כבוד מקומי: חגי לוי יציג בפסטיבל ונציה את העיבוד הטלוויזיוני שלו לסרטו של אינגמר ברגמן, "תמונות מחיי הנישואים", כך פורסם היום (ב') בהכרזה על הסרטים המשתתפים בפסטיבל היוקרתי.
העיבוד של לוי הוא מיני סדרה בינלאומית בהפקת HBO בכיכובם של ג'סיקה צ'סטיין ואוסקר אייזק. עד כה הוקרנו בפסטיבל הוותיק רק שלוש סדרות - "מילדרד פירס" בבימוי של טוד היינס, "האפיפיור הצעיר" של פאולו סורנטינו, ו"זירו זירו זירו" על פי ספרו של רוברטו סביאני.
"תמונות מחיי נישואין" מפרקת ובוחנת מחדש את הרעיונות היסודיים של אהבה, שנאה, רצון, מונוגמיה, נישואין וגירושין דרך עדשתם של זוג אמריקני. לוי כתב את התסריט לחמשת פרקי הסדרה וביים אותם, ושיתף פעולה בהפקתה עם רשת הכבלים HBO איתם עבד בעבר על העיבוד האמריקאי ל"בטיפול" ועל הסדרה "הנערים".
1 צפייה בגלריה
מתוך "תמונות מחיי נישואין"
מתוך "תמונות מחיי נישואין"
מתוך "תמונות מחיי נישואין"
(צילום: HBO)
"אני מאד נרגש ושמח לערוך את הקרנת הבכורה של "תמונות מחיי נישואין" בפסטיבל ונציה", אמר לוי בהודעה לתקשורת, "התייחסתי למיני-סדרה הזו כפרויקט קולנועי, והיה לי חשוב להקרין אותה בפסטיבל קולנוע, ובייחוד בוונציה - איטליה היא מקור משפחתי והיא תמיד מולדת שניה בשבילי. הסדרה המקורית של אינגמר ברגמן, שבקרוב ימלאו לה 50, היא היצירה שהשפיעה עליי יותר מכל עבודת אמנות כלשהי. צפיתי בה בפעם הראשונה במקרה, בגיל 18 בטלוויזיה הישראלית - בחור צעיר ודתי מקיבוץ קטן, שלא ידע כלום, לא על קולנוע ולא על מערכות יחסים. ועדיין, אני זוכר אותי אומר לעצמי: אז זוהי אמנות, ככה זה נראה. לקח לי הרבה שנים להעז ולהיענות לפנייתם של משפחת ברגמן ולעבד מחדש את היצירה הזו".
לוי הוא לא הישראלי היחיד שישתתף בפסטיבל, ובתוכניה ניתן למצוא גם את השחקן טום מרסייה, שמככב בסרט Ma nuit שיוצג במסגרת אוריזונטי. שתי ישראליות נוספות שיסתובבו על השטיח האדום בפסטיבל הן המפיקות אסנת קרן הנדלסמן וטליה קליינהנדלר שהפיקו את הסרט הביכורים של השחקנית מגי ג'ילנהול שיוצג בתחרות הרשמית השנה. נציגה ישראלית נוספת היא המפיקה לי ברודה, שהייתה בין המפיקות של הסרט "סופר הקלפים" של פול שרדר, גם הוא ישתתף בתחרות הרשמית.
הפסטיבל יתחיל באחד בספטמבר ויימשך עשרה ימים. בתחרות הרשמית של הפסטיבל אפשר יהיה למצוא השנה את סרטו החדש של פבלו אלמדובר, שיפתח את התחרות, לצד הסרטים החדשים של ג'יין קמפיון, אנה לילי אמינפור, מישל פרנקו, פבלו לריין, פאולו סורנטינו ועוד.