"אני חיה בחרדות" משתפת בכנות מכמירת לב דליה (השמות המלאים שמורים במערכת) מחיפה. "אני לא יודעת במה להשקיע את הכסף. באוכל? בתרופות? בחימום הבית?", דליה היא אלמנה ואם לארבעה ילדים שסובלים מלקויות שונות. אחת מבנותיה נמצאת בתרדמת כבר מספר שנים בבית החולים רמב"ם, ושאר ילדיה מתמודדים עם מגוון בעיות אחרות: בת אחת סובלת ממחלה קשה בכלי הדם שגורמת לוורידים להתפוצץ, ומנפילות תקופתיות מאחר שזקוקה למשקפי ראייה, אך אין באפשרות האם לרכוש זוג משקפיים עבורה. "גם כשאנחנו צריכים להגיע לבית חולים אנחנו מוותרים על הביקור בגלל עלויות הנסיעה והטיפול". בנה של דליה שרד ניתוח קשה להוצאת גידול מהראש שבמהלכו נפגע עצב השמיעה וכיום הוא לקוי שמיעה. "יוצא לי הרבה פעמים לוותר על תרופות ומזון, כי אין לי כסף לרכוש אותם", היא מספרת.
צפו בדליה שביקשה לפנות לציבור ולשתף במצבה בתקווה שתמצא עזרה:

"אנשים אוטמים את החלון עם מוצרי היגיינה"

"הקורונה שינתה את הכללים והעמיקה את העוני במאות אחוזים", מסבירה תשובה כברה, מנהלת מחלקת רווחה ב"חסדי נעמי". "לפי הנתונים שלנו יש עלייה של 200% במדד העוני שלנו, והלב נשבר", היא מוסיפה בעצב. "אנחנו קוראים לכל מי שיכול לסייע לנו בקמפיין החירום, שיעשה מאמץ ככל הניתן ויתרום לנזקקים", היא אומרת. "שלחנו לדליה מזון וסייענו בעוד דברים אך מדובר בטיפה בים, גם עבורה וגם עבור ישראלים רבים שמתחננים לעזרה. אני רואה את הבקשות שלהם ולא מצליחה לישון. התמונות הקשות של הבתים של מי שזקוקים לעזרה, אנשים שאוטמים את החלון עם מוצרי היגיינה, זה רודף אותי בלילות. התחנונים החוזרים ונשנים, הלב מתרסק".
4 צפייה בגלריה
חסדי נעמי
חסדי נעמי
"התמונות הקשות של הבתים של מי שזקוקים לעזרה, אנשים שאוטמים את החלון עם מוצרי היגיינה, רודפות אותי בלילות".
(צילום: חסדי נעמי)

4 צפייה בגלריה
חסדי נעמי
חסדי נעמי
הודעה שנשלחה לתשובה כברה מ"חסדי נעמי"
(צילום: חסדי נעמי)

4 צפייה בגלריה
חסדי נעמי
חסדי נעמי
הודעה שנשלחה לתשובה כברה מ"חסדי נעמי"
(צילום: חסדי נעמי)
דליה לא לבד. גם צביה, ניצולת שואה מירושלים, מספרת על מצבה הקשה: "איך הגענו לימים בהם ניצולי שואה צריכים לבחור בין חימום, אוכל או תרופות? כשקר אני פשוט קופאת בבית. המתנדבים של העמותה הגיעו אליי כמו מלאכים, כי אני לא נוהגת לבקש עזרה, ופשוט הניחו ליד הדלת שלי מוצרי חימום לפני הסופה האחרונה. התקשרתי לומר תודה ואמרו שאין צורך להודות".
בעמותת "חסדי נעמי" מקיימים כעת מבצע מיוחד לחלוקת מוצרי חימום ומזון לנזקקים ולניצולי שואה. "רק השבוע חילקנו עשרות מוצרי חימום לנשים שורדות זנות בת"א, ושלחנו חבילות רבות לנזקקים יחד עם שוטרי משטרת ישראל", מסביר משה כהן, מנכ"ל העמותה. ""בשנת הקורונה המצב הפך להיות קשה הרבה יותר ונזקקים רבים זקוקים לעזרת הציבור. ישראלים מתים מפחד מהקור ומתחננים לעזרתכם. אנו מבקשים מכל מי שיכול לסייע להצטרף לקמפיין", הוא מפציר.
4 צפייה בגלריה
חסדי נעמי
חסדי נעמי
"איך הגענו לימים בהם ניצולי שואה צריכים לבחור בין חימום, אוכל או תרופות?"

לסיוע מיידי לדליה, צביה ואחרים לחצו כאן.