3 צפייה בגלריה
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
ראש הממשלה בנט. המכתב ככל הנראה הגיע לרעננה, שם הוא מתגורר
(צילום: חיים הורנשטיין)
המשטרה ושב"כ פתחו בחקירה בעקבות מכתב איומים ברצח ובתוכו כדור נשק חי שהופנה כלפי משפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. כך הודיעה אחר הצהריים (שלישי) המשטרה. המכתב נשלח לאחד מבני משפחתו של ראש הממשלה ולא אליו ישירות, וככל הנראה הגיע לרעננה, שם מתגורר בנט עם בני משפחתו.
בעקבות מכתב האיומים החליטו גורמי הביטחון במשרד רה"מ לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת בנט. על פרטי החקירה ועל המעורבים הוטל צו איסור פרסום גורף. מפלג הפשיעה הביטחונית ביאחב"ל ביחידה להב 433 של המשטרה יהיה אמון על החקירה, שבה שותף גם שב"כ.
בנט אמר בעקבות האיומים כי "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכל, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו. עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי".
הוא הוסיף: "כולנו אנשים. ויכוחים וחילוקי דעות - כן, בריונות ואיומים - לא. אני ראש ממשלה ואיש פוליטי, אבל אני גם בעל ואבא, וחובתי היא גם לשמור על אשתי ועל ילדיי. ערב ימי הזיכרון ויום העצמאות, אני קורא לכולם – מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר לאנשים שפעילים ברשתות החברתיות – זה זמן הרגעה ופיוס. יש לנו בית אחד, ואסור לנו לשרוף אותו".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו
"אני ראש ממשלה ואיש פוליטי, אבל גם בעל ואבא". משפחת בנט
(צילום: אריאל זנדברג, תקשורת רוה"מ )
בחודש אוגוסט האחרון נעצר צעיר בן 23 מאשקלון בעקבות פוסט שפרסם ובו לפי החשד איים לפגוע בחייו של בנט. בפוסט כתב החשוד, בין היתר, כי "הוא המוות" של ראש הממשלה - וכי אם היה לו אקדח הוא היה "שורף עליו מחסנית". הפוסט שפרסם החשוד עסק במותו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנורה מטווח אפס על ידי מחבל חמאס במהלך ההתפרעויות בגבול רצועת עזה.
עוד בימים שלפני הקמת הממשלה בראשותו של בנט הועלתה רמת האבטחה שלו ושל שרת הפנים איילת שקד לדרגה חמש, אחת לפני הגבוהה ביותר. הכנסת הייתה זו שאבטחה את שקד לאור איומים שקיבלה, ובנט אובטח על-ידי הכנסת בהנחיית המשטרה.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט יוצא מביתו ליום העבודה הראשון כראש ממשלה
נפתלי בנט יוצא מביתו ליום העבודה הראשון כראש ממשלה
ליד ביתו של בנט ברעננה. המכתב נשלח לאחד מבני המשפחה
(צילום: יאיר שגיא)
בימים האחרונים עלתה לכותרות משפחת בנט בעקבות תחקיר על הזמנת משלוחי מזון בסכומים של אלפי שקלים לביתה ברעננה בכל חודש. לשכתו של בנט ענתה לביקורת שהוטחה בו על בזבוז לכאורה של כספי ציבור, וטענה כי ההוצאות בביתו הפרטי של בנט - המשמש אותו כמעון ראש הממשלה בימים אלה מאחר שהמעון בבלפור נמצא בשיפוצים - נמוכות בהרבה ביחס להוצאות בתקופת בנימין נתניהו כראש הממשלה במעון הרשמי בבלפור ובביתו של נתניהו בקיסריה.
בתגובה שפרסמה לשכת בנט פורסמו ההוצאות המדויקות עבור הבית ברעננה עם השוואה לנתונים בתקופת נתניהו, ונטען כי בחישוב שנתי – מדובר בחיסכון של יותר משני מיליון שקלים. תגובת נתניהו לא איחרה לבוא, ומטעמו נמסר כי בניגוד לבנט רוב הוצאותיו על הזמנות טייק-אוויי היו דווקא לצורך אירוחים רשמיים, ונטען כי עלות ההזמנות שביצעה משפחת נתניהו היא עשירית מזו של משפחת בנט.