6 צפייה בגלריה
הכניסה לכפר
הכניסה לכפר
הכניסה לכפר
(צילום: Realtor)
כפר שלם במדינת מיין בארה"ב מוצע למכירה ב-5.5 מיליון דולר - מחיר של פנטהאוז בתל אביב. הכפר, הנקרא Tuthill, כולל 25 מבנים והוא בשטח של כ-200 דונם. "מה שאתם רואים לא תמיד היה פה, אבל יש משהו במראה ההיסטורי שמעורר את הרושם שהמבנים פה כבר הרבה זמן", אמרה לאתר הנדל"ן "רלטור" סוכנת הנדל"ן אנה בושר, שבעלה ניית'ן טאטל הוא הבעלים של הכפר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בני הזוג מתגוררים ביחד עם בנם בן ה-14 בבית הראשי בשטח 370 מ"ר שנבנה ב-1840. כנסייה קטנה ובית קטן נוסף המכונה הבית הפינתי נבנו ביחד עם הבית הראשי. "לאבא של בעלי (קן טאטל) נכנס ג'וק בראש שהוא רוצה כפר עתיק. הוא החל לסחור בעתיקות ובסופו של דבר רכש את הכנסייה הצמודה לבית ושם פתח את חנות העתיקות הראשונה", הסבירה.
מסתבר שמבחינתו של האב, שהלך לעולמו בשנת 2002, עתיקות כללו גם בתים שלמים. "הוא החליט שאם הוא רוצה כפר עתיק הוא פשוט יבנה אחד, וזה בדיוק מה שהוא עשה", הוסיפה. "היה לו חזון והוא הגשים אותו".
6 צפייה בגלריה
כנסיית הכפר
כנסיית הכפר
כנסיית הכפר
(צילום: Realtor)
6 צפייה בגלריה
(צילום: Realtor)
על מנת להוציא את החזון לפועל הוא חיפש בתים ישנים במצב גרוע לרכישה, קנה את הבית הראשי ב-1967 ופשוט המשיך להוסיף נכסים לאורך השנים. "הוא שמע על בתים שעומדים להריסה, וכך הציל שלושה בתים". לדברי בושר, הוא אסף את הבתים מעיירות סמוכות והעביר אותם במשאית: "הוא הניח אותם על יסודות ושחזר אותם לגמרי". בהמשך הוא אף בנה חנות עתיקות חדשה יותר, אסמים ומחסנים. לדברי בושר, המבנים נבנו בשנות ה-80 של המאה שעברה אך נראים ישנים בהרבה.
בסך הכל הכפר כולל 3,287 מ"ר של חלל בנוי המחולקים על פני תשעה בתי מגורים. שישה מתוכם הם בתים פרטיים ויש גם שלוש דירות ובית ארוח. בושר ומשפחתה משתמשים בשניים מהבתים, ואת שבעת האחרים הם משכירים. לבית הראשי יש ארבעה חדרי שינה ושני חדרי רחצה וכן חניה מקורה לשלוש מכוניות.
הכפר מוצע למכירה מכיוון שבושר ובעלה רכשו בית חדש וגדול במורד הרחוב. עם זאת, הם מציעים את כל השטח למכירה ביחד ולא מוכנים לפצל אותו. בושר מוסיפה כי הוא שימש כרקע במספר פרסומות. "בעלי רוצה למכור הכל או כלום. אם לא נצליח למכור הכל כחבילה אחת נמשיך להחזיק בנכס", הדגישה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: Realtor)
6 צפייה בגלריה
(צילום: Realtor)
6 צפייה בגלריה
(צילום: Realtor)