בעוד ארבעה שבועות בדיוק, עונת 21/22 ב-NBA תצא לדרך ובאתרים הגדולים בארצות הברית, כמו בכל שנה, מדרגים את 100 השחקנים הטובים ביותר בליגה.
"ספורטס אילוסטרייטד" הם הראשונים שיצאו למשימה הכלל לא פשוטה הזו – כי מה לעשות, מישהו תמיד יוצא מאוכזב, אבל נראה שהפעם קצת החמירו, לפחות לגבי שחקן אחד, ראסל ווסטברוק.
2 צפייה בגלריה
ווסטברוק בטירוף
ווסטברוק בטירוף
ב-SI לא התרשמו מממוצעי טריפל דאבל. ווסטברוק
(צילום: AP)
נכון לעכשיו פירסמו את מקומות 100-31 והגארד (32, 1.91 מ') החדש של הלייקרס דורג במקום ה-34, ירידה של תשעה מקומות עבורו לעומת דירוג העונה שעברה.
בהסבר נכתב ש"ווסטברוק הוא תמיד אחד השחקנים שהכי קשה לדרג. בעזרת כוח ואגרסיביות, ראס מצליח להעמיד מספרים טובים. אם אי פעם היה סיכוי לסגנון הזה להצליח, זה יהיה העונה לצד לברון ג'יימס ואנתוני דייויס".
בעונה שעברה ווסטברוק שיחק 65 משחקים במדי וושינגטון וסיים, כמעט בנוהל, עם ממוצעי טריפל-דאבל של 22.2 נקודות, 11.5 ריבאונדים ו-11.7 אסיסטים.
הוא הוליך את הליגה באסיסטים למשחק וגם בטריפל-דאבלים עם 43 (ועל הדרך שבר את שיא כל הזמנים של אוסקר רוברטסון והעמיד אותו על 184, אך גם דורג ראשון בסה"כ איבודים עם 312 ואיבודים למשחק (4.8).
שחקנים מעניינים נוספים שדורגו הם ג'מאל מארי (שבאפריל קרע את הרצועה הצולבת) ונפל מהמקום ה-22 אל המקום ה-49, בעיקר בשל חוסר הוודאות לגבי יכולתו הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
ג'וליוס רנדל
ג'וליוס רנדל
האם הוא קופח? ג'וליוס רנדל
(צילום: AP)
הסנטר של סגנית האלופה פיניקס, דיאנדרה אייטון, קפץ מהמקום ה-74 עד ל-37 ונכתב עליו ש"הוא אחד הריבאונדרים הטובים בליגה ומוכיח למה הוא נבחר במקום ה-1 בדראפט".
גם הכוכב הגדול של ניו יורק ניקס ג'וליוס רנדל, שזכה בתואר השחקן המשתפר של העונה, חווה קפיצה מרשימה בדירוג, כשבעונה שעברה אפילו לא היה חלק מהמאייה הראשונה ועכשיו קיבל את המקום ה-41, אבל רבים טוענים שהיה צריך להיות גבוה בהרבה, בטח כשמביטים על חלק מהשחקנים שדורגו מעליו.
רנדל סיים את העונה עם 24.1 נקודות, 10.2 ריבאונדים, 6.0 אסיסטים ו-41 אחוזים מחוץ לקשת ונבחר לחמישייה השנייה של העונה. מעליו בין היתר נמצאים דריימונד גרין (35), ניקולה ווצ'ביץ' (39) ובייחוד בן סימונס ((31), שכרגע מחפש קבוצה חדשה, אך אין בינתיים קופצות על "המציאה".