ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) התייחס להחלטתו של יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, שהודיע כי מפלגתו תרוץ בבחירות הקרובות ללא הציונות הדתית בהנהגת בצלאל סמוטריץ', ואמר הבוקר (רביעי) לאולפן ynet: "אין ספק שכולנו מאוד מוטרדים מהפיצול הזה - אנחנו חוששים שמא אחת מהרשימות לא תעבור את אחוז החסימה".
זוהר הדגיש: "זו תהיה מכה גדולה מאוד, שתשמיד את התוכניות שלנו להגיע ל-61 מנדטים של מחנה הימין". הוא ציין כי "נעשה בדיקות מעמיקות באמצעות סקרים ונתונים. נתניהו שוקד על זה, אני מניח שהוא יהיה חייב להיות מעורב".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
"זו תהיה מכה גדולה מאוד, נעשה בדיקות מעמיקות". בן גביר וסמוטריץ'
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: הדר יואביאן)
בתוך כך, התייחס זוהר לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - שסירב לגנות אתמול בברלין את מתקפת הטרור באולימפיאדה במינכן, וטען כי ישראל "ביצעה 50 שואות בפלסטינים" - ‏ואמר כי "עמוק בתוך ליבו מצויה שנאה גדולה לישראל - הוא מעולם לא היה פרטנר לשלום וגם לא יהיה".
לדבריו, "אומנם בשגרה אבו מאזן לא מפעיל כוחות מזוינים נגדנו, אבל אין ספק שהוא מעודד טרור על בסיס יומיומי אצלו ברשות הפלסטינית". הוא הוסיף: "בבתי הספר שם מלמדים שישראל היא האויב שצריך להשמיד, אז לא צריך להתפלא שהוא הולך ברחבי העולם ומכפיש את שמה באופן כזה".
זוהר הדגיש כי "טוב שאנחנו לא זקוקים לו בשום דבר, בדיוק ההיפך - הוא זה שזקוק לנו ותלוי בנו - והמשוואה הזו צריכה להישמר". בנוסף, ציין כי "כל מי שחלם או דיבר על הקמה של מדינה פלסטינית, מתוך השמאל הישראלי ומתוך גורמים מסוימים בפוליטיקה הישראלית, יותר מתמיד אני חושב שהוא מבין היום שהדבר הזה הוא לא בר היתכנות".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"קודם כל שיסביר לציבור למה ניסה להפוך את אבו מאזן לבן בריתו". לפיד
(צילום: AP)
בעניין פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ואבו מאזן בחודש שעבר, אמר זוהר כי "לאורך השנה-שנתיים האחרונות ראינו חיזור ממש, לדעתי אפילו על גבול הפתטי, של גנץ ולפיד אחרי אבו מאזן. הדבר הזה בעיניי הוא לא פחות ממביך". לדבריו, "אני יכול להגיד דבר אחד באופן ודאי - כשנחזור להנהגת המדינה, לעולם לא נהיה אלה שמחזרים אחריו, מבקשים ממנו טובות או עושים איתו כל מיני עסקים".
שמענו את לפיד מדבר על החרפה המוסרית בדבריו של אבו מאזן, מה הציפיות שלך מגנץ? "קודם כל שלפיד ינסה להסביר לציבור הישראלי למה הוא ניסה להפוך את אבו מאזן לבן בריתו, בזמן שהוא ידע שמדובר באדם שאין שום תקנה בגזרה שלו לגבי כל מה שקשור לישראל. לגבי גנץ, אני חושב שהוא באמת חשב, באופן תמים ביותר, שיהיה אפשר לעשות משהו עם אבו מאזן. הוא קיבל עכשיו תשובה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים".
מצד שני, יש קולות שיגידו שאין לישראל פרטנר אחר מלבד הרשות הפלסטינית - ושעדיין צריך לחזק אותה מול חמאס - שכנראה חושב עלינו דברים דומים ואף חמורים יותר. "אין שאלה שחמאס הוא ארגון מאוד רדיקלי, יותר מהרשות הפלסטינית. לשמחתי, לרשות הפלסטינית אין כרגע עוצמה צבאית שיכולה לסכן את ישראל. אם הייתה לה - תאמיני לי שהיא הייתה משתמשת בה בכל יום ובכל שעה".