ראש בראש מול האייפד פרו: גלקסי טאב S8 אולטרה הוא הטאבלט החזק ביותר שסמסונג הציגה אי פעם, והרף שהיא הציבה כאן גבוה במיוחד - המסך מרשים, חוויית השימוש חלקה והביצועים גבוהים מתמיד. האם סוף כל סוף נמצא מתחרה ראוי לאייפד פרו?
3 צפייה בגלריה
גלקסי טאב S8 אולטרה
גלקסי טאב S8 אולטרה
גלקסי טאב S8 אולטרה
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

סדרת גלקסי טאב S8 הושקה בצמוד לסדרת מכשירי הדגל הנוכחית של סמסונג, גלקסי S22, והיא ההמשך הישיר לסדרת גלקסי טאב S7 שהושקה בשנת 2020. השנה מגיעה הסדרה עם שלושה דגמים ולראשונה עם דגם אולטרה. לצד סדרת הדגל מטפחת סמסונג גם סדרת טאבלטים לשוק הביניים בשם גלקסי טאב A.

עיצוב ומסך

תכולת הקופסה של הטאבלט כוללת את הטאבלט עצמו, כבל טעינה מסוג USB-C וכן את העט החכם של סמסונג, ה-S Pen. העט עצמו מעט גדול יותר מזה שאפשר למצוא ב-S22 אולטרה, אבל חוויית השימוש בו זהה לחלוטין (גם כאן זמן השיהוי של העט עומד על 2.8 שניות) והוא מרגיש נהדר לשימוש בין אם מדובר בכתיבה, ציור או כל שרבוט אחר שעולה לכם לראש. הדבר היחידי שלא נקבל כאן כמובן זה מטען, מה שדווקא כן אפשר למצוא בקופסה של האייפד פרו, אבל היי - לפחות יש כאן עט במקום.
הטאבלט כולל מסגרת דקה למדי בעובי של 5.5 מילימטרים בלבד, אך הוא מגיע במשקל יחסית כבד של 728 גרם (לשם השוואה האייפד פרו בגודל 12.9 אינץ' מגיע בעובי של 6.4 מילימטרים אך במשקל נמוך יותר של 685 גרם). בחלקו העליון של המסך נמצאות זוג מצלמות סלפי - אחת בעלת עדשה רחבה והשנייה בעלת עדשה סופר-רחבה, שתיהן בעלות חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל. בחלקו האחורי של הטאבלט נמצא זוג מצלמות נוספות, הראשונה ראשית בעלת חיישן ברזולוציית 13 מגה-פיקסל ועדשה לצילום רחב והשנייה בעלת חיישן ברזולוציית 6 מגה-פיקסל ועדשה לצילום סופר-רחב. לצידן נמצא משטח מגע מגנטי המאפשר לאכלס ולהטעין את העט.
3 צפייה בגלריה
עט כלול באריזה
עט כלול באריזה
עט כלול באריזה
(צילום: shutterstock)
מעבר לכך הטאבלט כולל מערך רמקולים סטריאופוניים מרובע (בעלי חתימת סאונד של AKG), שנשמעים נהדר ומציעים ווליום גבוה למדי ויכולות באס חביבות, ואם תהיתם אז לא, שקע אוזניות לא תמצאו פה. יחד עם זאת כן תמצאו תמיכה בקישוריות בלוטות' 5.2, סורק טביעות אצבע אופטי הממוקם מתחת למסך ועובד נהדר וחיפוי זכוכית למסך Gorilla Glass 5 (בכנות קצת חבל שאין כאן Gorilla Glass Victus).
ההוספה של דגם האולטרה למשפחת הטאבלטים של סמסונג כמובן אפשרה לה להגדיל את כל העסקה בכמה אינצ'ים טובים. הגלקסי טאב S8 אולטרה כולל מסך בגודל חסר תקדים של 14.6 אינץ' המציע פאנל Super AMOLED ברזולוצייה של 1,848x2,960 פיקסלים, הכולל תמיכה בקצב רענון מהיר של עד 120 הרץ וב-+HDR10, והוא מגיע ביחס צפייה של 16:10.
על איכות הפאנלים של סמסונג כבר דיברתי בעבר, וגם הפעם איכות הפאנל מספקת למדי הודות לדיוק צבעים מתקדם ויכולות בהירות די מרשימות ביחד לגודל הפאנל - אם כי לא מדובר בבהירות שעוברת את היכולות של הפאנל שנמצא באייפד פרו. כמו כן, התמיכה בקצב רענון מהיר של 120 הרץ ללא ספק מוסיפה עוד כמה רמות של איכות לחוויית השימוש.

מפרט

השנה מגיעה כל סדרת הגלקסי טאב S8 עם ערכת השבבים העדכנית ביותר של קוואלקום, ה-Snapdragon 8 Gen 1. לצידה ניתן לרכוש את דגם האולטרה עם 8, 12 או 16 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM), וכן 128, 256 או 512 גיגה-בייט של זיכרון אחסון. בנוסף ולשם שינוי, ניתן להרחיב את נפח האחסון של כל דגמי הסדרה באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני.
היות וכבר יצא לי לנסות בעבר את מעבד הדגל של קוואלקום על גבי סדרת הדגל הנוכחית של סמסונג וכן על מכשירים נוספים כגון השיאומי 12 פרו, הביצועים הגבוהים והמרשימים של הטאבלט הזה ממש לא הפתיעו אותי. ערכת השבבים מתמודדת בצורה נפלאה עם כל סוג של משימה שיכולתי לחשוב עליה - מסשן משחקים ארוך דרך ריבוי משימות ועד צפייה בסרטים ובסדרות, הכל עובד חלק ומהר במיוחד, וטוב שכך. ואם נשווה אותו לאייפד פרו - אז כן, כמובן שהביצועים כאן פחות טובים בהשוואה ליכולות העיבוד המרשימות של מעבדי ה-M1 - שהחלו את דרכם במחשבים הניידים והנייחים של אפל, אבל עדיין מדובר בביצועים חסרי תקדים שעומדים במקום הראשון בטבלת הביצועים בעולם האנדרואיד.
עוד מתחת למכסה המנוע נמצאת סוללת הטאבלט, שמגיעה בנפח עצום של 11,200 מיליאמפר-שעה ותומכת בטעינה מהירה חוטית בהספק של 45 וואט. חיי הסוללה מרשימים גם הם - בערך תשע וחצי שעות של זמן מסך בימים עמוסים במיוחד. לא רע בכלל.

קסם ושמו DeX

אחד היתרונות הברורים של הטאבלטים של סמסונג הוא דקס (DeX) - גרסה ייעודית של מערכת ההפעלה המאפשרת לנו לעבוד עם הטאבלט בפורמט שמזכיר מאוד את עבודה עם מחשב נייד המבוסס על ווינדוס. אני מאוד אוהב את דקס, בעיקר אם עושים בה שימוש יחד עם כיסוי המקלדת של הטאבלט (שנמכר בנפרד ועולה בישראל 1,149 שקלים), הכולל מקלדת פיזית נוחה למדי הכוללת משטח מגע לעכבר וחיפוי הגנה לחלקו האחורי של הטאבלט. ראוי בנוסף לציין שניתן לעשות שימוש בדקס גם עם חלק ממכשירי הטלפון של החברה - כאן צריך לחבר את הסמארטפון למסך באמצעות כבל ולחבר מקלדת ועכבר למכשיר עצמו באמצעות בלוטות' או באמצעות תחנת עגינה חיצונית.
הביצועים של דקס כאמור מאוד מזכירים את חוויית השימוש שנקבל עם מחשב נייד המבוסס על ווינדוס, אבל חשוב מאוד לזכור שאפילו שהנראות של המערכת מאוד מזכירה מחשב נייד, עדיין מדובר בטאבלט שרץ על אנדרואיד ולכן כל האפליקציות שנעשה בהן שימוש מבוססות גם הן על אנדרואיד - מה שגורם לך שחוויית השימוש עם חלק מהאפליקציות פחות מתאימה לפורמט עבודה המדמה מחשב נייד. יחד עם זאת, ברוב המוחלט של המקרים ועם אפליקציות עבודה כגון גוגל דוקס, אאוטלוק, וורד, פאוור-פוינט וכרום, דקס עובדת נהדר ומספקת חוויית שימוש לא רעה בכלל.
3 צפייה בגלריה
תחליף ראוי למחשב נייד?
תחליף ראוי למחשב נייד?
תחליף ראוי למחשב נייד?
(צילום: Samsung)
הדבר היחידי שכן יש לי להתלונן עליו עם דקס הוא שאפילו שהיא מאוד נוחה, היא עדיין רחוקה מלהיות תחליף ראוי למחשב נייד, בעיקר אם אתם מצפים לקבל ביצועים חלקים ומהירים כמו שאפשר לקבל עם מחשב נייד מבוסס ווינדוס. יחד עם זאת, בשביל טאבלט כמו שיש לנו כאן ובשילוב עם המפרט הגבוה, מדובר בפיתרון מרשים ונוח לשימוש (עכשיו רק חסר שאפל תתעורר ותספק משהו דומה עם האייפד).

השורה התחתונה

גלקסי טאב S8 אולטרה הוא ללא ספק טאבלט איכותי ומהיר למדי, וחוויית השימוש שהוא מספק לא פחות ממרשימה - תחרות ראויה לאפל ללא ספק. מדובר במכונת ביצועים משומנת במיוחד, ובאחד האופציות הטובות ביותר שלכם אם אתם מחפשים טאבלט מבוסס אנדרואיד שיעשה את העבודה כמו שצריך, רק חשוב לקחת בחשבון שאחרי הכל מדובר כמו טאבלט, ועל כן חלק ישנה הגבלה מסוימת על היכולות שלו.
גלקסי טאב S8 זמין לרכישה בישראל בשתי גרסאות: גרסת Wi-Fi בעלת 256 גיגה-בייט נפח אחסון ו-12 גיגה-בייט זיכרון עבודה במחיר של 4,499 שקלים. גרסת 5G בעלת 256 גיגה-בייט נפח אחסון ו-12 גיגה-בייט זיכרון עבודה במחיר של 4,999 שקלים.