היחידה המרכזית במחוז חוף במשטרה עצרה היום (רביעי) שלושה חשודים במעורבות בהנחת מטען החבלה תחת הרכב שבו נסעו קרובי משפחה של ראש ארגון הפשיעה מיכאל מור. בראש העצורים - שמוליק הרוש, יריבו של מור. בפיצוץ המטען לפני כחודש וחצי, נפצעו באורח קשה אבי מור (31), אחיינו של מיכאל מור, ואחיו למחצה אליאור שרעבי (19).
שני העצורים האחרים הם תושב שלומי בן 27 ותושב מעלות תרשיחא בן 23. המשטרה תבקש מחר להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בעכו. לפני שנה וחצי ביקש הרוש מהנער דקל וקנין, שהפך לכוכב סרטוני ברכות, להקדיש שיר ליריבו מור. "אתה לא אמין", שר אז וקנין. צפו כאן בסרטון.

4 צפייה בגלריה
מיאל מור ושמוליק הרוש
מיאל מור ושמוליק הרוש
היריבים: מיכאל מור ושמוליק הרוש
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
אליאור שרעבי, אחיין של מיכאל מור
אליאור שרעבי, אחיין של מיכאל מור
אליאור שרעבי ואבי מור שנפצעו בפיצוץ
4 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר החשודים בפיצוץ הרכב בנהריה
תיעוד ממעצר החשודים בפיצוץ הרכב בנהריה
שוטרים מחפשים בביתו של אחד החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)
הפיצוץ אירע ב-21 באוקטובר ברחוב המייסדים בנהריה. שני הנפגעים נסעו ברכב יחד עם חברתו של אליאור, שנפגעה קלות. אמם סיפרה אחרי הפיצוץ בראיון ל-ynet כי אליאור עצר את הדימום בגופו של אבי, עד להגעת הצוותים הרפואיים, והציל את חייו.
לאחר הפיצוץ, ולאור העובדה שהחשד היה כי הרקע לפיצוץ הוא סכסוך הדמים בין מור להרוש, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במחוז חוף. במהלך התקופה נאספו הראיות והבוקר נעצרו החשודים. החוקרים ערכו גם חיפוש בבתיהם של החשודים, ומצאו בין היתר סכומי כסף גדולים במזומן.

4 צפייה בגלריה
פיצוץ ברכב בנהריה, שני פצועים קשה
פיצוץ ברכב בנהריה, שני פצועים קשה
הרכב שהתפוצץ בנהריה
(צילום: גיל נחושתן)
עו"ד ציון שמעון שמייצג את החשודים אמר כי הם מכחישים את המיוחס להם. "מוזר שהמשטרה מבצעת את המעצרים דווקא כעת, ארבעה ימים לפני שהרוש אמור להתחתן, מה גם שאין כל ראיות נגד החשודים", טען.
הרוש ומור היו בעבר חברים טובים, והרוש אף נחשב ליד ימינו בארגון הפשיעה. אלא שלפני כעשור, לאחר שמור ברח מהארץ לתקופה ארוכה, תחילה לתאילנד ובהמשך לדרום אפריקה, נטש הרוש את חברו והקים "ארגון מתחרה". בשנים שחלפו מאז חוסלו רבים מאנשיו של מור, בהם אחיו בדרי שהוא אביו של אבי מור, שנפצע בפיצוץ המטען באוקטובר.