בקצרה:
  • אחרי חודשי המתנה ארוכים, פולסטר מתחילה לשווק בישראל
  • בתחילת הדרך את ה-2, עם הנעה קדמית או כפולה
  • תג המחיר עסיסי: בין 280 ל-340 אלף שקל
4 צפייה בגלריה
פולסטר 2
פולסטר 2
(צילום: יניב לוי)
התשובה לטסלה: פולסטר 2 היא מכונית חשמלית ראשונה מבית מי שבעבר הייתה חטיבת הביצועים לדגמי בנזין בוולוו, וגם מי שנחשבת לאופוזיציה אירופית משמעותית לטסלה האמריקאית. ושלוש שנים וחצי לאחר השקתה בעולם, וכשלושה חודשים לאחר מועד תחילת השיווק המקורי, עושה המכונית השוודית-סינית של קונצרן ג'ילי צעדים ראשונים בישראל, לקראת השקה מקומית בעוד כשבועיים.
אולם תצוגה ראשון למותג ייפתח בקרוב וכצפוי ימוקם בהרצליה פיתוח, במקום ביתה של הונדה ובסמוך לאולם התצוגה של וולוו. בראש המותג תעמוד זהבה קוגן, דמות מוכרת בתעשיית הרכב המקומית עם ניסיון של כ-25 שנים בשוק ומגוון תפקידי ניהול שונים, כולל של סיאט, סקודה, סמארט, אופל ו-DS. מנהל המכירות יהיה אסף ג'אנה, מי שמילא תפקידים שונים במותגי וולוו והונדה ביבואנית מאיר.
4 צפייה בגלריה
פולסטר 2
פולסטר 2
(צילום: יניב לוי)
ביצועים משוודיה: בשלב ראשון תשווק ה-2 בשתי גרסאות עם מצברי 78 קוט"ש. "טווח מוגדל" עם מנוע חשמלי בודד (231 כ"ס) המחובר לגלגלים הקדמיים ותג מחיר עסיסי של 280 אלף שקלים. למחפשי ריגושים תוצע גרסת ביצועים עם צמד מנועים והנעה כפולה (476 כ"ס) שתעלה 340 אלף שקל.
בכך ממצב עצמו המותג החדש כאן מול מותגי יוקרה, עם תג מחיר יקר משמעותית מיונדאי איוניק 5 למשל, מי שמחזיקה כיום ב-ynet בתואר החשמלית המשפחתית הטובה ביותר. ביבואנית שוקלים לשווק כאן בעתיד גם גרסת בסיס מוזלת עם מצברים קטנים יותר (64 קוט"ש) המאפשרים טווח נסיעה של 440 ק"מ ובהתאם תג מחיר נמוך יותר.
טווח הנסיעה עומד על 540 ק"מ לגרסת LR ו-480 ק"מ לגרסת הביצועים, כ-60-65 ק"מ פחות מגרסאות מקבילות של טסלה מודל 3. טעינה מהירה (150DC) תאפשר מילוי מצברים ל-80% בתוך כחצי שעה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.4 שניות בגרסת הטווח המוגדל, איטי ב-3 שניות ממודל 3 LR כפולת הנעה. גרסת הביצועים תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-4.4 שניות, איטי ב-1.1 שניות מגרסת הביצועים של האמריקאית.
יש לציין כי גרסת הביצועים כוללת גם מערך מיתלים שונה עם בולמי זעזועים של אוהלינס בעלי אפשרות כיוון ידני, בלמים קדמיים גדולים יותר מבית ברמבו (375 מ"מ לעומת 345 מ"מ) וצמיגי קונטיננטל ספורט קונטקט 6 דביקים, על חישוקים גדולים מגרסת הבסיס ("20 לעומת "19).
משפחתית חשמלית: המודל 2 מתבססת על פלטפורמת CMA (ר"ת Compact Modular Architecture) המשותפת לוולוו XC40. לשם השוואה, היא קטנה כמעט בכל ממד ממודל 3. קצרה ממנה ב-9 ס"מ (460.5 ס"מ), צרה ב-5 ס"מ (180 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר בלא פחות מ-14 ס"מ (273.5 ס"מ), אבל גבוהה ממנה ב-3.5 ס"מ (148 ס"מ).
היא קטנה עוד יותר מאיוניק 5 הרחבה ממנה ב-9 ס"מ, גבוהה ב-12 ס"מ ועם בסיס גלגלים ארוך בכמעט 17 ס"מ. גם תא המטען (405 ליטר) צנוע משתי המוזכרות באופן ניכר - בכ-140 ליטר מטסלה, ב-130 ליטר מהקוריאנית. בשונה מהאמריקאית, כאן מנגנון הפתיחה הוא בתצורת דלת חמישית.
סביבת הנהג דומה למקובל בדגמי החברה האם, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול בקונסולה המרכזית ("11.2). רשימת האבזור המדויקת לא ידועה לנו עדיין, אך באירופה כוללת הרשימה האופציונאלית (בתוספת תשלום) בין היתר כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, אוורור וחימום למושבים הקדמיים והאחוריים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש ועוד. כן ברור כי ה-2 שתשווק כאן תצויד בכל מערכות הסיוע לנהיגה המתקדמות של וולוו.
מה אנחנו חושבים: פולסטר 2 זוכה בשנים האחרונות ללא מעט תשבוחות, כשהמרכזית שבהן מתייחסת לאיכות הייצור ותא הנוסעים הגבוהות באופן ניכר מאלה של טסלה מודל 3. אבל חייה של חשמלית השוודית-סינית לא יהיו קלים כאן, לא כפי שיכולים היו להיות לפני שנה-שנתיים. ראשית יהיה עליה להתמודד עם דגמים מאוד מוצלחים כמו איוניק 5 הזול ממנה משמעותית, ואפילו דגמים סיניים חדשים עם תגי מחיר אטרקטיביים עוד יותר.
מהכיוון השני - אליו היא יותר מכוונת - יתייצבו מולה דגמי יוקרה מבוססים מבית אודי, ב.מ.וו ומרצדס, וכמובן שחובה להוסיף את טסלה המאוד מצליחה. וזה עוד לא הכל, שכן בעתיד הלא ממש רחוק צפויות לנחות כאן חשמליות מבטיחות כמו יונדאי איוניק 6, BYD סיל ופולקסווגן ID-אירו.
אז כן, הביקוש לרכב חשמלי אדיר וסביר להניח שכל מכונית פולסטר שהיבואנית תצליח להשיג, תמצא תוך דקות לקוח מאושר. מה יקרה כאשר אבק בעיות המלאי ישקע? שאלה מאוד מעניינת שכרגע לפחות, לאף אחד לא יכולה להיות תשובה מבוססת לגביה.