עיצוב זהה עם שינויים קלים: הדלפה חדשה חושפת מספר תמונות ראשונות של מה שעשוי להיות הדור הבא של אחד המכשירים המתקפלים של סמסונג, גלקסי Z פליפ 4. מה חדש בדור הבא של המכשיר? האמת שלא הרבה.
4 צפייה בגלריה
גלקסי Z פליפ 3
גלקסי Z פליפ 3
גלקסי Z פליפ 3
(צילום: סמסונג)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

התמונות שהודלפו הועלו על ידי יוטיובר בשם TechTalkTV, שפרסם בערוץ היוטיוב שלו סרטון חשיפה ראשון שבו הוא מציג את העיצוב המודלף של המכשיר החדש. ראוי לציין ש-TechTalkTV נחשב לאחד מהמדליפים היותר אמינים בכל מה שקשור לסמסונג, והוא פרסם בעבר במספר הדלפות אודות מכשירי החברה שהתבררו כנכונות.
בעוד ובמבט ראשון נראה שאין הרבה שינויים עיצוביים בין הדגם החדש לקודמו, אם נסתכל טוב על הצילומים, כן אפשר להבחין בכמה פרטים מעניינים, הראשון שבהם הוא מנגנון הקיפול של המכשיר. על-פי הדיווח של TechTalkTV, סמסונג כללה בדגם החדש מנגנון קיפול חדש, שיוריד מהמשקל הכולל של המכשיר. כמו כן, נראה שהמסך החיצוני של המכשיר גדל במעט, וכן שהעיצוב החיצוני של המכשיר נשאר אותו הדבר כשהוא מציע גימור בעל שני צבעים.
4 צפייה בגלריה
מערך צילום שלא השתנה
מערך צילום שלא השתנה
מערך צילום שלא השתנה
(צילום: TechTalkTV)
שינוי מעניין נוסף שעשוי להגיע עם המכשיר החדש הוא הצמצום המשמעותי של שקע הקיפול במסך הפנימי של המכשיר. בתמונות שהודלפו ניתן לראות שהשקע צומצם באופן יחסית משמעותי בהשוואה לשקע הברור שפקד את המסך הפנימי של הדור הקודם של המכשיר. יחד עם זאת אי אפשר לדעת כמה זה באמת נכון בפועל.
4 צפייה בגלריה
שקע הקיפול כמעט ונעלם
שקע הקיפול כמעט ונעלם
שקע הקיפול כמעט ונעלם
(צילום: TechTalkTV)
לצד כל השינויים שסמסונג כן ביצעה, נראה שהיא לא שינתה את אחת הבעיות הגדולות שיש למכשירי הזי פליפ נכון להיום - הרווח שנוצר בין שני חלקי המסך הפנימי כאשר המכשיר מקופל. בתמונות שהודלפו ניתן לראות בבירור שהרווח עדיין שם. מפתיע שסמסונג עדיין לא הצליחה לגבש פיתרון ראוי למנגנון הקיפול שיוריד את הרווח הזה לחלוטין, בייחוד אחרי שראינו חברות אחרות שהצליחו לעשות את זה עם המכשירים המתקפלים שלהן כגון וואווי ואופו.
4 צפייה בגלריה
רווח הקיפול עדיין כאן
רווח הקיפול עדיין כאן
רווח הקיפול עדיין כאן
(צילום: TechTalkTV)
לצד התמונות נחשפו גם מספר פרטים ראשונים אודות המפרט של המכשיר החדש. על פי ההדלפות המכשיר צפוי להגיע עם סוללה גדולה יותר בנפח של 3,700 מיליאמפר-שעה שתספק יכולות טעינה טובות יותר, זאת לצד ערכת שבבים חדשה שתספק ביצועים עדכניים וחסכוניים יותר - ככל הנראה ערכת הדגל Snapdragon 8 Gen 1 Plus של חברת קוואלקום. מנגד, סמסונג ככל הנראה לא כללה שינוי משמעותי למערך הצילום של המכשיר, שצפוי להציע עדשות בעלות חיישנים הזהים לאלה של הדור הקודם - חיישנים שידועים בתור אחת הנקודות החלשות ביותר של מכשירי ה-Z פליפ.
נכון לרגע זה לא ברור מתי סמסונג תחשוף את המכשירים המתקפלים החדשים שלה, אך דיווחים שונים טוענים שתאריך החשיפה הרשמי של המכשירים יהיה 10 באוגוסט 2022.