טריומף בונוויל T120

  • מנוע: טווין מקבילי, קירור מים
  • נפח: 1,200 סמ"ק
  • הספק: 79 כ"ס
מותג טריומף הוא שריד כמעט בלעדי של תעשיית האופנועים הבריטית המפוארת, וזה שידע לגייס טוב ובעיקר מוקדם מכולם את הנוסטלגיה לטובת ההווה. ולפני כ-15 שנה השיק באופן מבריק את הבונוויל, אופנוע עירום מודרני בעיצוב קלאסי, שנשא את שמו של אחד האופנועים הידועים בתולדות המותג ואייקון של שנות ה-60. ההצלחה לא איחרה לבוא והבונוויל המודרני סלל את הדרך למשפחת דגמי רטרו מודרניים שמיוצרים בטריומף לצד דגמים רגילים.
הבונוויל שנותר נושא הדגל, משווק בשתי גרסאות נפל של מנוע הטווין המקביל: 900 או 1200 סמ"ק. העיצוב נאמן למקור משנות ה-60, מגוון הגרסאות כולל גם רוד-מאסטר ובובר, עם אינספור אפשרויות התאמה אישית מתוך קטלוג ייעודי. בשנה החולפת החל סוף סוף יבוא סדרתי של טריומף לישראל וניתן להשיג את הבונוויל גם כאן. אלא שהתמחור - כ-114 אלף שקלים - מותיר אותו בעיקר כפריט אופנה לחובבי וינטאג' מבוססים.
-----------------------------------

ב.מ.וו R NineT Urban

  • מנוע: בוקסר, קירור אוויר-שמן
  • נפח: 1,170 סמ"ק
  • הספק: 109 כ"ס
ב.מ.וו החליטה גם היא לרכוב, תרתי משמע, על גל הרטרו בתעשייה והציעה כבר ב-2014 סדרת דגמי רטרו עם מנוע הבוקסר מקורר אוויר-שמן המפורסם שלה. המשפחה כוללת דגמי נייקד, קפה רייסר וסקרמבלר, אך הגרסה המדליקה ביותר היא גרסת אדוונצ'ר, למעשה מחווה ל-G/S80 שייסד את שושלת האדוונצ'רים הפופולארית של היצרנית הבווארית.
העיצוב נפלא עם ירידה מרשימה לפרטים, אך מתחת מסתתרת טכנולוגיה עדכנית. המנוע אמנם מקורר אוויר-שמן ולא נוזל כמקובל, אך הוא מוזרק ומותאם לתקינת יורו 5. ב.מ.וו כדרכה העמיסה על האופנוע הזה מכל הבא ליד. החל ב-ABS הכרחית דרך בקרת משיכה, תאורת LED, בחירת מצבי רכיבה ואופציה למתלים סמי-אקטיביים.
-----------------------------------

דוקאטי סקרמבלר Icon

  • מנוע: V-טווין, קירור אוויר-שמן
  • נפח: 1,083 סמ"ק
  • הספק: 86 כ"ס
לצד אופנת הרטרו התפתחה בשנים האחרונות תת-נישה של אופנועי סקרמבלר, מחווה לאופנועי השטח הראשונים - למעשה, אופנועי עירום רגילים עם צמיגי "קוביות" לשטח ומפלטים וכידון מוגבהים. דוקאטי לקחה ברצינות את האופנה והציגה משפחה שלמה של דגמים בסגנון שנקראת, שימו לב, סקרמבלר.
המנוע הוא ה-V-טווין מקורר האוויר המוכר של המותג האיטלקי עם מנגנון דזמו, שמשווק בגרסתו הבכירה בנפח של 1,083 סמ"ק עם צליל מדליק כמו שרק דוקאטי יודעת. העיצוב יפהפה כמיטב המסורת האיטלקית, המכלולים משובחים וניתן להזמין אותו במגוון דגמים צביעות וסגנונות עיצוב, כמו-גם בגרסת 800 סמ"ק מוזלת. האטרקטיבית מכולן לדעתנו היא גרסת ה-ICON שבתמונה.
-----------------------------------

קאוואסאקי W800

  • מנוע: טווין מקבילי, קירור אוויר
  • נפח: 773 סמ"ק
  • הספק: 48 כ"ס
לא רק האירופאים יודעים לעשות רטרו. גם בקרב היצרניות היפניות פשטה האופנה כאשר הונדה, ימאהה וקאוואסאקי, מציעות גרסאות רטרו מסוגננות על בסיס דגמי הנייקד הבינוניים שלהם. קאוואסאקי הייתה שם אגב עוד לפני שהרטרו הפך לטרנד לוהט, והציגה כבר בעשור הקודם את W800 כמחליפו של ה-W650, תוך שהיא מחליטה לשווק אופנוע בסיסי בעיצוב קלאסי מקורי.
מראה ה-W800 קורץ לאופנועי הטווין הבריטיים והיפניים של שנות ה-60, ובדור החדש שהוצג ב-2019 קיבל מראה וינטג' מובהק עם חישוק "19, כנפיים ומפלטים בציפוי כרום ומיכל דלק עם פסים ססגוניים. לצד המראה הקלאסי, יש לאופנוע מאפיינים מודרניים עם תאורת LED קדמית ו-ABS. המנוע אמנם מקורר האוויר אך ההזרקה ישירה, פריט נדיר בתעשיית האופנועים. בעבר הוא יובא ארצה אך לא זכה להצלחה.
-----------------------------------

רויאל אנפילד קונטיננטל GT

  • מנוע: טווין מקבילי, קירור אוויר-שמן
  • נפח: 648 סמ"ק
  • הספק: 47 כ"ס
במשך שנים נחשבה יצרנית האופנועים ההודית בעלת השורשים הבריטיים לארכאית, בית גידול לאופנועים פשוטים וזולים שהתבססו על דגמי עבר של החברה. אלא שבשנים האחרונות הבינו ברויאל אנפילד שהם אולי לא יכולים לרדוף טכנולוגית אחרי מובילות התעשיה, אבל הם כן יכולים לעשות כסף מרטרו.
בשנים האחרונות הציגה רויאל אנפילד מגוון דגמים פשוטים מכאנית, אך בעלי עיצוב קלאסי. אחד המעניינים שבהם הוא קונטיננטל GT המעוצב בסגנון קפה רייסר, וכולל את כל המאפיינים המתאימים: משקף זעיר, קליפ-אונ'ס, מיכל דלק מאלומיניום, מושב יחיד ושני הולמים אחוריים. למרות המראה הרייסרי, אל תצפו לביצועים מסחררים. המנוע מקורר האוויר-שמן מספק 47 כ"ס צנועים, אם כי הוא חזק מדגמי רויאל אנפילד אחרים.