לקבל את היתרונות של מסך גדול מכל מקום, בלי צורך לשאת אותו איתנו לכל מקום - נשמע מפתה, נכון? זוהי בדיוק ההבטחה שעומדת מאחורי המקרן הנייד Philips GoPix 1 שמשווק תחת התיאור "בן הלוויה המושלם לסמארטפון". הגו-פיקס מתחבר למכשירים גדולים ומקרין מהם תמונה גדולה על קירות או תקרה, והוא הגיע לארץ בחודש שעבר על-ידי היבואנית ביקונקט טכנולוגיות, לאחר שהושק על-ידי פיליפס בשנה שעברה. לאחרונה הוא אף זכה בשני פרסי עיצוב. אבל האם הוא עומד בציפיות?

עוד סקירות:

הגו-פיקס מגיע במארז יחד עם שני כבלים - USB-C ו-HDMI, בעזרתם ניתן לחבר אליו מכשירים שונים, כמו טלפונים, לפטופים או טאבלטים. בנוסף, הוא מגיע עם חצובה קטנה, שמוברגת בקלות ובצורה אינטואיטיבית למכשיר, ומאפשרת לשלוט בזווית ההקרנה. המארז כולל גם שלט, שניתן לכוון אל המקרן כדי לשנות הגדרות שונות - כמו בהירות התמונה ושפת התפריט, וכן להנמיך או להגביר את הווליום. יש למטען שני שקעי USB כאשר אחד משמש לטעינה והשני משמש לחיבור מכשירים. יש להטעין אותו לפני השימוש הראשון, ובכלל, כדי להטעין אותו דרוש מטען טעינה מהירה (PD), שלא מגיע כחלק מהמארז.
3 צפייה בגלריה
GoPix 1
GoPix 1
GoPix 1
(תמונה: ביקונקט)
3 צפייה בגלריה
GoPix 1
GoPix 1
המכשיר יכול להתחבר לסמארטפון, לפטופ ועוד
(פיליפס/ביקונקט)
היתרון המרכזי של המקרן לפי היצרנית הוא כאמור הגודל והמשקל שלו - שמאפשרים לשאת אותו בקלות לכל מקום. מבחינה זו הוא אכן מצטיין בקומפקטיות שלו, שמאפשרת לטייל איתו מבלי להסתבך. גם העיצוב שלו חלק ומרשים. המקרן נדלק באמצעות לחיצה ממושכת על לחצן ההדלקה והכיבוי שעליו, וניתן לשלוט בפוקוס באמצעות גלגלת שנמצאת על המכשיר. בהתנסות שלי חיברתי אליו בהצלחה לפטופ וסמארטפון של סמסונג. הכבלים לא ארוכים במיוחד, אז קחו בחשבון שתצטרכו להניח את המקרן והמכשיר על משטח ישר ויציב שיכול להכיל את שניהם, וכמובן שימו לב שיש לכם קיר חלק מספיק שניתן להקרין עליו (אפשר גם על התקרה, אם נוח לכם לצפות בזווית כזו). בנוסף, זמן חיי הסוללה הוא בין שעה לשעתיים, תלוי בהגדרות שבחרתם. ניתן להשתמש במקרן גם כשהוא בטעינה, אך זה יגביל אתכם לשקע או לסוללה ניידת. כך שכנראה שלא תוכלו לעשות בינג' של הסדרה האהובה עליכם מבלי לחבר אותו בשלב מסוים למקור כוח. כמו כן, שימו לב כי הגו-פיקס מתאים לסמארטפונים עם חיבור USB-C בלבד; כדי להשתמש בו בחיבור לאייפונים או אייפדים יש צורך במתאם.
לצד יתרון הקומפקטיות, החיסרון המרכזי של המכשיר הוא באיכות התמונה. מהתנסותי, איכות התצוגה משתנה בהתאם למכשיר שאליו מחובר המקרן, אך בכל מקרה היא נראתה פחות טובה בהשוואה למכשיר המחובר. בנוסף, היא משתפרת בהרבה בחדר חשוך לעומת מואר. גם הסאונד נמוך יחסית ולכן אולי לא יתאים לשימוש מול אנשים רבים או בסביבה מעט רועשת. לבסוף לא מדובר במכשיר חכם, אין לו אפליקציות מובנות או אפשרות להתחבר אליו באופן אלחוטי, באמצעות בלוטות' למשל. גם הלחצנים של השלט לא מאוד רגישים, ולעתים היה צורך ללחוץ מספר פעמים ובצורה אגרסיבית יותר כדי לקבל את התגובה הרצויה, מה שפוגע מעט בחוויית השימוש.
3 צפייה בגלריה
GoPix 1
GoPix 1
GoPix 1
(תמונה: ביקונקט)
אז למי המכשיר מתאים? איכות התצוגה ועוצמת הסאונד לא מאפשרת להשתמש בו כתחליף לטלוויזיה, למשל. אך אם אתם צריכים להעביר מצגות, להציג באמצעותו מסמכים או תמונות, או זקוקים למסך גדול כשאתם בדרכים או אפילו בבית בלי הרבה מרחב פנוי, והקומפקטיות חשובה לכם במיוחד, גו-פיקס יענה על הצורך.
מפרט טכני: גודל הקרנה: עד 75 אינץ' רזולוציה: 854X480 פיקסלים ותומך ברזולוציה של עד 1920X1080 מימדים: 78.2X120 מ"מ עובי: 18 מ"מ משקל: 245 גרם מחיר: 1,390 שקלים