חקירת משטרה ונקיטת הליך פלילי מלא הם חלק מהצעדים הקשים שיינקטו נגד מאות חולי הקורונה החשודים בזיוף בדיקות, כך הודיע הערב ראש הממשלה, נפתלי בנט. זאת בעקבות הפרסומים היום (ה') על חשד לזיופי בדיקות בקנה מידה גדול של חוזרים מאומן, שעלו על טיסות לישראל כשהם למעשה חולים. עוד קודם להודעתו של בנט אמרו במשטרה כי צפויים נגדם הליכים פליליים על הפצת מחלה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד", הודיע ראש הממשלה בדיון שקיים הערב. "הנחיות אלו תקפות לגבי כל מקרה של כניסת חולה מאומת במרמה לישראל. כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה, יזומנו לחקירה על ידי משטרת ישראל".
קראו עוד בערוץ היהדות:
עם זאת, נכון לעכשיו בנט לא הורה לשנות את ההנחיה, והזייפנים שנכנסו לישראל במרמה, יפונו להמשך בידוד בבתיהם - ולא למלוניות קורונה. "נבחנת החלתה של תקנה ייעודית, במסגרתה ייכנסו החולים מאומן ל-14 ימי בידוד במלוניות קורונה", אמר.

"תיבחן הכנסה של מפירי בידוד למעצר"

ראש הממשלה הודיעו כי "כל חולה מאומת ששב ארצה במרמה ונחת בנתב"ג, יפונה לביתו ברכב ייעודי או על ידי אמבולנס, ויחויב בתשלום בגין נסיעה זו". ברקע החשש מאי ציות לחוק גם במקרה זה, אמר בנט כי "כל אחד מהמאומתים יידרש בבידוד שאורכו 10 ימים, אשר ייאכף ל ידי משטרת ישראל. אדם שאין באפשרותו לקיים בידוד ביתי והצהיר על כך - יישלח למלונית קורונה לעשרה ימי בידוד לפחות. אדם שיפר את חובת הבידוד הביתי", הוסיף, "תיבחן הכנסתו למעצר".
הוא הוסיף כי "ממשלת ישראל רואה בחומרה רבה כניסת חולים ארצה במרמה באמצעות זיוף מסמכים והפצת מחלה במזיד, המהווים אקט חסר אחריות של פגיעה בשלום הציבור, ותמשיך לפעול ביד קשה נגד מפירי החוק".
הערב אישרה המשטרה כי קיים חשד שמאות חוזרים מאומן זייפו אישורי בדיקה שלילית לקורונה, ועשרות כבר אומתו כחולים. זאת לאחר הפרסום ב-ynet היום (ה'), שחשף אחוז מאומתים גבוה במיוחד מקרב המאמינים באומן, וחשש מפני תעשיית זיופים שעוקפת את הבדיקות הרשמיות.
13 אברכים שזייפו כנראה בדיקת קורונה נתפסו על טיסה מקייב לארץ, ובמשטרה הזהירו ממאות חוזרים מאומן שזייפו אישורי בדיקה שלילית לקורונה, ונמצאו מאומתים למחלה. במשטרה אומרים עוד כי איתרו עשרות מאומתים שחזרו עם בדיקות מזוייפות, והם הובלו לביתם באמבולנסים. במשטרה נערכים בנתב"ג להמשך הפעילות.

פייק-ניוז סביב אמינות הבדיקות

כ-30 אלף חסידים חגגו את ראש השנה באומן, ונכון לצהרי היום נחשף ב-ynet כי במד"א מדווים על 1,904 בדיקות קורונה מולקולאריות שבוצעו באוקראינה, לחסידים המבקשים לשוב ארצה, כפי שהתחייב מהתווה. בדיקות ה-PCR המהירות העלו כי עד כה נמצאו 263 מאומתים לקורונה, ושיעור החיוביים עומד על 13.5%. מתחילת הבדיקות נשמר שיעור חיוביים גבוה של מעל 10%.
2 צפייה בגלריה
מהודעות הכזב שהופצו
מהודעות הכזב שהופצו
מהודעות הכזב שהופצו
בשל אחוז החיוביים הגבוה, הופצו בקרב חסידים הודעות שבהן נכתב: "חברים שבאומן. תעשו טובה ותזהירו את כולם לא לעשות בדיקה בעמדות של מד"א!!! הם התחייבו להביא 3,000 תשובות חיוביות! אמיתי. פלייייזז!!"
בהודעה אחרת כתב אחד החסידים לחבריו: "הדברים בדוקים!!! במד"א יוצאים חיובי!!! זה אומר להיתקע פה 10 יום!!! הם מפתים ב-10$ פחות ותשובה מהירה!!! יוצאים חיובי!!! קחו בחשבון".
בין הפייק-ניוז שמופץ בשעות האחרונות – סיפורים על חסידים שיצאו חיוביים בבדיקה של מד"א, וכעבור כמה שעות יצאו שליליים בדיקה נוספת. במד"א מדגישים כי מדובר בשקרים, המלובים על ידי גורמים אינטרסנטיים. "מד"א נשלחה לבצע את הבדיקות האלו מטעם ממשלת ישראל, במשלחת בראשות משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ושגרירות ישראל בקייב", נמסר. "אין למד"א כל אינטרס בתוצאות".

מד"א: "זה לא פיילוט ניסיוני"

גורמים שמעורים בנושא מספרים כי מספר מקרים שבהם חסידים נבדקו באומן ויצאו חיוביים, הם הצליחו לחמוק ממלונית הבידוד והמשיכו באוטובוס עם חבריהם לקייב, שם הלכו לעבור בדיקות פרטיות, לפחות בחלק מהמקרים, על ידי זייפני בדיקות מקומיים - והצליחו לעלות על הטיסה. קיים חשש גדול שהדביקו את חבריהם באוטובוס ואחר כך בטיסה.
הבדיקות שמבצע מד"א באומן מבטיחות תוצאה תוך חצי שעה ומחירן 20 דולרים, ובמד"א מדגישים כי מדובר בבדיקות אמינות שאושרו על ידי משרד הבריאות, ולא בפיילוט נסיוני כפי שמפיצים חסידים בשעות האחרונות.
כ-30 אלף חסידים עשו את ראש השנה באומן שבאוקראינה, בתפילות ליד ציון קברו של רבי נחמן מברסלב. הם אובטחו על ידי כאלף שוטרים אוקראינים ועוד 11 שוטרים ישראלים שהגיעו למקום. אתמול (יום ד') נרשמו עומסים כבדים בעמדות בדיקות הקורונה שנפתחו בעיירה. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הגיע לפקח על המבצע.