"נופארק" - בית דפוס ומכון העתקות חדש שנפתח בנוף הגליל, מציג חידוש מרענן בנוף המקומי. את בית הדפוס מתפעלים בכוחות עצמם שבעה אנשים עם מוגבלות שכלית. המקום צפוי להתרחב ולהיות מהגדולים בצפון.
צפו בעובדי בית הדפוס החדש בפעילות:
"מדובר במהפיכה חברתית", מסבירה עו"ס ישראלה מרקסמר (43), ראש צוות מינהל מוגבלויות באגף הרווחה בעיריית נוף הגליל. "עד לאחרונה עשרות אנשים עם צרכים מיוחדים עבדו במעש הוותיק, הם עבדו בחרושת פשוטה, הם עבדו מתוך מבנה תעשייתי בשולי העיר, מרוחקים ממרכז העיר ללא ניראות ורחוקים מהחברה, הם הועסקו במלאכות הפשוטות ביותר כמו למלא מזלגות וכפות בתוך שקיות, עבודות מיון ואריזה הפשוטות ביותר והשתכרו עד מאות שקלים בודדים בחודש".
לפני כשנתיים ביקר רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל, במבנה מעש הישן ונחרד ממה שראה. "הוא נחרד מהעבודה הרוטינית שעשו העובדים ומהריחוק מהעיר", מוסיפה מרקסמר. "אז בעצם עשינו עבודת מטה במטרה לשלב את עשרות האנשים עם המוגבלויות במקומות עבודה בתוך העיר, כדי שתהיה להם אפשרות להתקדם ולעסוק במקצועות רגילים ולהיות חלק ממעגל התעסוקה העירוני".
1 צפייה בגלריה
בית הדפוס הגליל
בית הדפוס הגליל
"אני רוצה לעבוד כאן תמיד, זו עבודה כיפית", מכון העתקות נופארק שבגליל.
"מכון העתקות נופארק" הוקם לפני מספר שבועות והוא מתופעל על ידי שבעה אנשים עם מוגבלות שכלית. "הם עובדים משמונה בבוקר ועד לשלוש אחר הצהרים, חמישה ימים בשבוע". מפרט דימה ריינס (32), אחראי על מכון העתקות מטעם עיריית נוף הגליל. "אנו מקבלים הזמנות מעיריית נוף הגליל, חברת א.ד.נ.ם, קרן רש"י ועוד עבודות פרטיות, אנו מדפיסים ספרים, חוברות, כרטיסי ביקור, פלאיירים, שלטי חוצות, מדבקות, שמשוניות ועוד מגוון גדול של מוצרים, סריקות, חיתוך צורני ומכון העתקות, כרגע אנו בהרצה ושואפים לגדול ולהגיע ל-15 עובדים אנשים עם צרכים מיוחדים, אני קורא לכל בעל עסקי, חברה או אדם פרטי יבצעו הזמנות אצלנו, העבודה באיכות הכי גבוהה במדינה עם המכונות הכי מתקדמות בעולם, וככל שיותר חברות יזמינו עבודה דרכנו נוכל להתרחב ולהגדיל את כמות העובדים".
בימים אלה מלווה צוות מדריכים את האנשים עם המוגבלות ובסוף ההליך הם יתפעלו לבד את בית הדפוס, עם כל מכונות הדפוס הפועלות בו. דוד בייגלמן (30) אחד העובדים במקום סיפר בחיוך: "אני רוצה לעבוד כאן תמיד, זו עבודה כיפית".
רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל, הוסיף: "הצלחנו ליצור מקום עבודה מודרני שמעניק שוויון תעסוקתי מלא ותחושת גאווה וסיפוק מקצועי ואפשרויות קידום לאנשים עם צרכים מיוחדים בסביבת עבודה נעימה".
  • לפרטים והזמנות מבית הדפוס התקשרו - 053-773-4569.