בשנת 2016 הושק בעולם הוסקוורנה "701 אנדורו", אופנוע דו-שימושי עם ייעוד שטח שהתבסס על ק.ט.מ 690. בחמש השנים שעברו מאז שודרג הדגם פעמיים ומבחינה ויזואלית מבסס עצמו כקרבי במשפחת האדוונצ'ר-שטח של הקונצרן האוסטרי. ולמעט החזית המעט מיושנת למראה, הוא נראה מכל זווית כאנדורו שרירי שמזמין אותך להניף רגל ולתת בגז. והוא לא זול.
7 צפייה בגלריה
(שמוליק פאוסט)
ה-701 ממוקם בקצה העליון של קשת המחירים עם כ-69 אלף שקלים, בדומה לאחיו, ק.ט.מ 690. מתחרים נוספים כוללים את הסינגלים AJP PR7 וסוזוקי DR650 הזול במיוחד (45 אלף שקלים). אך אל רשימת המתחרים אפשר להוסיף גם אדוונצ'רים קרביים עם מעט פחות בוץ על החישוק כמו ימאהה טנרה 700 (69 אלף שקלים) ובקרוב גם קוואסאקי KLR650 ואפריליה טוארג.
7 צפייה בגלריה
(שמוליק פאוסט)
שורה תחתונה: ה-701 אנדורו הוא אופנוע כביש ספרטני שמסוגל לספק ביצועים נפלאים על אספלט, אבל ייעודו ללא ספק בשטח וגם שם הוא מבריק. ביחס לאופנועי אדוונצ'ר רכים יותר, הוא ירגיש קיצוני באופיו. ולא, הוא אינו מיועד להרכבה אלא בעיקר לרכיבה לבד ואכן, הוא לא בדיוק נוח. בתמורה הוא יעניק רכיבת שטח מהנה - גם למוגבלי רישיון - עם יכולת כיסוי מרחקים לא ארוכים על הכביש בשימוש רגיל. הוא קל יותר מאופנוע אדוונצ'ר, כבד יותר מאופנוע אנדורו, ומדגים בכך את ייעודו - פשרה מעולה בין שני העולמות.
7 צפייה בגלריה
(שמוליק פאוסט)
מנוע וביצועים: מנוע הסינגל הגדול והמוכר מבית ק.ט.מ (בנפח 692 סמ"ק) מניע את 701 ומשחרר 74 כ"ס. בדגם זה, כמו בשאר הסינגלים מאז שנתון 2019, מספק המנוע "בעיטות" נשלטות וחלקות מבעבר בזכות אבולוציה מכאנית מוצלחת. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהרעידות האופייניות למנועים חד-צילינדריים. אלא שכאן הן מתונות מאד.
יש למנוע הזה תחושה מאוד "בשרנית", עם שתי מפות הצתה שמשפיעות על תגובת המנוע למצערת ולטעמי הן שימושיות מאד בשטח וברכיבה על כבישים רטובים. כן כדאי להזכיר כי לוקח זמן מה להתרגל לקשר בין תנוחת רכיבת האנדורו בשטח לשימוש ב"קוויק-שיפטר" ובסליפר-קלאץ' בעת רכיבה עירוני, ועד לשיוט במהירויות של כ-130 קמ"ש על כביש מהיר שמתיר זאת.
7 צפייה בגלריה
(שמוליק פאוסט)
התנהגות: מדובר באופנוע נוקשה, החל במושב והשטוח ועד לבולמי הזעזועים הניתנים לכיוונון מלא, מכויילים לעבודת שטח אך ניתנים להתאמה גם עבור רכיבת כביש. ככלי עירוני הוא ממתק אמיתי. גבוה מרוב כלי הרכב וסופג בקלילות שיבושי אספלט והפרעות אחיזה, בדיוק כפי שאפשר לצפות מאופנוע שבנוי לעבודת שטח אינטנסיבית. ראויים לציון לשבח הם צמיגי הקונטיננטל TKC80 שבהם הוא מצויד ומתאימים היטב לאופי הדו-שימושי.
7 צפייה בגלריה
(שמוליק פאוסט)
באופן טבעי, מחוץ לעיר הוא מוגבל למהירות שיוט נמוכה יחסית, שכן מעבר אליה הוא מרגיש פחות נוח, וגורם לתחושה דומה אצל הרוכב שיתחיל לנוע בחוסר רוגע על המושב לאחר בדיוק 25 דקות של רכיבת כביש. כי הוא לא נוח על הכביש, פשוט כך.
7 צפייה בגלריה
(שמוליק פאוסט)
אבל יש לכך תמורה, שכן ברגע שמסתיים האספלט ומתחיל השביל, מתנער ההאסקי ומתחיל לדבר אנדורו. שבילים, סלעים, חולות, כל מה שתזרקו עליו הוא יאכל בלי מלח עם התנהגות כמעט מושלמת. הקשיחות מסייעת לגיהוץ מיטבי של השטח, זמינות הכוח נפלאה ומאפשרת הנפת גלגל בקלילות כדי לעבור מכשולים.
7 צפייה בגלריה
(שמוליק פאוסט)
נוחות ושימושיות: הוסקוורנה 701 זקוק לרוכב גמיש שיצליח לנהל אותו עם תנוחת רכיבה נכונה. בישיבה עליו הוא מעט צר ולכן דורש חביקה עם הרגליים, בזמן שבעמידה הוא מרגיש מעט רחב. ישבן הרוכב מרוחק כ-92 ס"מ מהאדמה וכן, הוא גבוה ועשוי להטריד את מי שזקוק לרגל יציבה על הקרקע. יש שלדת זנב קשיחה ועמידה שתוכל לשאת משקל רב במסעות ארוכים, אבל מומלץ לחשוב על קונספט "פריק וקל" מפני שמכסה התדלוק ממוקם בחלק האחורי של המושב. ובעניין זה: אין מד דלק, ולא מד סל"ד.