ההורים החליטו להחליף את הגננת - וסגרו את גן הילדים: מתחילת השבוע ילדי גן "קשת" ברמת גן יוצאים מביתם בבוקר לגן אלטרנטיבי מאולתר, משום שהוריהם החליטו להשבית את הגן שאותו הם מכירים. הסיבה: טענות להתנהגות בלתי-נאותה של גננת שחזרה מחופשת לידה. הסוגיה הפכה למאבק של ממש שבו מעורבים עיריית רמת גן, משרד החינוך והסתדרות המורים.
3 צפייה בגלריה
המחאה בגן הילדים
המחאה בגן הילדים
"לא נהיה הכתבה הבאה על פגיעה בילדים". מחאת ההורים
(צילום: שיראל גבריאל)
אירה, אם לילד בגן, סיפרה בריאיון לאולפן ynet: "מדובר בגננת שעבדה בשנה שעברה בגן כמה חודשים. היא יצאה לחופשת לידה, חלק מההורים שנמצאים השנה בגן מכירים אותה, וחלק לא. כבר בשנה שעברה כמה הורים התלוננו למפקחת. ההתנהגות שלה לא ראויה בשום צורה, היא לא צריכה לטפל בילדים וגם לא להיות איתם".
קראו עוד:
טענות ההורים מתבססות בין היתר על חוות דעת של צוותים חינוכיים, שלדבריהם קיבלו בתחילת השנה: "לפני כמה חודשים צוותים בגן ומחוצה לו פנו אלינו, ההורים, וסיפרו לנו דברים שממש לא ידענו. הם דיווחו שהיא צעקה וצרחה, הבהילה ילדים, צחקה על ילדים שמדברים עם מבטא, ישבה והתעסקה בטלפון הנייד, ובענייניה שלה, וצעקה אם מישהו הפריע לה. בחנוכה קיבלנו עדויות כאלה ממש מאשת צוות שהייתה איתה בגן, אבל היו גם נשות צוות חיצוניות מטעם העירייה".
3 צפייה בגלריה
המחאה בגן הילדים
המחאה בגן הילדים
"לא נחזיר את הילדים כל עוד הגננת בגן". מההפגנה
(צילום: שיראל גבריאל)
3 צפייה בגלריה
המחאה בגן הילדים
המחאה בגן הילדים
שוטרים בכניסה לגן הילדים, רמת גן
(צילום: שיראל גבריאל)
אירה מספרת על תמיכת העירייה: "ראש העיר כרמל שאמה הכהן מנסה לפעול ולסייע לנו כמה שניתן. בזכותו יש לנו את המקום האלטרנטיבי שאותו אנחנו מפעילים עכשיו כגן, כך שאנחנו יכולים לתת לילדים איזו מסגרת. אנחנו לא מוכנים להיות הכתבה הבאה על עוד ילד שנפגע בגן. יש כתובת על הקיר - הגיע הזמן לפעול. אנחנו לא נכניס לגן את הילדים כל עוד שהיא שם. פנינו למשרד החינוך, פנינו לכל מי שאפשר, אבל היא מתבצרת בגן בחסות ההסתדרות".
בהסתדרות המורים מסרו בתגובה: "מאז שהגננת המדוברת חזרה מחופשת הלידה חייה הפכו לבלתי נסבלים. מדובר בכ-15 הורים, כעת נותרו כשני הורים, שמפגינים בכל בוקר מול הגן. בהפגנות נאמרות אמירות קשות שהילדים בגן שומעים. ההורים המפגינים לא מכירים את הגננת שרק עתה חזרה מחופשת לידה. אם לא די בכך, לעיתים ההורים מחכים לגננת בסוף יום לימודים מחוץ לגן ודולקים אחריה עד לרכבה תוך כדי שהם צועקים סיסמאות והכפשות איומות.
"ההורים המפגינים ניסו פעמיים להתפרץ לשטח הגן ואם לא די בכך, מסע ההכפשות וההסתה ברשתות החברתיות עדיין נמשך. התיק האישי של הגננת ללא רבב. היא מקבלת גיבוי מלא מהמפקחת וממשרד החינוך", לשון הודעת ההסתדרות.
יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, התייחסה לדברים: "עיריית רמת גן טרם השכילה ולמדה שהגננות הן עובדות של משרד החינוך ולא של הרשות המקומית. אני מציעה לראש העיר ולעירייה להבין וללמוד מה הן זכויות הגננות. הופתעתי לשמוע שראש העיר פתח להורים גן אלטרנטיבי ששם הם יכולים לשים את ילדיהם. לא נראה ונשמע דבר כזה בכל הארץ. ההורים לא יכולים לקבוע מי תהיה הגננת, זה לא גן פרטי. אותה גננת מקבלת גיבוי מלא מהסתדרות המורים".