בקצרה:
  • מזראטי חושפת MC20 עם גג נפתח ב-12 שניות
  • 3 שניות ל-100 קמ"ש, 9.2 שניות ל-200 קמ"ש
  • תשווק כאן בהזמנה מיוחדת
תחת שמיים פתוחים: כמעט שנתיים לאחר שחשפה את ה-MC20, מזראטי חושפת גם גרסת גג נפתח המכונה צ'אלו (Cielo, שמיים באיטלקית). מדובר בגג קשיח העשוי זכוכית שמאפשר ליהנות מקרני שמש ללא רוח, או לאטום את השמשה לחלוטין. מנגנון חשמלי מאפשר מעבר ממצב סגור לפתוח ב-12 שניות בלבד. תוספת המשקל מוגבלת ל-65 ק"ג בלבד.
המנוע הוא אותו V6 מרכזי וכפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר, עם צמד מצתים וצמד מזרקים לכל צילינדר המכונה נטונו (Nettuno - נפטון), על שם אל הים במיתולוגיה הרומית שקלשונו המפורסם הפך לסמל המותג. הוא מפיק 630 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3 שניות (0.1 שניות יותר מהקופה) ל-200 קמ"ש ב-9.2 שניות (0.4 שניות יותר) בדרך ל-320 קמ"ש מרביים.
מה עוד צריך לדעת: לדברי מזראטי, שלדת אמבטיה עשויה קרבון שומרת על קשיחות מבנית זהה לקופה (למרות חסרון הגג) וחלוקת משקל דומה של 60-40 לפנים-אחור. מערך המיתלים כולל עצמות עצה כפולות בכל פינה, תצורה מקובלת במכוניות ספורט המסייעת לשמור על מגע מיטבי של הצמיגים גם תחת עומס פניה כבד. הם נתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר (GT, ספורט או קורסה).
על הבלימה אחראית ברמבו עם קאליפר בעל שש בוכנות מלפנים (380 מ"מ) וארבע בוכנות מאחור (350 מ"מ). כאופציה יוצעו בלמים קרמיים גדולים יותר (360-390 מ"מ לפנים-אחור) המאפשרים מלבד עמידות טובה יותר גם משקל עצמי נמוך ב-50%.
כמו בקופה, כניסה לתא הנוסעים מתבצעת דרך דלתות הנפתחות כלפי מעלה עם סביבת הנהג זהה הכוללת צמד מסכי "10.25 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע. נפח תאי המטען זהים לקופה 50 ליטר מלפנים ו-100 ליטר מאחור.
מה אנחנו חושבים: ה-MC20 היא אחת המכוניות המפתיעות ביותר בהן נהגנו לאחרונה, שכן אחרי שנים רבות של קיפאון והיעדרות מזירת דגמי על אקזוטיים, מזראטי הצליחה לייצר מכונית שלא מתביישת להסתכל ללמבורגיני, מקלארן וכמובן פרארי בלבן של הפנסים, ומבחינות רבות אפילו להתעלות עליהן. ואם גרסת הגג הנפתח תשמר את האיכויות הדינמיות הגבוהות של הקופה כפי שהיצרנית מבטיחה, היא מסתמנת כמכונית האולטימטיבית לקיץ הקרוב. כל זאת כמובן בהנחה ויש לכם קצת יותר משני מיליון שקל פנויים בעו"ש.