ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר הבוקר (יום ב') בוועידת התחבורה של ynet ו"ידיעות אחרונות" שבעיית הפקקים בישראל נובעת בחלקה מכך שלמדינה אין תפיסת תחבורה בכלל: "כתוצאה מחוסר תכנון אנחנו עובדים מהיד לפה והיום אנחנו נמצאים במשבר". צפו בריאיון המלא.
- ביטלתם בשנים האחרונות אלפי מקומות חניה בכחול לבן לתושבים ולאורחים שבאים מבחוץ. איך אפשר להתנהל בעיר כשאין תחבורה ציבורית בשבת וכשאין עדיין רכבות? "יש דור שלם של אנשים שהסתגלו. מסתדרים בכלל בלי אוטו. העניין של להחזיק רכב פרטי מייצר את הצורך בלהחזיק חניה. כשאנחנו מורידים חניה אנחנו מעודדים את התחבורה הציבורית. הרי מורידים חניות לטובת נתיבי תחבורה ציבורית או אופניים או הרחבת מדרכות, ולכן משנים תודעה. איך אני אומר? אין בעיית חניה, פשוט אין חניה".
1 צפייה בגלריה
שביל האופניים החדש ברחוב פינסקר
שביל האופניים החדש ברחוב פינסקר
שביל האופניים ברחוב פינסקר
(צילום: עופר עברי)
- אצלך בעירייה עדיין יש חניות לעובדים, אתה בא באוטו. למה אתם לא נותנים דוגמה? "אני מדי פעם מגיע באוטובוס. בגלל האינטנסיביות של העבודה שלי, נכון שאני מתנייד באמצעות רכב פרטי. הרבה שנים נסעתי באופניים, אבל עברתי כמה תאונות ויש לי בעיה עם הכתפיים אז הפסקתי".
- מה אתה יכול לעשות כדי שהתחבורה הציבורית תתרחב בשבת? כולל הרכבת הקלה. "זה לא בתחום האחריות שלי. הממשלה לא נותנת לנו אישור להקים חברת תחבורה ציבורית. לכן אני לא יכול להבטיח מה שהממשלה לא יודעת לתת".
- תהיה פה גם בשנים הבאות לטפל בזה? נראה אותך רץ עוד פעם בבחירות הבאות? "אני מאוד מקווה שכן".