פול פלוסי (82), בעלה של יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, הותקף אתמול (שישי) לפנות בוקר בביתו בסן פרנסיסקו על-ידי פורץ. המשטרה המקומית עצרה את התוקף, דייוויד דיפייפ בן ה-42, וחוקרת את התקרית יחד עם ה-FBI.
מהחקירה הראשונית עלה כי דיפייפ, שפרץ לבית בתחתוניו, היכה בפטיש את פלוסי תוך שהוא צועק: "איפה ננסי?". לפי הדיווחים, הוא ניפץ דלת זכוכית בכניסה האחורית לבית הפרטי, ששוויו 6 מיליון דולר, וניסה לאזוק את פול פלוסי. המשטרה חסמה את הכבישים המובילים לאזור בעקבות התקיפה.
מצבו של פלוסי עדיין לא ידוע, אך בית החולים מסר כי הוא סובל מחבלות ומנפיחות. יו"ר בית הנבחרים, שרק חזרה מוועידת ביטחון באירופה, שהתה בזמן התקיפה בוושינגטון עם צוותה, ואמורה להשתתף מחר באירוע עם סגנית הנשיא קמלה האריס. הדובר של בכירת המפלגה הדמוקרטית מסר כי הרופאים צופים שישתקם מהתקיפה. "יו"ר בית הנבחרים ומשפחתה מודים לכל צוותי ההצלה והרופאים המעורבים ומבקשים לשמור על פרטיותם", מסר הדובר.
2 צפייה בגלריה
ננסי ופול פלוסי
ננסי ופול פלוסי
ננסי ופול פלוסי
(צילום: AFP)
בכלי התקשורת בארה"ב דווח כי ברחבי הרשת פורסמו תיאוריות קונספירציה אנטישמיות, התבטאויות נגד נשים וחברות טכנולוגיה תחת שמו של החשוד - אולם לא ניתן היה לאשר כי התוקף עומד מאחורי הפרסומים. מפקד המשטרה בסן פרנסיסקו אמר כי העבירות המיוחסות לדיפייפ הן ניסיון רצח, תקיפה עם בנשק קטלני, התעללות בקשיש, התפרצות ועבירות נוספות.
לפי כלי התקשורת האמריקניים, נסיבות התקיפה עדיין לא ידועות - אך במערכת הפוליטית בארצות הברית עוסקים כעת בביטחונם של חברי הקונגרס וקרוביהם. לפי סוכנות הידיעות AP, מאז הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר לפני שנתיים הפוליטיקאים נמצאים תחת איומים תכופים - אך כעת העיתוי מעלה חשש במיוחד לאור בחירות האמצע שייערכו בעוד כשבוע וחצי.
רק בשנה האחרונה חקרה משטרת הקפיטול כ-9,600 איומים שהושמעו נגד חברי קונגרס, ובשנים האחרונות אירעו שני ניסיונות התנקשות בפוליטיקאים בולטים: גבריאל גיפורדס שנורתה בראשה וסטיב סקליז שנפגע גם הוא מירי. חברי הקונגרס קיבלו תקציב מיוחד לתגבור האבטחה על בתיהם, אך פלוסי הוא לא הראשון שמתמודד עם איום שמגיע עד לפתח ביתו.
2 צפייה בגלריה
פול פלוסי
פול פלוסי
הפורץ שאל "איפה ננסי?" ותקף את בעלה בפטיש. פול פלוסי
(צילום: רויטרס)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ופוליטיקאים רבים משתי המפלגות הגיבו בזעזוע לתקיפתו של פלוסי, ודוברת הבית הלבן מסרה כי הנשיא מתפלל להחלמתו. "הנשיא שוחח עם יו"ר בית הנבחרים והביע את תמיכתו במשפחה. הוא שמח לשמוע שהוא צפוי להתאושש. הנשיא מגנה כל סוג של אלימות". גם מנהיג הדמוקרטים צ'אק שומר מסר כי "מה שקרה לפול הוא מעשה שפל", ומוקדם יותר כששוחח עם פלוסי מסר לבעלה איחולי החלמה מהירה.
פלוסי, שנשוי ליו"ר בית הנבחרים ב-59 השנים האחרונות, מופיע לצדה באירועים ציבוריים רבים, אך מעביר את מרבית זמנו בחוף המערבי. לשניים יש חמישה ילדים ונכדים רבים.
פורסם לראשונה: 20:20, 28.10.22