אני לא רוצה להתבכיין או משהו, אבל להשתמש בטכנולוגיה מודרנית כשמאלי זה קשה. רוב רובם של הממשקים ואביזרי הקלט מותאמים ליד ימין דומיננטית. אם אתם ימנים, רוב הסיכויים שבכלל לא שמתם לב לכך שהכל מוטה לטובתכם.
2 צפייה בגלריה
עכבר
עכבר
בימין לא חוו על בשרם את האפליה הזאת
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

חשבו רגע על המיקום של פד המספרים במקלדת סטנדרטית (מימין), גישה לווילון הבקרה באייפון (בפינה הימנית העליונה, כדי שיהיה קל להגיע לשם עם האגודל של יד ימין) או אמצעי קלט במשחקים: יד שמאל שולטת בתנועה (מקשי WASD במקלדת, סטיק שמאלי בבקר) בזמן שיד ימין אחראית על הפעולה המדויקת יותר של כיוון המצלמה ומקשי השליטה המרכזיים.
אז נכון, יש חברות שמנסות לעשות את המינימום כדי לעזור לנו, אבל זה מאוד לא כלכלי. האם אפל יכלה להקים פס יצור של אפל ווטש לשמאליים? כן, אבל אפשר גם להגיד לנו פשוט לשים את החוגה בצד השמאלי-תחתון כשאנחנו עונדים את השעון על יד ימין. אז כן, אנשים לפעמים יצחקו עלינו שענדנו את השעון הפוך, אבל לפחות נוכל להשתמש בו.
בקיצור, אני ועוד כ-10% מאוכלוסיית העולם די נדפקנו. וזה מה שהופך כל מוצר שמותאם לשמאליים לחגיגה. הדבר נכון במיוחד לעכברי מחשב. רוב רובם של העכברים הארגונומיים - ואם אתם עובדים כל היום עם העכבר, עדיף שהוא יתאים היטב ליד שלכם - מותאמים ליד ימין בלבד. מדי כמה שנים מישהו מחליט שיש מספיק ביקוש לעכבר לשמאליים, אבל המהדורות האלה מאוד מוגבלות, ולרוב לא שורדות הרבה שנים.
קחו, למשל, את Razer. במשך כמה שנים היא יצרה את עכבר ה-Deathadder שלה גם בגרסה לשמאליים. בחכמתי קניתי שלושה כאלה, כי ידעתי שזה לא יחזיק מעמד לאורך זמן. צדקתי. כיום, לאחר שהאחרון מבין העכברים האלה התקלקל, אצטרך לשלם מאות דולרים אם ארצה להשיג אחד חדש ממוכרים שמבינים היטב את הערך של עכבר כזה.
2 צפייה בגלריה
עכבר לשמאליים של לוג'יטק
עכבר לשמאליים של לוג'יטק
האמת שהוא כמעט סימטרי. עכבר M650 של לוג'יטק
(צילום: יח"צ)
בשנים האחרונות, שמאליים שרצו עכבר ארגונומי נאלצו להסתפק באחד סימטרי לגמרי או ללכת על עכבר אנכי, כמו ה-VerticalMouse 4 של Evoluent (או להשתמש בטראקבול, אבל יש דברים שהשתיקה יפה להם). ואז הגיעה לוג'יטק. שוב.
אחת היצרניות הגדולות של ציוד היקפי פלירטטה בעבר עם קהל השמאליים. לפני כ-15 שנים, למשל, הייתה לה מהדורה מוגבלת יחסית של עכבר MX610 לשמאליים. אך מאז היעלמותו ועד היום, למעט כמה עכברים סימטריים עיקר החדשנות בתחום הופנתה באופן לא מפתיע לעכברים שמתאימים ל-90% מהאוכלוסייה ולא ל-10%.

קצת הגזמתם

מה שמביא אותנו ל-M650 החדש, שהגיע אליי באריזה שהצהירה על תאימותו ליד הדומיננטית שלי ולחלומותיי. מדובר בעכבר אלחוטי, קטן וזול יחסית (169 שקלים), שיכול להתחבר למחשב הן דרך בלוטות' והן באמצעות דונגל ה-USB המצורף. בלוג'יטק מבטיחים עד 24 חודשי פעילות על סוללת AA אחת עם הדונגל, ועד 20 חודשי פעילות בחיבור בלוטות'.
מצד אחד, אני מוריד מפני לוג'יטק את הכובע על המוכנות לייצר מוצר לשמאליים. מצד שני, לקרוא ל-M650 עכבר לשמאליים זו קצת הגזמה. ההשקעה של החברה בהתאמתו של העכבר ליד שמאל היא הנמוכה ביותר שראיתי מבין מוצרים דומים, כי מבחינת המבנה שלו, הוא סימטרי כמעט לגמרי.
ההבדל היחיד בין גרסה שמאלית לגרסה ימנית של ה-M650 הוא במיקומם של שני כפתורי הצד הדקים. אין כאן התאמה של המבנה וקימורי העכבר ליד שמאל, ואם אתם לא נוהגים להשתמש בכפתורי צד, העכבר הזה מרגיש לגמרי כמו עכבר סימטרי. עדיף מאשר עכבר סימטרי לגמרי, אבל לא בשורה גדולה.
בידיים הגדולות שלי הוא לא מרגיש נוח כשאני מנסה למקם את כף היד שלי עליו. אם אתם מהאנשים שמחזיקים את העכבר באצבעות, הצלעות המחוספסות בצידיו דווקא תהיינה נוחות למדי. מעבר לזה, יש כאן גלגלת נעימה (לוג'יטק היא עדיין מלכת הגלגלות), ושני כפתורי פנים סטנדרטיים לגמרי.
האם אני מאוכזב? קצת, אבל זו לא באמת אשמתה של לוג'יטק. היא, כנראה, עשתה את ההחלטה הכלכלית הנכונה - השקיעה את המינימום האפשרי כדי שתוכל לשווק עכבר ככזה שמותאים ליד שמאל. ובכל זאת, התקווה שלי היא ש-M650 הוא הצהרת כוונות ולא משהו חד-פעמי. אמנם אני צריך אקטיבית לגרום לעצמי לשכוח כל מה שאני יודע על שוק הציוד ההיקפי כדי להכניס את התקווה הזו לליבי, אבל מה לא עושים בשביל קצת אופטימיזם. אז יאללה, לוג'יטק, הבאתם מתאבן נחמד - הגיע הזמן להתאים עבורנו גם עכבר דגל. שמעתי שה-MX Master שלכם מאוד נוח.