בעקבות הדיווחים הרבים שהגיעו למערכת על תרבות בילוי מפתיעה בקרבת ביתו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, מיהרנו לקבוע סיור ברים רציני עם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא. קבענו ביום חמישי בשעה 21:00 בג'יימס, מבשלת בירת הבוטיק המקומית. המקום עמוס ואין איפה לשבת. מזל שקבענו עם ראש העיר לדרינק כי תוך דקה קיבלנו לא רק שולחן אלא גם בירה טרייה וטעימה בכוסות גבוהות ודג מלוח לנשנש כמו בחתונות של פעם.
"אני שמח לארח אתכם ברעננה - אין כמו רעננה", פותח ברוידא, "טוב שבאתם לראות את חיי הלילה שלנו כי עושים לנו קצת עוול, אומרים שרעננה היא עיירה מנומנמת וזה ממש לא זה. בתקופה האחרונה רעננה הפכה לטרנד החדש, נפתחים פה המון מסעדות ובתי קפה, הקורונה קצת הפריעה - אבל רעננה פורחת".
4 צפייה בגלריה
רעננה, חיי לילה
רעננה, חיי לילה
גם ברמנים חתיכים יש ברעננה
(צילום: אסף קמר)
כיוון שביתו הפרטי של ראש הממשלה נמצא בקרבת מתחם הבילויים התוסס, שמו עולה מיד בשיחה. "עדיין לא יצא לי לשתות בירה עם ראש הממשלה", מודה ברוידא, "אבל אתמול הוא צלצל אלי לאחל לי מזל טוב כי היה לי יום הולדת. היום, בנסיבות הקיימות הוא לא יוצא לדרינק - בגלל שיצטרכו לרוקן בשבילו את כל הברים והמסעדות, אבל בני המשפחה והילדים שלו יוצאים ומבלים בעיר".
המלצרית החיננית, שהאזינה לשיחה, טוענת באוזנינו כי היא דווקא שרתה את אישתו של ראש הממשלה: "אני לא זוכרת מה היא שתתה, אבל היה לה שומר ראש חתיך שישב על הבר ולא שתה כלום כל הערב". פה כבר התחלנו להסתקרן.
4 צפייה בגלריה
רעננה, חיי לילה
רעננה, חיי לילה
תל אביב בתוך רעננה
(צילום: אסף קמר)
לפני הצילומים עם ראש העיר, הבחנו במספר צעירים שמעשנים ג'וינטים ברחוב אחוזה. ראש העיר לא נראה מופתע כשאנחנו שואלים אותו לגבי הריח הכבד של המריחואנה שעולה מרחובות העיר: "רעננה היא פרבר של תל אביב. אני מעריך שיש ריחות אבל אנחנו לא יכולים להתמודד עם הדברים האלה. אני אמור להוות דוגמה, אז אני אומר לך שאני נגד שימוש בדברים לא חוקיים ובטח לא כשיש פה צעירים, אבל אני גם אומר שאתה יכול לראות את תל אביב בתוך רעננה".
צמוד לג'יימס יש מסעדות ובתי קפה מלאים ואנחנו מדלגים עם ראש העיר לבר שכונתי חדש שנפתח לאחרונה עיר - ROUTE 66. בעלת הבית מזמינה אותנו לצ'יסרים מכל הסוגים ומספרת על הבר המדליק שלה: "בעלי היה בטיול אופנועים באמריקה והחלום שלו היה לפתוח מקום כזה. הבר שלנו מלא כל יום באנשים. אנחנו פונים לגילאי 30 פלוס, מוזיקה בסגנון שנות ה-80 וה-90 אבל ברגוע ככה שאפשר לנהל שיחה ולשמוע אחד את השני".
4 צפייה בגלריה
ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא
ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא
מזל שלקחנו איתנו את ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא
(צילום: אסף קמר)
בשלב הזה של הסיור הלילי ברעננה אנחנו מבוסמים קלות וצועדים באיטיות ל-BFF, בר צעירים חדש עם מוזיקה טובה ואווירה פלורנטינאית שנפתח ברחוב אחוזה. בעל הבית, נרקיס, מגיש לנו שוטים של ג'ק דניאלס בטעם דבש. אחת הבנות בשולחן סמוך, מתחילה לצחוק כשאנחנו שואלים אותה על סוד הקסם של חיי הלילה ברעננה. "חיי הלילה ברעננה ממש לא דומים לאלה שבתל אביב", היא מצהירה בנחרצות. "רעננה היא עיר מעורבת ויש כאן הרבה דתיים - אז המקומות סגורים בשבת ויש גם חילונים בעיר שבערב שישי צריכים לצאת מהעיר ולבלות בהרצליה".
שעת חצות עברה מזמן ואנחנו כבר די שיכורים, אבל ראש העיר עדיין נמרץ ומכוון מטרה והוא מוביל אותנו אל דלת המעלית המובילה לגג הגבוה של מלון העסקים הרענני המפתיע - "פרימה מילניום". לטענתו מדובר ב"דובדבן שבקצפת" של חיי הלילה של רעננה. ושם, בגובה של 70 מטר ובקומה ה-12 מסתתר הרופטופ בר. מי שאוהב לשתות קוקטיילים חזקים עם הנוף המרשים ועוצר נשימה של האזור שרון והכוכבים בשמיים - כנראה שזה המקום בשבילו. למרות השעה מאוחרת השולחנות מלאים ויש הרבה דייטים ואנשים שמחים מסביב.
לנו כבר שמרו מקום עם נוף והמלצריות החרוצות, זוג תאומות עם מבטא אנגלי כבד, מגישות לנו משקאות אלכוהוליים בצבעים שונים ובכוסות ענקיות וגם מאזטים מתוחכמים. אנחנו מתעניינים אם לאחר יום עבודה ארוך בכנסת, ראש הממשלה נפתלי בנט, שגר ברעננה, נוהג לפקוד המקום. מנכ"ל המלון מחייך במסתוריות. "ראש הממשלה לא מגיע לכאן, אבל המאבטחים שלו כן מגיעים, ואני יכול להגיד לך איזה מנה אשתו אכלה - מנה כשרה. והיא שילמה עליה בעצמה - בכרטיס האשראי שלה".
4 צפייה בגלריה
רעננה, חיי לילה
רעננה, חיי לילה
ואיפה נפתלי בנט?
(צילום: אסף קמר)
אחת המלצריות החרוצות שמתרוצצת בין השולחנות של הדייטים הרומנטיים והנוף, משתפות אותנו, ש"המאבטחים השריריים והקשוחים מהיחידה לאבטחת אישים בשב"כ ממש חתיכים, ואשת ראש הממשלה שותה כאן קוקטייל שנקרא - קפטן קוקוס". אני מרגיש שהרגע שבו אנחנו מוכנים להתנסות בכל משקה שיוצע לנו.
אני ממהר לבר להזמין את הקוקטייל האהוב על אשת ראש הממשלה, ומקבל תערובת אלכוהולית מתקתקה עם ריח חזק של קוקוס המוגשת בכוס של מרגריטה. בעודי משקיף על עיר הבירה החדשה של ישראל מלמעלה ובשעה הזאת של הלילה, אני לא נותן לעובדות לבלבל אותי. הראייה מתערפלת והנוף פתאום מזכיר לי את מנהטן. אולי שתיתי צ'ייסר אחד יותר מדי.