בשיתוף משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל

יום אירופה הוא חג, שנחוג בדרך כלל ברחבי אירופה ב-9 במאי. ביום זה חוגגים ומציינים את השלום ביבשת אירופה ואת איחוד אירופה. יום זה מוכר גם בשם יום שומאן, על שום הכרזתו ההיסטורית של שר החוץ הצרפתי, רובר שומאן, בנושא איחוד אירופה, ב־9 במאי 1950. היום הוכרז לראשונה ב-9 במאי 1985 ואז גם הוצג דגל האיחוד האירופי שאנחנו מכירים עד היום.

יום אירופה בישראל

לכבוד חגיגות יום אירופה, שצוינו השנה גם בישראל, התקיים אירוע מיוחד בפארק הירקון בתל אביב, בנוכחות שגרירים ודיפלומטים מרחבי היבשת, אנשי חברה וממשל ישראלים ואל החלק האמנותי הוזמנו עברי לידר הישראלי ולהקת לילקה האוקראינית, שהופיעה לאות סולידריות עם המלחמה באוקראינה.
4 צפייה בגלריה
  דימיטרי טזאנצ'ב, שגריר האיחוד האירופי בישראל
  דימיטרי טזאנצ'ב, שגריר האיחוד האירופי בישראל
דימיטרי טזאנצ'ב, שגריר האיחוד האירופי בישראל
(צילום: אסף מגל)
"היום אנחנו חוגגים את יום אירופה, חגיגה שאנחנו מקיימים כמעט כל שנה, כדי לציין את יום השנה להקמת האיחוד האירופי - אחד הפרויקטים הגדולים בהיסטוריה של אירופה, שמאחד אנשים מ-27 מדינות, שמאוחדים כולם סביב אותן מטרות ואותם מאמצים", אמר דימיטרי טזאנצ'ב, שגריר האיחוד האירופי בישראל. "בזמן שאנחנו חוגגים, האחים והאחיות שלנו באוקראינה סובלים מהתוקפנות הרוסית ואנחנו חשבנו שמצדנו, נחוץ להראות סולידריות עם העם האוקראיני בזמן כזה ולכן החלטנו להביא חלק מהתרבות האוקראינית לאירוע הזה, היום".
ואכן, לאחר עברי לידר הישראלי, שברך את האיחוד האירופי ואת הנוכחים בברכת מזל טוב לפני הופעתו, הופיעה להקת לילקה האוקראינית, שמשלבת שירים אוקראינים ותיקים עם מוזיקת ג'ז.
4 צפייה בגלריה
עברי לידר על הבמה
עברי לידר על הבמה
עברי לידר על הבמה
(צילום: אסף מגל)
"אנחנו כאן היום כדי לעמוד לצד אוקראינה ועם אוקראינה כי אנחנו הלהקה שמשלבת שירים אוקראינים ישנים, עם ג'ז. זאת חגיגה של יום אירופה", אמרה ויקטוריה, חברת להקת לילקה. "אני שרה עכשיו בשם אוקראינה ובשם הקולגות והאמנים באוקראינה, שלא יכולים לעשות מוזיקה ואומנות יותר וחייבים להגן על הבית שלנו. לכן חשוב לתת את הפלטפורמה לתרבות האוקראינית בימים האלה, זה מאוד משמעותי עבורי", היא אמרה בהתרגשות.
"אירועים מהסוג הזה, מחברים בין אנשים מרחבי העולם ומנסים למצוא פתרונות לבעיות שאנחנו ניצבים בפניהם היום", אמר גם יעקב, חברה ללהקה והוסיף חברו תומאס, שהם מקווים לפגוש באירוע ובכלל הרבה אנשים מארצות אירופה וגם מישראל "להכיר אחד את השני ולהכיר לאנשים את התרבות והמוזיקה האוקראינית", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
  להקת לילקה
  להקת לילקה
להקת לילקה
(צילום: אסף מגל)
חתם את דבריו, שגריר האיחוד טזאנצ'ב: "אירופה וישראל יחד וצריכות להישאר יחד גם בעתיד". חברי הלהקה חתמו את דבריהם בסלוגן שמייצג את המלחמה באופן הטוב ביותר ואותם משמיע בימים אלה כל אוקראיני: "תהילה לאוקראינה, תהילה לגיבורים!"
בשיתוף משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל