טובה גאר, בת 47 מתל אביב, היא אישה בריאה בדרך כלל, ללא מחלות משמעותיות ברקע. לפני כשנה חלתה בקורונה. "לא עשיתי מזה עניין, הרי חוסנתי בכל החיסונים ועברתי את הקורונה די בסדר - בזמן המחלה הרגשתי עייפות וקצת צינון, לא מעבר לזה וחשבתי שזהו, זה מאחוריי". ואז הגיע הסיוט. "כמה ימים לאחר מכן החל לי נימול בפנים, שהפך לשיתוק, כאבים קשים בגפיים, בשרירים, התכווצויות, כאבי פרקים, והיה לי קושי גדול לקום או ללכת. חשתי עייפות שלא ידעתי שניתן להרגיש. פניתי למיון ואף אושפזתי אולם אף אחד לא ידע מה האבחנה והעבירו אותי כמו שמעבירים כדור, מרופא לרופא. לא רק שחשתי משותקת, כאובה ולא מתפקדת, גם לא קיבלתי תשובות ואף אחד לא סייע לי.
קראו עוד:
"לרופאים לא היו תשובות ברורות ואף אחד לא ידע איך לעזור לי, בנוסף כל רופא הסתכל על התחום הצר שלו ולא היה מי שיסתכל על התמונה הכוללת ואני לא הייתי במצב לנהל את המצב של עצמי. עד שהתקשרתי לסוכנת הביטוח שלי, ורדה לבקוביץ, מומחית לסיעוד ובריאות, שאמרה לי: 'נפתח לך שירות רופא מלווה, לו את זכאית כחלק מפוליסת הביטוח שלך'. תוך דקות חתמתי על מסמכים ושוחחתי עם האחות הדס חברון ועם הרופאה ד"ר טליה פיין, מומחית ברפואה פנימית ובמחלות זיהומיות, שצוותו לטיפול שלי".
7 צפייה בגלריה
 טובה גאר
 טובה גאר
טובה גאר. "הרגשתי שיש אור בקצה המנהרה"
( צילום באדיבות המצולמת)
הצוות הרפואי בחברת מדיקס, שגאר כלל לא הכירה קודם לכן, אסף עבורה את תוצאות הבדיקות, תיאם בדיקות נוספות ואף התייעץ עם מספר רב של רופאים בתחומים שונים ורלוונטיים, ביניהם פרופסור מומחה במחלות זיהומיות המרכז את נושא סיבוכי קורונה בבית חולים שיבא. "בסוף ההליך סוכם שאני סובלת מסיבוך של קורונה, ולידיעת מי שחושב שקורונה זה כלום: טעות גדולה! מסתבר שיש סיבוכים רבים ויש מעט ידע נצבר בתחום ולכן גם מעט מומחים. בחברת הליווי הרפואי ידעו בדיוק עם מי להתייעץ ולאלו בדיקות וטיפולים להפנות.
"הרגשתי שיש מי שלוקח אותי ביד, שאני לא לבד. במדיקס מפעילים עבורך סיירת מטכ״ל רפואית של ממש. לא היו לי ציפיות והופתעתי מאוד לטובה". לגאר הותאמו טיפולי שיקום ייעודיים, כולל טיפול בתא לחץ. "לצד זה הצוות סייע לי במימוש הזכויות שלי מול הרשויות, שזה עניין קשה בפני עצמו, מאחר שלא הצלחתי לעבוד. לאחר חוסר אונים מול המערכת הבירוקרטית שלא יכלה ולא ידעה כיצד לסייע לי, פתאום הרגשתי שיש אור בקצה המנהרה".
טובה גאר: "לרופאים לא היו תשובות ברורות ואף אחד לא ידע איך לעזור לי, בנוסף כל רופא הסתכל על התחום הצר שלו ולא היה מי שיסתכל על התמונה הכוללת ואני לא הייתי במצב לנהל את המצב של עצמי"
בראש קבוצת מדיקס , הפעילה מאז 2006, עומדת סיגל עצמון, מנהלת החברה ואחת מהמייסדות, שבאה "ממקום של תשוקה לעולם הרפואה ורצון להשפיע ולהציל חיים", לדבריה. "אצלנו, מאחורי כל משפחה, כל חולה, ניצבת "סיירת מטכ"ל רפואית". כיום, החברה היא גלובלית עם משרדים בתל אביב, לונדון, ניו יורק, מינכן, הונג קונג, סינגפור, מלבורן ועוד ומשרתת מיליוני לקוחות הפזורים ברחבי העולם. לקוחותיה ושותפיה הם בעיקר חברות ביטוח, קבוצות פיננסיות, מעסיקים ומוסדות ממשלתיים.
7 צפייה בגלריה
סיגל עצמון
סיגל עצמון
סיגל עצמון. "סיירת מטכ"ל רפואית"
(צילום: מדיקס)
אילו שירותים אתם מציעים? עצמון: "אנחנו מספקים פתרונות הוליסטיים הכוללים שירותי מניעת מחלות קשות ואבחון מוקדם, ליווי וניהול מחלה, מתן חוות דעת נוספת וליווי חולים בעת אשפוז, טלרפואה ושירותי רפואה וירטואליים, שירותי ניהול שיקום, אשפוז בית ושירותים פסיכו-סוציאליים.
"הצוות הרפואי מתייעץ עם מומחים מובילים בארץ ועל פי צורך בחו"ל, חוקרים ואנשי ומאתרים מידע עדכני על טיפולים וניסויים קליניים. התוצאה היא, שב-20% מהמקרים אנחנו מוצאים מידע נוסף שהינו משמעותי דיו בכדי לשנות את האבחנה ו/או לשפר את הטיפול. ביותר מ-43% מהם אנו ממליצים על שינוי בטיפול המוצע על מנת להגיע לתוצאות רפואיות טובות יותר".
לאחר ההערכה הראשונית ותיאום הטיפולים, הצוות הרפואי האישי ממשיך ללוות את המטופל תוך ניטור ההתקדמות ומתן תמיכה רפואית, תפעולית ורגשית. "השירות ניתן לתקופה של שלושה חודשים או יותר, בהתאם לצורך הרפואי. בכל שלב ניתן גם להסתייע בעובדת סוציאלית או בפסיכיאטר למתן מענה לקשיים רגשיים שעולים לעתים קרובות בהתמודדות עם מחלה קשה".
מה עלות השירותים השונים? "למדיקס יש שיתוף פעולה אסטרטגי רב שנים עם קבוצת הביטוח הראל ומבוטחיה הזכאים לקבל את השירות כחלק מהפוליסה שלהם. המחיר ללקוחות פרטיים משתנה לפי סוג ואופי השירות הנדרש כשקיימים מספר מנגנוני תמחור, המושפעים מהצרכים הרפואיים של החולה וכוללים התחשבות בדרישות שונות. אנחנו מעניקים גם שירותי פרו-בונו (ללא תשלום) לאנשים מעוטי יכולת כחלק מהאחריות החברתית של מדיקס".
יש לכם אפליקציה שמלווה את המטופל? "האפליקציה שלנו פועלת במדינות שונות בעולם ותושק בישראל בקרוב. המשתמשים יוכלו להעלות ולנהל בצורה חכמה את המידע הרפואי שלהם ולשתף אותו בצורה בטוחה עם רופאיהם השונים, לקבל ייעוץ וירטואלי, תזכורות, המלצות מותאמות אישית ולנתח את הדאטה הרפואי שלהם".
מה היתרון שלכם על פני חברות אחרות? "היתרון שלנו הוא בערכים ובשיטות העבודה שלנו. יש לנו למעלה מ-15 שנות ניסיון עם תוצאות מוכחות לאורך השנים. יש לנו קשרים ויכולות רפואיות ענפות הן בארץ והן בעולם. מאות רופאי בית מומחים ואלפי רופאים בעלי שם עולמי איתם נמצאת מדיקס בקשרים רפואיים מקצועיים. אנחנו בקשר עם מאות בתי חולים מובילים בעולם. לנו יש את הכלים הטכנולוגיים והדיגיטליים המתקדמים לניתוח דאטה וניטור חולים, כל זאת לצד מחלקת מחקר ומאגרי מידע ייחודיים. בנוסף יש לנו תהליכים מובנים למדידה ובקרה איכות רפואית. אמרתי לך - סיירת מטכ"ל רפואית".

ליווי במשבר הגדול ביותר בחיים

"אני יודעת איך זה מרגיש כשביום אחד באמצע החיים השמיים נופלים. התחושה הזו בגוף שהדם צונח לרצפה והראש לא מעכל ואני יודעת שהחיים כבר לא יהיו אותו דבר", מספרת שירלי זילבר, מייסדת חברת הליווי Take Care . "הייתי בת 25 כשאבא שלי התאבד וכשחשבתי שהגרוע מכל קרה אצלנו במשפחה. אחי עופר התאבד לפני ארבע שנים. כן, דיכאון זו מחלה קשה ואף סופנית לעיתים. אני זוכרת בנימים שלי את התחושות והרגשות. הכאב הבלתי נסבל, היגון, תחושת האשמה וחוסר האונים. והבלבול הגדול שמציב אותך מול שאלה אחת: 'מה עושים עכשיו?'
"שני המשברים האלו עיצבו את תפיסת עולמי: בחרתי לבחור בחיים בכל יום מחדש והדרך שלי לעשות זאת היא להיות נוכחת במלואי ולעסוק בנושאים משמעותיים, כדי שאוכל גם להשפיע ולשנות. כך נולד 'טייק קר', בית לליווי מטופלים ובני משפחה במשבר הגדול ביותר בחייו של כל אחד מאיתנו וברגעים שבהם אנו זקוקים לכל התמיכה, הניהול והסיוע כדי לעלות חזרה למסלול".
7 צפייה בגלריה
שלי זילבר
שלי זילבר
"אני יודעת איך זה מרגיש כשביום אחד באמצע החיים השמיים נופלים." שלי זילבר
( צילום: מור צידון)
כמו גאר וזילבר, ישנם רבים אחרים שהתחושות הללו אינן זרות להם. הבלבול, חוסר האונים וחוסר הידיעה מה צפוי הלאה הם חלק מההתמודדות של מי שחווים משבר בריאותי ופוגשים את הטרטור הבירוקרטי של המוסדות, כדי לקבל את מה שמגיע להם על פי חוק. זהו גם כר פורה לכניסתן של חברות פרטיות לתחום הליווי הרפואי בישראל.
"החלטות רפואיות לא קלות מתבקשות דווקא בתקופה בה הכול נופל עלייך ללא כל התראה מוקדמת. אדם נורמלי לא יכול לעמוד בקשיים שהבירוקרטיה מציבה בפניו. זה פשוט מטורף", מסבירה עפרה שוורץ (39) מרמת גן, אחות במחלקת יולדות בבית חולים שיבא תל השומר. "החלטתי להתעסק בהחלמתי בזמן ש'טייק קר' נלחמת עבורי" .
7 צפייה בגלריה
עפרה שוורץ
עפרה שוורץ
עפרה שוורץ. "המערכת אטומה, מכבידה, מייאשת ומתישה"
לשירות הליווי הרפואי היא הגיעה לאחר שאובחנה בסרטן השד בחודש אוגוסט האחרון. "התחלתי את הטיפולים בספטמבר - כימותרפיה, ניתוח והקרנות. ביום ראשון אני חוזרת לסבב נוסף של כימותרפיה וגם לחולשה, לבחילות ולכל הדברים 'הטובים' הנלווים לזה". ההיכרות שלה עם הליווי רפואי החלה עם כרטיס הטבה שקיבלה מבית החולים - ליווי לתקופה של שנה.
"לא הכרתי אותם אבל אמרתי לעצמי ששווה לנסות", היא אומרת בחיוך, "יצרתי איתם קשר ואז החל תהליך הקליטה ומיפוי הצרכים שלי. כמעט אין יום שבו גורם כלשהו לא מבקש ממני מסמכים, בין אם זה ביטוח לאומי, רשות המיסים, קופת חולים, משרד הבריאות ועוד. וכולם רוצים את אותם מסמכים שאני צריכה לשלוח שוב ושוב, לעדכן, לדבר עם כל גוף בנפרד. עבור מישהו שהוא חלש מהכימותרפיה או מבוגר שאינו טכנולוגי – החיים הופכים להיות גיהינום. זה כמעט בלתי אפשרי. אבל למי שלא מתעקש על זכויותיו, מוותר ומתייאש, הוא פשוט לא יקבל את מה שמגיע לו על פי חוק. ואת כל הדברים הללו טייק קר עשתה עבורי".
כמו מה למשל? "תו נכה. לקח לי חודשים לנסות להשיג ובכל פעם דחו את בקשתי באופן שרירותי. כשעינב נכנסה לתמונה היא מיד הרגיעה אותי, 'את אל תדאגי. אנחנו נתיש אותם'. ובאמת אחרי ארבע פעמים של דחיות ואחרי מתן תו זמני לארבעה חודשים בלבד, שאחרי אינספור מסמכים שהגשנו ותלונה רשמית, הוגדל לשנתיים – הצלחתי לקבל את התו המיוחל. לבד - לא היה סיכוי שאצליח. כך גם מול החזרים על נסיעות לטיפולים שאני אמורה לקבל על פי החוק. אותו מסע מתיש של טרטורים עם התכתבויות נצח.
"אחרי שקיבלתי את האבחנה הראשונה שיש לי סרטן הרגשתי שהשיח הוא 'זהו. תסתדרי'. גם כאחות בתוך המערכת הופתעתי מזה שלא מלווים את החולים או מקלים עליהם בבירוקרטיה, ועד כמה המערכת אטומה, מכבידה, מייאשת ומתישה. את מוצאת עצמך מתנהלת מול אפליקציות שלפעמים לא מותאמות למה שקורה במציאות. במצב שלי, שלא הולך להשתנות בשנתיים הבאות, עם הכימותרפיה שבה אני מקבלת רעל ישירות אל תוך הווריד, המשמעות היא חולשה, בלבול, עייפות וחששות תמידיים מסכנת חיים. זה אפיסת כוחות שלא ניתן לתאר.
עפרה שוורץ: "עבור מישהו שהוא חלש מהכימותרפיה או מבוגר שאינו טכנולוגי – החיים הופכים להיות גיהינום. זה כמעט בלתי אפשרי"
"במצב כזה אין באמת יכולת וכוחות להתמודד מול ערמת הקשיים הבירוקרטים שנוחתים עלינו. אז אני אמורה עכשיו לריב מול גורמים אינטרנטיים שברוב הם אפילו לא אנשים? אלמלא החברה לא הייתי מקבלת כלום. גם היחס הוא אנושי. הרגשתי כמו אדם שמגיע לחוף מבטחים. וזו לא עוד קלישאה. עינב אמרה לי בשיחה הראשונה: 'אנחנו פה גם כדי לאוורר לפרוק ולהיות איתכם ולא רק למלא טפסים'. יש משהו קסום ומחמם את הלב בזה שיש מי שעבורו את לא עוד מספר או טופס. את בנאדם".
"טייק קר" קיימת מזה חמש שנים, ושירלי זילבר העומדת בראשה הייתה בעבר מנכ"לית האגודה לזכויות החולה בישראל. "חזון החברה הוא שיפור יכולת הניהול העצמי של כל מטופל ובני משפחתו, שנקלעו למשבר רפואי או מחלה ולפעול באובייקטיביות וללא משוא פנים".
מה השירותים שאתם מציעים? "ליווי חולים במשבר רפואי או מחלה קשה בתחומים הבירוקרטיים, רפואיים, כלכליים, סוציאליים ורגשיים. לאחר ביצוע שיחת אפיון ומיפוי צרכים, מלווה מנהלת הטיפול את המטופל או בני משפחתו במשך כמה חודשים ונותנת מענה הכולל תזכורות, קביעת תורים, סיוע במיצוי זכויות והכוונה רפואית על ידי הנגשת מידע מותאם אישית. מדובר ב'מסע' הגדוש באינספור אנשי מקצוע - מידענים רפואיים, מנהלי טיפול, מומחי זכויות, עובדי סוציאליים, מטפלים רגשיים, יועצי מס או ביטוח ועורכי דין. אנו נותנים מענה מותאם אישית על ידי גורם אחד - מנהלת הטיפול, שמסייעת ומתאמת בין כלל הגורמים".
מה עלויות השירותים השונים? "בד"כ מטופלים ובני משפחה מגיעים אלינו דרך מסלולים שונים, כמו עמותות וארגוני חולים, חברות וארגונים עסקיים. כל הגופים הללו מגיעים עם החברה להסדרים שנתיים אשר מממנים את עלות הליווי. מגיעים כמובן גם מטופלים פרטיים ומשלמים כ-750 שקל לשיחת אפיון ומיפוי צרכים, וליווי חודשי בעלות של בין 1,500 ל-2,500 שקל, עם מינימום של שלושה חודשים.
"כיום אנחנו עובדים על מסלולים שונים על מנת שכל מטופל במדינת ישראל יוכל לקבל את השירותים האלה. זה לא שירות לאלפיון העליון, הוא יינתן לכולם בכל מיני וריאציות".
יש לכם אפליקציה/אתר שמלווה את המטופל? "יש לנו שתי טכנולוגיות תומכות. האחת משקפת את העבודה של מנהלת הטיפול, כדי שהמטופל או בן משפחתו יוכלו לדעת בכל רגע נתון מהם התהליכים שנעשים. השנייה - מערכת ה-care navigator היא מנוע המאפשר הנגשת מידע מותאם אישית וסיוע במיצוי זכויות רפואיות וסוציאליות".
מה היתרון שלכם על פני החברות האחרות? "הקמנו את החברה מתוך תחושת שליחות ועל בסיס ניסיון רב שנים. אנו מתמחים בעולם הבריאות והרפואה, מיצוי זכויות, ביטוח, מידענות רפואית וליווי המטופל בניהול המחלה. יתרון נוסף - אנחנו רואים במטופל 'שותף לתהליך' שיכול לקחת אחריות על בריאותו ולקבל החלטות מושכלות במציאות החדשה שהוא ובני משפחתו עומדים בפניה, אך לא 'שותף' לכספים ולקצבאות שמגיעים לחולים, ועוסקים גם בזכויות של מערכת הבריאות ולא רק בזכויות המזכות בכסף. אבל היתרון העיקרי שלנו הוא בגישה של לעשות טוב לא רק מהמקום המקצועי אלא גם מהמקום הערכי והאנושי".

העולם נעצר לנו

אל חברת הלווי הרפואי Medint הגיעו בני הזוג וינסנט ולי קלארק זמן קצר לאחר תאונת דרכים קטלנית שאירעה ביולי 2021 בסמוך לקריית טבעון, בה איבדו את אוליבר, בנם בן השנה. זה קרה בכביש 77 שבעמק יזרעאל, כאשר בני הזוג קלארק, שהתגוררו אז בבית לחם הגלילית, נסעו עם שני ילדיהם לארוחת ערב משפחתית, כשלפתע סטה נהג מהנתיב הנגדי והתנגש בעוצמה ברכבם.
7 צפייה בגלריה
משפחת קלארק
משפחת קלארק
ניסינו לחשוב איך אנחנו יוצרים שגרה וממשיכים לטפל בילדה שלנו". משפחת קלארק
(צילום באדיבות המשפחה)
אחותו הגדולה של אוליבר, אביגיל, שהייתה אז בת ארבע וחצי ואימה נפצעו באורח בינוני, ואבי המשפחה נפצע באורח קשה. קלארק מספרת איך נעזרו בשירותי החברה בזמן שהמערכת הרפואית לא יכלה לספק את צורכיהם, "בבת אחת וללא כל התראה מוקדמת נחתה עלינו מציאות חדשה בה אביגיל, בעלי ואני פצועים. העולם נעצר לנו.
"אחרי שמאבדים ילד כל החיים מתפרקים. את רוצה כבר לחזור להיות משפחה. מתוך הכאוס הזה ניסינו לחשוב איך אנחנו יוצרים שגרה וממשיכים לטפל בילדה שלנו. לבית לוינשטיין, שהוא מרכז סופר מקצועי ועם צוות מדהים – לא היה מענה עבורנו וגם לא נתנו לנו הרבה תקווה בהמשך להתקדמות בשיקום של אביגיל. לא היו להם המשאבים וגם לא האמצעים להמשיך ולהתקדם איתה הלאה לשלב הבא.
לי קלארק: "היום אני יכולה לומר שליווי כזה הוא מאסט. אנשים במצב כמו שהיינו בו הם מאוד מבולבלים ולפעמים חסרי אונים מול המערכת, שלא יכולה או לא מסוגלת לספק את המידע והתשובות"
"מהמקום הזה דודה שלי פנתה למדינט שתעשה עבורנו את כל מה שרצינו לעשות אך לא היינו מסוגלים לכך זמן ואנרגיות. החברה עשתה עבודת מחקר מצוינת, בדקה את כל האופציות וכל השיטות המתקדמות שאפשר למצוא בעולם כדי לשפר ולקדם את מצבה של אביגיל. הם חזרו אלינו עם שלושה מקומות מהמובילים בעולם, כאשר ההמלצה שלהם הייתה לפנות למרכז באנגליה שהתברר כמקום מדהים עם שיטת שיקום אינטנסיבית מאוד ומגוונת, ובעלות פחותה משני המקומות האחרים. הלכנו על זה. אלו דברים שאביגיל לעולם לא הייתה מקבלת בארץ".
7 צפייה בגלריה
אביגיל קלארק
אביגיל קלארק
"בלעדי הליווי הרפואי לא היינו מגיעים להיכן שהגענו". אביגיל קלארק מטופלת במרכז באנגליה
(צילום באדיבות המשפחה)
"היינו במצב מאוד קשה. ובוודאי שלא היינו פנויים לעבודת מחקר רצינית וחיפושים אחר המרכז המתאים ובתקציב שיכולנו לעמוד בו. גם לא היה לנו את הזמן לזה. היום אני יכולה לומר שליווי כזה הוא מאסט. אנשים במצב כמו שהיינו בו הם מאוד מבולבלים ולפעמים חסרי אונים מול המערכת, שלא יכולה או לא מסוגלת לספק את המידע והתשובות. אפילו לרב פירר לא היו תשובות עבורנו. במרכז באנגליה לא רק שנתנו לנו תקווה למצבה של אביגיל שהשתפר פלאים, והילדה היום במקום שונה לגמרי. הם גם הראו לנו איך לעבוד נכון ואיך לקדם אותה ובמיוחד איך לשמר את השרירים ואת העצמות. בלעדי הליווי הרפואי לא היינו מגיעים להיכן שהגענו".
לדבריה של קלארק, רק לאחרונה, בתום ארבעה חודשי טיפול, הם שבו לארץ כאשר אין לאביגיל טיפולי המשך בישראל, אולם היא מברכת על הכלים שקיבלו להתנהלות. "למדנו את הדברים באופן כזה שכשיגיע פיזיותרפיסט מהכללית, אני אוכל לומר לו – זה בדיוק מה שאני צריכה. הכול אומנם במימון מלא שלנו, אבל בזכות המידע המדויק והמקצועי שקיבלנו, שענה לנו גם על שאלות שידענו לשאול וגם על אלה שלא חשבנו עליהן – יש לנו תקווה ואביגיל במקום אחר לגמרי".

כמו שמחפשים מידע על האויב

תניה אטיאס, מייסדת ומנכ"לית Medint, יוצאת יחידת המודיעין 81, אומרת כי החברה הוקמה בשנת 2016 בעקבות קרוב משפחה של חבר שאובחן כחולה בסרטן עם גידול אגרסיבי בראש, "עם ניסיון של מעל לעשור בעולם המודיעין, מחקר וניתוח דאטה, היה לי קשה לקבל את התשובה הפסימית עם מעט מדי תקווה שהרופאים נתנו לו. ראיתי איך כל עולמו חרב. זה לא היה מקובל עליי והתחלתי לחפש מודיעין רפואי על המחלה - כמו שמחפשים מידע על האויב".
7 צפייה בגלריה
 תניה אטיאס
 תניה אטיאס
מתמחים במציאת מידע רפואי חדש. תניה אטיאס, מדינט
(צילום: רמי זינגר)
בזכות מרתון שיזמה יחד עם חבריה ליחידת המודיעין נמצא המידע שהאריך את חייו בצורה משמעותית - ותניה הבינה שמדובר בשירות נחוץ שיכול להציל ולהאריך חיים של רבים. "כיום, החזון שלנו הוא לגשר על פער בין כמויות המידע הרפואי העצומות שקיימות ונצברות בעולם מדי יום – לבין מטופלים שאין להם דרך להגיע אליו או לעשות בו שימוש מושכל".
אילו שירותים אתם מציעים? "אנו מספקים מחקר מודיעין רפואי מותאם אישית עבור חולים המתמודדים עם מחלות קשות או מורכבות, בכל שלבי המחלה, החל מרגע האבחנה ועד מיצוי כלל קווי הטיפול. אנו מתמחים במציאת מידע רפואי חדש, ייחודי ומקיף בהתאמה אישית למטופל בעזרת שיטות חיפוש מתקדמות שנלקחו מעולמות המודיעין. המידע מסייע לחולה בצומת קבלת החלטות ומאפשר לו לגלות אופציות נוספות לטיפול במצבו כדי לקבל החלטה מושכלת ומבוססת לגבי המשך הטיפול במחלה.
"רשת החוקרים של החברה מופעלת גם על מנת לספק תשובה מקיפה לשאלה רפואית נקודתית לאיתור נושאים נוספים כמו: מומחים מובילים ומרכזים רפואיים, טיפולים חדשניים וטכנולוגיות פורצות דרך, ניסויים קליניים, ניתוח והשוואה בין חלופות טיפול".
מה עלות השירותים השונים? תלוי בהיקף המחקר עבור המטופל ובאינטנסיביות שלו. העלות נעה בין אלפי שקלים לעשרות אלפים. ישנן קופות חולים שמכסות חלק גדול מהשירות וכן ביטוחים קולקטיביים ופרטיים שדרכם אפשר לקבל החזר. כדי לבדוק זכאות לשירות אנחנו ממליצים לחפש בפוליסה מושגים כמו: התייעצות, חוות דעת שניתנה על ידי רופא מומחה ו/או מחקר רפואי אישי המבוסס על מאגרים בינלאומיים לצורך דיון בבעיה רפואית של מבוטח ודרכי טיפול אפשריות.
האם יש לכם אפליקציה/תוכנה שמלווה את המטופל? "בסיום השלב המחקרי, המטופל מקבל אתר אישי המכיל את כל הממצאים, הנתונים וההמלצות שלנו עבורו. כל תהליך התקשורת, החל מבקשת המידע ועד קבלת התוצר המוגמר נעשה אונליין בממשק מאובטח.
מה היתרון שלכם על פני חברות אחרות? "היתרון שלנו הוא ביכולת להביא מודיעין רפואי איכותי, רלוונטי וחדש עבור החולה, לחפש ולמצוא מידע במקומות שאף אחד לא יודע לחפש בהם. השירות שלנו יוצא דופן בכך שהוא מבוסס על מערך חוקרים וחוקרות דוברי שפות בעלי השכלה רפואית מעמיקה. הם מפעילים רשת קשרים בינלאומית לשיתוף ידע, ויודעים ליזום שיתופי פעולה עם מומחים, מכוני מחקר ומרכזים רפואיים ברחבי העולם ולמצוא נתונים ומחקרים עדכניים רגע לפני פרסומם. כך, אנו פותחים בפני המטופל אופציות נוספות לטיפול מיטבי מותאם אישית.
"מדינט עומדת גם לרשות רופאים, אנשי מקצוע וקלינאים לאיתור וניתוח מידע עדכני מרחבי העולם, מסייעת לחברות ביומד לאתר פיתוחים בעולם התרופות והפארמה, חידושים בביומד, פטנטים ופתרונות טכנולוגיים וכל צורך נוסף וכן, מבצעת מחקרים חיוניים לטובת התוויית מדיניות וקבלת החלטות".