נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) כי ישקול לתמוך בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבחירות בישראל, חרף העובדה שלדבריו "אכזב אותו" – כשברקע הזעם הביע טראמפ בעבר על הברכה ששיגר נתניהו ליריבו של טראמפ, ג'ו ביידן, אחרי שזה הביס אותו בבחירות לנשיאות ב-2020.
בריאיון לערוץ הטלוויזיה "ניוזמקס", הנחשב לבעל נטיות ימניות ולתומך מובהק של טראמפ, נשאל הנשיא לשעבר אם יתמוך בנתניהו, והשיב: "התאכזבתי ממנו בכמה דרכים, אבל בסך הכול – חיבבתי אותו מאוד ואם הוא ירוץ אני בהחלט אקח את זה בחשבון", אמר טראמפ.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ
טראמפ ונתניהו, ארכיון
(צילום: EPA)
מדבריו נראה שטראמפ אינו מודע לעובדה שנתניהו אכן מתכוון לרוץ בראשות הליכוד בבחירות, ולא נראה שמישהו במפלגה יוכל להציב לו קרב אמיתי בפריימריז אפשריים לראשות הליכוד (ח"כ ישראל כץ אף הציע לאחרונה לבטל את הפריימריז לראשות המפלגה). "נראה מה יקרה. אני לא יודע שזה הולך לקרות", הוסיף טראמפ בנוגע לאפשרות שיכריז על תמיכה בנתניהו. "הוא אכזב אותי בכמה דרכים, אבל הוא גם היה טוב מאוד בעבודה שלו", הוסיף.
טראמפ, נזכיר, הביע זעם רב בעבר על הברכה של נתניהו לביידן אחרי שכלי התקשורת ברחבי ארה"ב חזו את ניצחונו בבחירות לנשיאות בנובמבר 2020, אף שעשה זאת רק כ-12 שעות לאחר אותה הכרזה על הניצחון, שעצמה הגיעה לאחר ימים ארוכים של ספירת קולות מחודשת במדינות המפתח שבהן הקרב היה צמוד.
"אני אהבתי מאוד את נתניהו. לא היה אף אחד שעשה יותר עבור ביבי ממני. לא היה אף אחד שעשה עבור ישראל יותר ממני. אבל הבחירות במדינה הזאת נגנבו ונתפרו", אמר טראמפ בריאיון לעיתונאי ברק רביד בספרו "השלום של טראמפ", בדברים שפורסמו בדצמבר אשתקד. טראמפ, נזכיר, טוען ללא הוכחה כי הבחירות לנשיאות זויפו, וכל העתירות שהגישו עורכי דינו בזמן אמת לבתי המשפט נדחו.
"האדם הראשון שרץ לברך את ג'ו ביידן היה נתניהו. מנהיגים של מדינות אחרות, כמו ברזיל, חיכו חודשים. פוטין, מקסיקו. גם הם הרגישו שהבחירות נתפרו", הוסיף טראמפ בראיון לברק רביד. "אז נתניהו, עוד לפני שהדיו יבשה, מקליט ברכה לג'ו ביידן? זה היה מוקדם. אוקיי? בוא ננסח את זה כך - הוא בירך אותו מאוד מוקדם. יותר מוקדם מרוב מנהיגי העולם. אני לא דיברתי איתו מאז. Fuck him".