אין ספק שמאז שנכנס לחיינו ב-2014, הווי הכחול שינה את חוויית הוואטסאפ שלנו לחלוטין. חלק מהמשתמשים אוהבים אותו וחיים לצדו בשלווה, אך לא מעט אנשים סולדים ממנו ואף מרגישים שהוא משפיע עליהם לרעה. למזלנו, קיימת אפשרות לבטל את הווי הכחול לחלוטין, ואפילו לסדר על הדרך כמה הגדרות פרטיות חשובות לא פחות. איך עושים את זה? האמת שזה ממש פשוט.
1 צפייה בגלריה
וואטסאפ
וואטסאפ
וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
תופתעו או לא, מסתבר שהווי הכחול בוואטסאפ, זה שמסמן לנו שהנמען שאליו שלחנו הודעה נכנס לצ'אט איתנו וכביכול קרא את ההודעה שלנו, עלול לעשות יותר נזק מאשר תועלת. למעשה, לא מעט מחקרים מצביעים על קשר ישיר בין השימוש בווי הכחול, ובפיצ'רים אחרים כמו "נראה לאחרונה", לבין מצבם הנפשי של משתמשים רבים. הידיעה שהנמען קרא את ההודעה ששלחו אך לא השיב עליה מעוררת אצלם תחושת אי נוחות ולעתים גם חרדה.
אז איך אפשר להיפטר מהווי הכחול בוואטסאפ? זה הרבה יותר קל משאתם חושבים. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ במסך הבית של האפליקציה על תפריט (אייקון שלוש הנקודות בחלק העליון של עמוד הבית) > הגדרות > חשבון > פרטיות. ממסך זה תוכלו לבטל את הווי הכחול על ידי ביטול הגדרת אישורי קריאה. שימו לב: הביטול הוא דו-צדדי - אנשי הקשר שלכם לא יקבלו אישורי קריאה מכם ואתם לא תקבלו אותם מהם. נציין גם שהווי הכחול יבוטל רק בצ'אטים פרטיים (צ'אט בין שני משתמשים), כשבקבוצות מרובות משתתפים אין אפשרות לכבות אותו.
איך להוריד את הוי הכחול בוואטסאפ

כיבוי הווי הכחול הוא רק הצעד הראשון שאתם יכולים לעשות בכל מה שקשור לפרטיות שלכם באפליקציה. במסך הגדרות הפרטיות תוכלו לשנות את הגדרת "נראה לאחרונה", ובכך להחליט מי יראה מתי הייתה הפעם האחרונה שבה ביקרתם באפליקציה.
ישנן שלוש אפשרויות לבחירה - כולם תגרום לכך שכל המשתמשים שמדברים איתכם בוואטסאפ יראו את סטטוס הנראה לאחרונה שלכם, אנשי קשר תגרום לכך שרק המשתמשים ששמרתם באנשי הקשר שלכם בטלפון יראו את טטטוס הנראה לאחרונה שלכם ואף אחד תגרום לכך ששום משתמש לא יוכל לראות מתי הייתה הפעם האחרונה שביקרתם באפליקציה. בדומה לווי הכחול, גם כאן כל הגדרה שתבחרו תשפיע על שני הצדדים (משמע, אם תבטלו את סטטוס הנראה לאחרונה שלכם, לא תוכלו לראות את סטטוס הנראה לאחרונה של החברים שלכם).
לצד אפשרות נראה לאחרונה, במסך הגדרות הפרטיות תוכלו לשלוט על אלמנטים נוספים בכל הקשור לפרטיות שלכם באפליקציה. ניתן למשל להגדיר מי יראה את תמונת הפרופיל שלכם, מי יראה את האודות שלכם ומי יראה את הסטטוס שלכם. כמו כן, תוכלו לקבוע כי וואטסאפ לא תאסוף נתונים על המיקום שלכם.