את המבזק בחרנו לפתוח עם שני סיפורים לא פחות ממזעזעים עבור בעלי החיים, שנוגעים באופן ישיר אלינו, בני האדם. אבל לשני המקרים, למרבה המזל, יש סוף טוב.
בהפרש של כמה ימים נמצאו בשתי מדינות שונות בארה"ב, צפון קרוליינה ופלורידה, שתי דובות במצוקה. האחת נמצאה כשעל ראשה מיכל פלסטיק עמו הסתובבה לפחות 28 ימים; השנייה, גורה קטנה, גם הייתה תקועה בתוך פלסטיק במשך יומיים – חסרת אונים.
4 צפייה בגלריה
מיכל הפלסטיק על ראשה של הדובה
מיכל הפלסטיק על ראשה של הדובה
מיכל הפלסטיק על ראשה של הדובה
(צילום: הוועדה לשימור חיות הבר בפלורידה)
בעזרת אזרחים ותצפיות ממצלמות האבטחה, חוקרים חיפשו אחר שתי הדובות הללו, על מנת להרדים אותן ולסייע להן להיחלץ ממה שנראה כמו מצב של מוות ודאי, ללא התערבותם.
וכאן מגיעות החדשות הטובות. שתי הדובות נמצאו, חולצו ושוחררו אל הטבע זמן קצר לאחר בדיקה רפואית שנערכה להן. הבדיקה קבעה שהן יכולות לחזור ליערות.
4 צפייה בגלריה
מסייעים לאחת הדובות
מסייעים לאחת הדובות
מסייעים לאחת הדובות
(מתוך עמוד הפייסבוק NC Wildlife Resources Commission)
שני סיפורים, בהפרש של ימים ספורים, באזורים שונים שמספרים סיפור אחד – פלסטיק יכול להרוג. הוא מהווה איום קטלני על חיות הבר וחיות בכלל. ולכן זה קריטי עבורנו בני האדם גם להמעיט את השימוש בפלסטיק, אבל לא פחות חשוב - להרחיק אותו ממקומות שבהם יש סכנה לבעלי החיים.
והנה למשל דרך אחת מדהימה, שבה בני האדם משתמשים בפסולת שלהם והופכים אותה לאוצר עבור בעלי החיים. אמרילדו סילבה מברזיל הופך צמיגים ישנים שלא בשימוש למיטות נעימות ומקסימות לאלפי כלבים וחתולי רחוב משוטטים בברזיל.
4 צפייה בגלריה
הצמיגים שעוברים מהפך עבור בעלי החיים
הצמיגים שעוברים מהפך עבור בעלי החיים
הצמיגים שעוברים מהפך עבור בעלי החיים
(מתוך עמוד הפייסבוק: Caminhas Pets)
מדובר על רווח כפול, כיוון שזו גם נחמה עבור חיות המחמד חסרות הבית וגם זה מהלך חכם עבור איכות הסביבה, כיוון שכך לא שורפים את הצמיגים. יצירות המופת הממוחזרות שלו הפכו לפופולריות. למרות ההצלחה, את רוב העבודה שלו הוא מקדיש לבעלי חיים במצוקה.
ולקראת סוף השבוע, נסיים את המבזק שלנו עם אווירה חמימה ובייתית. תארו לכם בית שנפתח ונסגר כמו אקורדיון. רגע, למה לדמיין? הנה תראו. עיצוב גמיש וחדש של הבקתה הזאת מאפשרת לה להיפתח אל הטבע ולהיסגר שוב לחלל קטן יותר.
4 צפייה בגלריה
הבית הנפתח
הבית הנפתח
הבית הנפתח
(צילום: Cabin ANNA – Caspar Schols)
הכול התחיל מחזון אחד של אדריכל ובו הוא נהנה מיותר טבע. אז הוא מחליק את הקירות ימינה ושמאלה, והנה הכול נפתח. גם הבנייה המיוחדת נעשתה מחומרים טבעיים. התוצר, כפי שאפשר לראות – מאובזר ויפהפה עד כדי קנאה עמוקה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי