בקצרה:
  • דיפנדר 130 בדרך, שונה ממה שהכרתם
  • יהיה למעשה 110 ארוך עם יותר מקום לנוסעים
  • יוצג השנה, צפוי להגיע אלינו עוד ב-2022
עד 130: איורים ראשונים של גרסת 130 לדיפנדר העדכני דלפו לרשת וחושפים כי מדובר בלא אחרת מגרסה מוארכת לדיפנדר 110 חמש דלתות. זאת בשונה מגרסת 130 לדיפנדר המקורי שהייתה מעשית טנדר, ומההשערות הראשוניות שלנד רובר מעוניינת להציג מתחרה לג'יפ גלדיאטור. במקום, הוא צפוי להתמודד מול ג'יפ גרנד ואגוניר.
מה אנחנו יודעים: על פי דיווחים בתקשורת הרכב הבריטית, ה-130 שומר על בסיס גלגלים זהה ל-110 (302 ס"מ), אבל המרכב יהיה ארוך ב-34 ס"מ על מנת לאפשר מרחב מחיה נדיב ליושבים מאחור. וכן, כמובן שזה יגיע על חשבון זווית הנטישה.
היצע המנועים יהיה המוכר של לנד רובר. שישה צילינדרים טורי על בנזין או סולר, וגם V8 בנזין כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר תרומת ב.מ.וו. כל המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. מערך המיתלים בכל פינה כולל קפיצי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה, הנמכה לצורך כניסה נוחה יותר לתא הנוסעים או הגבהה לנסיעה בשטח.
מה אנחנו חושבים: טנדרים הפכו בעשור האחרון ליותר מרכבי עבודה ומשמשים גם כרכבי פנאי-שטח עם ביקושים אדירים. ויש לכך דוגמאות טובות כמו פורד F150 ראפטור או ראם TRX עם מנועי בנזין, או עם הנעה חשמלית כמו ריביאן R1T שכבר משווק בצפון אמריקה, האמר EV שיגיע לאולמות התצוגה בסוף השנה וטסלה סייברטראק שיצר עניין אדיר אבל עוד לא ברור מתי יגיע לכביש.
ולכן, לנד רובר שממילא התרחקה מהשורשים עם הדיפנדר החדש, מפנה פעם נוספת עורף למסורת ולייחוד. שכן רכבי פנאי-שטח יוקרתיים יש בשפע (ואפילו ללנד רובר עצמה), גרסת טנדר עם איכויות הנסיעה הגבוהות של הדיפנדר החדש בכביש ובשטח היה יכול משהו הרבה יותר מיוחד ומעניין. חבל.
פורסם לראשונה: 12:17, 23.01.22