה בנתניה. בילדותה, היגרה המשפחה לקנדה בעקבות הצעת עבודה של אביה, שעסק בתחום ההנדסה האווירית. למרות המרחק והחיים הרחוקים, חופית הקפידה לשוב ולבקר מדי קיץ בישראל כשהיא מתגאה לספר שאת הכסף לחופשה הנחשקת היא הייתה חוסכת מהעבודות השונות שהתעקשה לקחת על עצמה כנערה.
כמו נערות רבות, גולן נמשכה לעולם הטלוויזיה עוד בימי התיכון והחלה כבר אז להפעיל מרפקים ותעוזה ׳מייד אין איזראל׳ ולעבוד בערוץ מוזיקה מקומי בטורונטו. אבל, אין ספק, שהכל התחיל דווקא כשחצתה את הגבול לארה״ב ועברה בגיל 19 למיאמי, פלורידה. כשנחשפים לדרך שעברה באותם ימים, קשה שלא לחזות את ההצלחה שבדרך.
גולן היא אישה שמילים כמו "לא" או בלתי אפשרי" אינן בלקסיקון שלה. היא יודעת להיות במקום הנכון, בזמן הנכון ולהתחבר לאנשים הנכונים ונראה שמעולם לא נתנה לשום דבר ולאף אחד להפריע לה להגיע הכי גבוה שאפשר.

3 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
לא מקבלת ״לא״
(מימין: חופית גולן)
כסטודנטית למשפטים באוניברסיטת יורק, יצאה ערב אחד לבילוי לילי עם חברה למסיבה שכונתית. לאותה מסיבה ממש הגיע אחד מחברי הצוות של ג'נט ג'קסון שהייתה באותם ימים בסיבוב הופעות. הבחור מסר לה ולחברתה שני כרטיסי VIP להופעה של ג'נט וחופית גם קיבלה ממנו גישה מיוחדת לאחורי הקלעים. "היה דבר אחד קטן שהיה צריך להסדיר. ההופעה נפלה על יום כיפור. כדי להתחמק ובכל זאת להגיע להופעה, סיפרתי להורים שלי שאני הולכת לעבור את החג בבית של חברה. הגענו להופעה ובסופה אני ניגשת למאבטחים מאחורי הקלעים ומסבירה להם בנימוס שיש לי כרטיס VIP, אבל המאבטחים לא נתנו לי להיכנס. בשבילי, זה היה נשמע כמו 'לא', שזוהי מילה שאני לא ממש מבינה ולא מוכנה לקבל. הייתי האחרונה באולם, כולם מזמן כבר הלכו הביתה ואני, בנחישות רבה, אומרת לשומרים, "אני לא זזה מכאן". פתאום מישהו מגיע ואומר לי, 'היי, אני הבחור שנתן לכן את הכרטיסים, בואי להכיר את ג'נט. אני עולה לאוטובוס שלה ומתחילה לדבר איתה ועם הבחור שהתברר משיחה קצרה שגר בפלורידה, מקום שעוד מגיל 15 אני אומרת להורים שלי בנחישות שבו אני רוצה לחיות ולכן, בלי להתבלבל אני עונה לו: 'גם אני נוסעת לפלורידה'. והוא עונה לי : 'יש לי בית במיאמי, כרגע הוא ריק, את מוזמנת להתארח בו. וכך היה. תוך חודש אני כבר על המטוס למיאמי ומשם נפתח לי ערוץ להכרות והתחככות עם החברה הגבוהה של מיאמי וניו יורק. כל האנשים בחבורה הפכו להיות חבריי הטובים וחודש לאחר מכן אני וג'נט ג'קסון כבר נסענו לניו יורק ביחד. כשחזרנו נשארתי להתגורר בביתה במיאמי ומעולם לא עזבתי".
את הידע שצברה בלימודי המשפטים, ניצלה כדי לפתוח מספר עסקים. בין היתר הקימה סטארטאפ אינטרנטי. כבר אז היא זיהתה את כוחו של האינטרנט ויצרה אתרי מסחר למותגים עוד הרבה לפני שניתן היה להגיע אליהם במנועי החיפוש.
כשבוחנים את רשימת הישגיה מקבלים סחרחורת קלה. היא חיה חיים של ארבעה אנשים שונים. מעורבת בעולם האופנה, ארגוני צדקה ובמדיה. היא מתגוררת לסירוגין בלונדון ובלוס אנג'לס, אך כמו שמי שעוקב אחריה ברשת למד, את עיקר זמנה היא מבלה במטוסים פרטיים או באתרי נופש יוקרתיים.

3 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
משפיענית השנה
(חופית גולן)

באנגליה היא מחוברת לכל מוקדי הכוח של הממלכה, כולל אלטון ג'ון ובעלו וכמובן, גם לבית המלוכה הבריטי, שם, היא מספרת, בארמון בקינגהם, היא מרגישה בת בית.
נראה שיותר מכל, גולן ניחנה ביכולת לזהות הזדמנויות עסקיות ולא לנוח לרגע אחד עד שהיא מממשת אותן. כבר לפני כעשור החלה לייצר שיתופי פעולה עם מותגי על, הרבה לפני שמישהו הבין את הפוטנציאל הטמון באינסטגרם.
את ההצלחות שלה ניתבה לא פעם למעשי צדקה. בשנת 2004 למשל ובמטרה לסייע לנפגעי אסון הצונאמי, הפיקה ספר אופנה עם הקולקציה שלה, שכל הכנסותיו הופנו למטרה זו והצליחה לגייס למשימה דוגמניות צמרת וסלבריטאים למכביר, ביניהם השחקן ברוס וויליס והנסיך אלברט ממונקו. פרויקט זה הוביל לפרויקטים נוספים ברחבי העולם, כולל הפקת תוכניות עבור Fashion TV. "כל אחד היא אומרת צריך למצוא את התחום שיש לו אליו תשוקה ולתרום מזמנו למען מטרה זו", היא מסבירה. בימים אלו היא מתמקדת בעבודה למען הגנה על איכות הסביבה והגנה על חיות.
גולן מדברת בשטף בלתי ניתן לעצירה, שופעת שמחת חיים ונראה שהעשייה שלה מחייה אותה בכל בוקר מחדש. "המקום שבו אתה חווה את הפחדים הגדולים ביותר שלך״, היא מסבירה, ״הוא המקום שבו אתה עושה את הצמיחה הגדולה ביותר שלך ומקבל את התגמול הגדול ביותר. אנחנו חיים בחברה שמלמדת אותנו מגיל צעיר להימנע ולהתנגד לדברים שמפחידים אותנו. אבל בכדי להוביל ולגדול, אנחנו חייבים לעשות את הדברים שאנחנו הכי חוששים מהם" היא מצהירה.
גולן מודה שהייחודיות שלה היא גם הודות לשורשים הישראליים שלה. "ב-DNA שלנו הישראלים, טבועה היכולת הזו להילחם, להתמודד עם אתגרים". זה היא אומרת, גם מה שמניע את אורח החיים הפעלתני, היצרני והמסע הבלתי נגמר מסביב לעולם: "זה בדיוק זה. אני אוהבת לעבוד, להתרחב, לחקור, לאתגר עצמי כל פעם במשהו חדש״.
ואם חשבתם שהיא מכירה גם חיי שגרה, היא מגיבה בצחוק גדול: ״שגרה משעממת אותי. עבורי שגרה בנויה כך שכל יום יהיה שונה לגמרי מקודמו. המטרה שלי היא לצבור כמה שיותר חוויות וזיכרונות שישארו איתי לעד״.
וכדי להבין באיזה עוצמות היא חיה, הציצו בדף האינסטגרם שלה:
hofitgolanofficial

אורלי כרמון- עו"ד, יזמית, נשיאת פורום נשות העסקים הבינלאומי ומנכל"ית אורקה עוצמה נשית חובקת עולם, הארגון הגדול ביותר לפיתוח מנהיגות, השפעה ויצירת קשרים עסקיים וחברתיים בין עשרות אלפי נשים ישראליות משפיעות מ-50 מדינות ברחבי הגלובוס.
orly@orcawomen.com
פורסם לראשונה: 13:33, 23.07.21