מתחרה חדש בשוק הסמארטפונים המתקפלים: ה-Find N של חברת אופו (Oppo) הסינית הוא המכשיר המתקפל הראשון של החברה, והוא מציב תחרות ראויה למדי אל מול המתחרים שלו בשוק הסמארטפונים מתקפלים. מה דומה ומה שונה? בדקנו.
4 צפייה בגלריה
המתקפל הראשון של אופו: Oppo Find N
המתקפל הראשון של אופו: Oppo Find N
המתקפל הראשון של אופו: Oppo Find N
(צילום: Oppo)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אופו הצליחה להרשים אותי לטובה בשעה הקלילה שהייתה לי כדי לנסות את ה-Find N, והעובדה שמדובר במכשיר המתקפל הראשון של החברה רק תרמה לכך. ה-Find N הוא מכשיר שמתקפל פנימה, פורמט שאנחנו כבר מכירים מהגלקסי Z פולד 3, והוא כולל שני מסכים: מסך חיצוני הממוקם בגב המכשיר בגודל של 5.4 אינץ', לצד מסך פנימי המתקפל במרכזו לשניים, המתפרש לגודל מרשים של 7.1 אינץ'.
הדבר הראשון ששמתי לב אליו כשפתחתי את המכשיר הוא ציר הקיפול האיכותי שלו. באופו טוענים שמדובר בציר מתקדם במיוחד, הכולל 136 חלקים שונים שנעים יחדיו כדי לאפשר את הקיפול של המסך הפנימי לחצי, באופן שאינו משאיר רווח בין שני חצאי המסך. שאר המכשיר מרגיש איכותי למדי גם כן, הודות לאיכות בנייה גבוהה הכוללת מסגרת אלומיניום וחיפוי זכוכית.
4 צפייה בגלריה
מערך הקיפול מורכב מ-136 חלקים שונים
מערך הקיפול מורכב מ-136 חלקים שונים
מערך הקיפול מורכב מ-136 חלקים שונים
(צילום: Oppo)
מדובר באחד ממנגנוני הקיפול המרשימים שיצא לי להיתקל בהם עד היום: תחושת הקיפול איכותית מאוד, והתפר המוכר והללא ספק מורגש שאנחנו כבר רגילים לראות במכשירים המתקפלים של סמסונג - נעלם כלא היה. כמעט ואי אפשר להבחין בו אלא אם מניחים את המכשיר מתחת לאור חזק במיוחד. גם כאשר נוגעים במסך, התפר כמעט ולא מורגש כשמעבירים עליו את האצבע. אציין שוב שכאשר המכשיר מקופל, אין שום רווח בין שני החצאים של המסך הפנימי, בניגוד לרווח הדי גדול שיש היום ב-Z פולד 3 של סמסונג. ביצוע מרשים, אופו, אפילו מרשים מאוד.
האיכות של המסך הפנימי מורגשת, זאת הודות למסך AMOLED בעל פאנל LTPO המאפשר קצב רענון של בין 1 ל-120 הרץ, בהתאם לתוכן שמוצג עליו. מעבר לכך נקבל תמיכה בתקן +HDR10 ותמיכה בבהירות מקסימלית של עד 1,000 ניט. כמובן שחשוב לציין שכיוון שמדובר במסך מתקפל, הוא רחוק מלהיות המסך החזק בעולם - מדובר במסך זכוכית המגיע בעובי של 0.03 מילימטרים בלבד, ועל כן הוא מאוד עדין ומאוד רגיש לשריטות, אפילו כאלה שיכולות להגיע היישר מהציפורניים שלנו, אם לא נהיה זהירים מספיק.
4 צפייה בגלריה
מסך ראשי בגודל 7.1 אינץ'
מסך ראשי בגודל 7.1 אינץ'
מסך מתקפל בגודל 7.1 אינץ'
(צילום: Oppo)
באשר למסך החיצוני, אני מודה שהתאכזבתי מאוד לגלות שכאן נקבל תמיכה בקצב רענון של 60 הרץ בלבד (אין לי בעיה שזה לא יהיה 120 הרץ, אבל הייתי שמח לתמיכה ב-90 הרץ לפחות). יחד עם זאת, עדיין מדבר במסך שימושי לחלוטין שמאפשר להשתמש בטלפון כרגיל כאשר אנחנו לא מעוניינים לפתוח את המסך הפנימי.
התפעול בין שני המסכים הפתיע אותי לטובה גם כן: ניתן לעבור בין המסך הפנימי למסך החיצוני בקלות, וברגע שנסיים לעבוד עם המסך הפנימי ונקפל אותו, נוכל להחליק את האצבע כלפי מעלה על המסך החיצוני ולהמשיך לעבוד בדיוק איפה שהפסקנו, וזה עובד פשוט נהדר. עוד דבר שעובד נהדר הוא היכולת לחלק את המסך הפנימי במרכז כדי לאפשר ריבוי משימות נוח. את זה נוכל לעשות על ידי העברה של האצבע שלנו כלפי מטה לאורך קו הקיפול של המסך הפנימי, וכאשר נעשה את זה, המסך יתפצל לשניים ויאפשר לנו לבחור שתי אפליקציות איתן נוכל לעבוד במקביל. אני חייב לציין שהתפעול הפשוט והפידבק המהיר שמקבלים בכל הפעולות האלה מעולה, וזה ללא ספק אחד הביצועים הטובים ביותר שראיתי לתפעול של מכשיר מתקפל.
אם נשווה אותו שוב ל-Z פולד 3 של סמסונג אז כן, מדובר במכשיר קטן יותר, שמציע עיצוב מרובע בהשוואה לעיצוב המוארך והמלבני של המתקפל של החברה הדרום-קוריאנית. באופן אישי אני חושב שהעיצוב של ה-Find N מתאים הרבה יותר לפורמט של מכשירים מתקפלים בהשוואה לעיצוב של סמסונג, אפילו שזה מגיע על חשבון הגודל של המסכים השונים במכשיר.
בדומה למכשירים מתקפלים אחרים, גם אופו עיגלה קצת פינות כדי לנסות להנגיש את המחיר ולא להפוך את המכשיר ליקר מדי, ואת עיגולי הפינות האלה נרגיש ניתן למצוא בקלות במפרט המכשיר. הוא מגיע עם מעבד הדגל הקודם של קוואלקום, סנאפדרגון 888, לצד 8 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM), ואפשרויות רכישה בין 256 או 512 גיגה-בייט זיכרון אחסון (הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס SD אין פה). אז נכון שלא מדובר כאן בחוד החנית בתחום העיבוד היות וכבר יש מעבד חזק יותר שמסתובב בשוק, אבל הסנאפדרגון 888 ללא ספק עושה את העבודה ברוב המוחלט של המקרים גם כיום, כך שלא הרגשתי בחיסרון מסוים בהשוואה למכשירי דגל אחרים.
המכשיר מגיע עם סוללה בנפח 4,500 מיליאמפר-שעה (אציין שלא יצא לי לבדוק לעומק את יכולות הסוללה של המכשיר מפאת הזמן הקצר שהוקצה לי עבורו). חשוב לציין שקופסת המכשיר כוללת בתוכה מטען (!) המציע יכולות טעינה מהירה חוטית בהספק של 33 וואט. בנוסף, המכשיר תומך בטעינה אלחוטית בהספק 15 וואט ובטעינה הפוכה (כזו שמאפשרת לנו לטעון באופן אלחוטי מכשירים אחרים) בהספק של 10 וואט.
מערך הצילום של המכשיר כולל 3 מצלמות אחוריות: מצלמה ראשית המגיעה עם עדשה רחבה וחיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, מצלמת טלפוטו בעלת חיישן ברזולוציית 13 מגה-פיקסל ומצלמה בעלת עדשה סופר-רחבה וחיישן ברזולוציית 16 מגה-פיקסל. בדומה למכשירים מתקפלים אחרים אפשר כמובן להשתמש במצלמות האחוריות כמצלמות סלפי בשילוב עם המסך החיצוני של המכשיר. למקרה שתהיתם, יש גם מצלמת סלפי הממוקמת בפינה השמאלית העליונה של המסך הפנימי המגיעה עם חיישן ברזולוציית 32 מגה-פיקסל ועדשה לצילום רחב. אם זה לא הספיק דעו שיש כאן מצלמת סלפי נוספת הממוקמת בחלקו העליון של המסך האחורי. המצלמה הזו זהה בתכונותיה למצלמת הסלפי של המסך הפנימי.
עוד דבר שלא חשבתי שאתייחס אליו בהרחבה הוא מערכת ההפעלה של המכשיר, ColorOS 12 המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד 11. אמנם אני לא חובב סקינים סיניים של אנדרואיד, אבל הביצוע של אופו בתחום מערכת ההפעלה הפתיעה אותי לטובה, אפילו שיחידת הבדיקה שהגיעה אליי לא כוללת תמיכה באפליקציות רבות של השוק המערבי (לא הייתה תמיכה בחנות האפליקציות של גוגל, למשל). בכל הקשור לתפעול המכשיר ולתפריטים השונים שלו, אופו עשתה עבודה נהדרת, וזה ללא ספק אחד מהסקינים האהובים עליי בעולם האנדרואיד, ישר אחרי המערכת הנהדרת של סמסונג.
4 צפייה בגלריה
מכשיר מתקפל אחד, שלושה צבעים
מכשיר מתקפל אחד, שלושה צבעים
מכשיר מתקפל אחד, שלושה צבעים
(צילום: Oppo)
בסופו של דבר, אין ספק שה-Oppo Find N השאיר לי בעיקר טעם של עוד. ממה שכן יצא לי לחוות, מדובר בביצוע ראשון ומרשים למדי של אופו בתחום המכשירים המתקפלים, שכרגע מעמיד אותה בראש הטבלה בתעשיית המכשור המתקפל, לפחות עד שסמסונג תיתן את התשובה שלה עם דגמים מתקפלים חדשים. Oppo Find N הוצג בדצמבר 2021 ובזמנו הודיעה היבואנית רונלייט כי הוא צפוי להגיע לישראל במהלך 2022. עם זאת, נכון לעכשיו עדיין לא ידוע מתי המכשיר יושק בישראל ומה יהיה תג המחיר שלו.