אמזון מתכוננת לחגי הקניות של נובמבר ונלחמת על הקונים שלה מישראל: החברה הורידה את רף הקנייה באתר האינטרנט האמריקני - המזכה ישראלים במשלוח חינם. באוגוסט היא החזירה את המשלוח החינמי אחרי שביטלה אותו בעקבות משבר הקורונה. עד כה הרף היה 65 דולר. כעת היא הורידה אותו ל-49 דולר, כמו ימי טרום המשבר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ב-2020 החברה ביטלה את משלוח החינם לישראל בעקבות משבר הקורונה והמשלוחים התייקרו מאוד. החברה אף הפסיקה להשקיע באזור הישראלי באתר בו מוכרים ישראלים הציגו מרכולתם עם משלוח בתוך ישראל. לפני כן אמזון הפכה לגורם משפיע בענף הקניות האונליין הישראלי וישראלים אף קנו מאמזון בריטניה וגרמניה ומאתרי אמזון נוספים.
1 צפייה בגלריה
עובדת במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון
(צילום: AFP)
אחרי שהחזירה את האפשרות למשלוח חינם באוגוסט, היא הוסיפה עוד ועוד מוצרים שנשלחים ארצה ללא עלות. כעת נראה שהחברה בהחלט חוזרת להשקיע בשוק הישראלי.
בענף השילוח היו עד כה שמועות שאמזון תאפשר שילוח בחינם לקראת יום הרווקים הסיני או הבלאק פריידי בלי מגבלת סכום קנייה. כרגע זה עוד לא קרה. בנוסף, לא כל המוצרים שנמכרים באמזון נשלחים לישראל ומבין אלה שאכן נשלחים לישראל - לא כולם נשלחים בחינם.

הצפי לחגי הקניות: מחסורים ועיכובים במשלוחים

במקביל, כך מתארים בחברות השילוח את הבלגן ששורר בחודש האחרון בנתב"ג: "אנחנו חודש לפני חגי הקניות: שופינג איי אל, יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי ואם צוואר הבקבוק במסופי המטענים בנתב"ג לא ייפתר, עלולה להיות פה בעיה רצינית בעוד חודש וחצי, כשהחבילות יתחילו לזרום לארץ בהמוניהן". גם בחברות השילוח הקרקעי בישראל יש בעיה של מחסור בעובדים ונהגים.
לפי כל הגורמים בענף השילוח - ישראל עלולה להיתפס לא מוכנה לחגי הקניות של נובמבר. החגים בפתח ועומס החבילות בשערי הארץ גדול כבר עכשיו והכאוס חוגג. בנוסף, יש איחורי משלוחים בתוך הארץ והחשש הוא שחברות השילוח והלוגיסטיקה יקרסו מרוב עבודה בנובמבר והצרכנים יסבלו מאיחורים.
עמילי מכס, יבואנים ואתרי סחר אונליין טוענים גם הם שעיקר העומס הוא כרגע בנתב"ג. אחד היבואנים אמר ל-ynet, כי "מסופי המטענים מקבלים חבילות ומוצרי יבוא מחברות התעופה. יש שתי חברות שמפעילות את המסופים - ממן וסוויס, ולפי מה שאני רואה, המצב במסוף המטענים בממן ובסוויס נעשה קשה יותר ויותר.
"המטענים לא נקלטים, הולכים לאיבוד, מטענים יקרי ערך עומדים בחוץ חשופים לגשמים, נזקים בלתי הפיכים לתעשייה. חלק מהפריטים הם של יבואנים, כמו ציוד רפואי וחלקם חבילות בייבוא פרטי. עיקר הבעיה היא בשחרור מטענים - מטענים נערמים בנתב"ג וממתינים שבועות. יש גם בלגן בדיווח אודות קליטת המטענים והגעה של טיסות".