חברת דיסני הודיעה הבוקר (ד') ששירות הזרמת התוכן דיסני+ יושק בישראל. בכך השירות יצטרף לשוק הטלוויזיה בישראל שמתחרות בו כבר שחקניות הזרמת תוכן אונליין בינלאומיות כמו נטפליקס שהעלתה לאחרונה מחירים פה והפכה לאחד משירותי הטלוויזיה הפופולריים בישראל, אמזון פריים וידיאו ואפל TV. לפי הערכות המחיר לשירות בישראל יעמוד על 34.90-39.90 שקל בחודש.
2 צפייה בגלריה
דיסני פלוס
דיסני פלוס
דיסני פלוס
(צילום: shutterstock)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

דיסני הודיעה כי בקיץ הקרוב יושק שירות הסטרימינג שלה ב-42 מדינות וב-11 אזורים חדשים בעולם. בין היתר: ישראל, פולין, הרשות הפלסטינית, ירדן, איחוד האמירויות, טורקיה לבנון והוותיקן.
בהודעה שנשלחה לעיתונות נכתב כי דיסני + מציע "תוכן מקורי בלעדי ואלפי פרקים של סדרות וסרטים מבית היוצר של דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, נשיונל ג'אוגרפיק, סטאר, תכני FX ותכני אולפני פוקס המאה ה-20". התכנים יוצגו עם כתוביות בעברית.
כמו נטפליקס גם דיסני, שמחזיקה חלקית גם בשירות הסטרימינג האמריקני הולו, מפיקה תכנים ייחודיים לשירות - מאות סרטים וסדרות טלוויזיה וסרטי אנימציה של דיסני. בין היתר: המנדלוריאן, ספר הבובה פט, הפלקון וחייל החורף, וונדה ויז'ן, לוקי וגם סדרות ותיקות כמו האנטומיה של גריי. חלק מהתכנים שלה נמכרים בישראל ל-yes ו-HOT ולא ברור מה יעלה בעתיד בגורל ההסכמים הללו.
המחיר בארה"ב לדיסני פלוס עומד כיום על 8 דולר בחודש או 80 דולר למינוי שנתי. כיוון שדיסני מחזיקה גם בשירות התוכן המאוד פופולרי בארה"ב HULU, היא מוכרת גם חבילה משולבת של תכני דיסני +, הולו ו-ESPN+ שמתומחרת ב-14 דולר בחודש.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס. המתחרה הגדולה
(צילום: רויטרס)
בהודעה נמסר שהחברה תספק בישראל שירות "תכנים כלליים" בשם סטאר (שמשדר באירופה תכנים בין היתר של הולו ותוכן מקומי אירופי), כך שייתכן שמחיר החבילה בישראל יהיה גבוה מ-8 דולר לחודש עקב כך. כשדיסני מדברת על "תכנים כלליים", היא מתכוונת לתוכן בוגר יותר. בסטאר בבריטניה יש תוכניות כמו ביג סקיי וסרטים קלאסיים כמו אישה יפה. הוא מתומחר ב-8.99-5.99 ליש"ט בחודש.
בספטמבר פרסמה דיסני פלוס ברשת החברתית לינקדאין מודעות דרושים לקראת הכניסה לישראל. המודעות היו למשרת Brand & Content Marketing Manager ולצדה Finance Controller וכן Performance Marketing Senior Manager. בשלושת המקרים היה מדובר במשרה מלאה במשרדי החברה בתל אביב.
החברה הפכה בשנתיים האחרונות למתחרה המשמעותית ביותר של נטפליקס, השחקנית הגדולה ביותר בשוק הסטרימינג עם 222 מיליון מנויים ברחבי העולם. לדיסני יש כיום 118 מיליון מנויים, אבל השירות צמח בקצב מהיר מאז שהושק בשנת 2019 ובשנה האחרונה פורסמו הערכות שלפיהן עד 2026 הוא יעקוף את נטפליקס במספר המנויים. שתי החברות משקיעות סכומי עתק על מנת להוביל במרוץ: דיסני פלוס צפויה להשקיע השנה 33 מיליארד דולר בתוכן, ונטפליקס צפויה להשקיע 17 מיליארד דולר.